HD6870 direct cu OC version beter sig som mitt gamla kort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xxbiker:

http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=N68C-S%20UCC
köp den snabbaste du kan hitta, format c: problemen löst.

Men kan du tipsa om en bra? En billig och bra då

Permalänk

Vad är det med folk här inne? Noll koll ändå ger man råd. Givetvis är det inte hans CPU som flaskhalsar. Ungefär som min bil beter sig konstigt. Svar motorn är kass. Köp ny bil.... Helt otroligt. Trodde folk hade lite koll.

Permalänk
Medlem

Klart den flaskar ,fast självsagt är största problemet nåt med windows +drivrutiner.
Men du har rätt , jag borde skrivit lite mera utförligt.
Så här ni ett test med lite olika cpus så nå får se hur mycket cpun flaskar, grafikkortet dom använder är ett 5870 som
är ett grafikkort med mycket nära samma prestanda som ett 6870.
Tänk på att hans cpu är sämre än den sämsta som dom använder i testet.
http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/radeon-hd58...

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twebbas:

Vad är det med folk här inne? Noll koll ändå ger man råd. Givetvis är det inte hans CPU som flaskhalsar. Ungefär som min bil beter sig konstigt. Svar motorn är kass. Köp ny bil.... Helt otroligt. Trodde folk hade lite koll.

Men alltså jag är inte "jätte hightech) med datorer, så jag undrar; vad är det om det inte är CPUn? ska jag kanske omformatera?

Permalänk
Medlem

Ja. Troligtvis enklast.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk

Formatera om datorn och installera om allt igen så löser det sig.
Varför måste man ge råd som kostar om det inte behövs? Det är DET jag reagerar på.
Lösningen är att installera om datorn och inget annat.
Ger inte mycket för de där graferna heller.
Äger en E8400 och den är fortfarande mycket bra till spel..
Jag tror graferna är köpta, för att man ska köpa nytt.
Tror mer på mina egna ögon än på någon köpt recension/graf på nätet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twebbas:

Formatera om datorn och installera om allt igen så löser det sig.
Varför måste man ge råd som kostar om det inte behövs? Det är DET jag reagerar på.
Lösningen är att installera om datorn och inget annat.
Ger inte mycket för de där graferna heller.
Äger en E8400 och den är fortfarande mycket bra till spel..
Jag tror graferna är köpta, för att man ska köpa nytt.
Tror mer på mina egna ögon än på någon köpt recension/graf på nätet.

Tackar! Men jag har en kille som bor 1 timme bort från mig men här lite upptagen då och då, men han är den ända jag känner som har om formaterings skiva Och w7 skiva. Jag fick inte med mig någon när jag fick datan:/ finns det något lättare sätt? eller ska jag kolla med han? Han var här för några dagar sedan o kolla men som sagt han har mycket att göra ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kakan971:

Tackar! Men jag har en kille som bor 1 timme bort från mig men här lite upptagen då och då, men han är den ända jag känner som har om formaterings skiva Och w7 skiva. Jag fick inte med mig någon när jag fick datan:/ finns det något lättare sätt? eller ska jag kolla med han? Han var här för några dagar sedan o kolla men som sagt han har mycket att göra ...

Jag hittade en skum grej nu!
När jag skulle instalera smart doctor så står det att jag inte har ett ASUS graphics card, detta har stått på alla applikationer jag har testat, nvidia ASUS ATI m.m Inget! kanske lite hjälp med det också?