Permalänk
Medlem

Coirsar AX850 till AX1200?

Hej! Har i dagsläget ett Corsair AX850 men ska skaffa yttligare ett 7970(3x7970 totalt, ska köra Eyeinfinity ) och tänkte då att jag bör skaffa ett vassare
nätagg. Min fråga är kan jag koppla loss nätagget från kablarna, sätta i det nya och koppla in dom igen ( båda nätaggen är modulära ), eller måste man använda respektive kablage som följer med nätaggen? ( Kör riggen i signaturen )

Visa signatur
Permalänk

Tittade lite på det där själv, och jag tror att det inte skall vara något problem, kablarna lär ju vara identiska? Därför man också köper modulärt för att slippa eventuell krångel med att behöva dra ut alla kablar från komponenterna om man nu skulle behöva uppgradera sig.

Mvh

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kan inte svara på hur det ser ut i verkligheten, men det står i kartongen att det är för AX1200 only.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

AX650, 750 och 850 har likadana kablar medans AX1200 har andra än de. Så det kommer ej fungera tyvärr.

Permalänk

Synd att det inte också gällde AX1200.

Permalänk
Skrivet av Deba:

Hej! Har i dagsläget ett Corsair AX850 men ska skaffa yttligare ett 7970(3x7970 totalt, ska köra Eyeinfinity ) och tänkte då att jag bör skaffa ett vassare
nätagg. Min fråga är kan jag koppla loss nätagget från kablarna, sätta i det nya och koppla in dom igen ( båda nätaggen är modulära ), eller måste man använda respektive kablage som följer med nätaggen? ( Kör riggen i signaturen )

Skrivet av Chryspyon:

Tittade lite på det där själv, och jag tror att det inte skall vara något problem, kablarna lär ju vara identiska? Därför man också köper modulärt för att slippa eventuell krångel med att behöva dra ut alla kablar från komponenterna om man nu skulle behöva uppgradera sig.

Mvh

Det står "AX 750/850 only" på kablarna för AX 850 så nej.

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jag vill tro att det är exakt samma kablar men att ax1200 har ett större kabelpack vilket gör att det står ax1200 only på dess pack.

Kan dock inte svära på det men så jag har förstått det som i alla fall.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

det kan gå åt helvete så gör inte det inte ens samma plattform däremot har jag nu ett antec hcg 620w och ett corsair hx 620 defekt där tror jag det funkar då båda är seasonic men kommer ändå slänga kablarna så jag inte sätter i fel nångång

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Antielefant

Jupp, AX 850 och AX 1200 är helt olika nätaggregat. Detta då AX 650, 750 och 850 är Seasonic X-aggregat medan AX 1200 görs av Flextronics.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Jupp, AX 850 och AX 1200 är helt olika nätaggregat. Detta då AX 650, 750 och 850 är Seasonic X-aggregat medan AX 1200 görs av Flextronics.

Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Det står "AX 750/850 only" på kablarna för AX 850 så nej.

Skrivet av sack:

Jag kan inte svara på hur det ser ut i verkligheten, men det står i kartongen att det är för AX1200 only.

Tack för svar! Blir att dra om allting då tyvärr Hade hoppats på att slippa det ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

med en 4kärnig processor så tjänar du inte på att ha 3st hd7970 trifire då processorn kommer att flaska så om du inte ska köpa en 6kärnig sandybridge-E så tycker jag att du inte ska slänga ut pengar på ett till grafikkort och ett nytt nätagg då processorn du har kommer att begränsa dina grafikkort, tror att den redan flaskar cf hd7970

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

med en 4kärnig processor så tjänar du inte på att ha 3st hd7970 trifire då processorn kommer att flaska så om du inte ska köpa en 6kärnig sandybridge-E så tycker jag att du inte ska slänga ut pengar på ett till grafikkort och ett nytt nätagg då processorn du har kommer att begränsa dina grafikkort, tror att den redan flaskhalsar cf hd7970

Jag tror nog att antalet lains på PCI-E skulle flaska mer än en 4-kärning cpu.
Men visst du har en poäng.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Känns inte som att CPU:n kommer flaska då jag kört lite grafer/kollat belastning när jag lirat. GPU:erna jobbar i princip alltid fullt medan CPU:n ligger rätt lågt i t ex BF3 i Eyeinfinity.

Visa signatur