G2PLAY.NET - En säker sida?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

G2PLAY.NET - En säker sida?

O.B.S. (Jag vet inte om tråden ligger i rätt del av forumet men eftersom det är ett spel jag tänker köpa så la jag den här. En moderator får gärna flytta den till dit den hör hemma om den ligger fel.)

Okej, nu är det såhär att jag har kollat runt lite i olika trådar och ibland ser man att G2PLAY.NET kommer upp som alternativ för någon som ska köpa ett spel. Jag bestämde mig för att kolla in sidan och såg att de hade väldigt plånboksvänliga priser. Men jag är fortfarande lite osäker om det är säkert. Jag hade inte tänkt att använda kreditkort utan kör på ett paysafecard.

Kort & Gott - Kan jag med säkerhet handla på G2PLAY.NET eller blir det pannkaka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
http://localhost
Registrerad
Jan 2012

Jag har lite klasskamrater som handlat där och vad jag hört så ska det vara super. Dom fick nycklarna bara efter några minuter och bra kundservice i form av live chat. Så det är nog bara å köra på det

MacBook Pro - 13" Retina - Mid 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Har beställt ett par spel därifrån och har aldrig haft några problem med dom. Fått nycklarna inom några minuter från betalning.

[ Chassi: Corsair Carbide 400R ] [ Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 ] [ CPU: Intel Core i7 2600k @ 4.5GHz ] [ RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB ] [ Grafikkort: Gainward GTX 1080 Phoenix GS ] [ Nätagg: OCZ ZT 750W ] [ Lagring: 2x Corsair Force 3 120GB, Samsung Spinpoint 1TB ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsör
Registrerad
Aug 2008

Har själv köpt lite spel där, kan inte annat än att rekommendera dem!
Om du mot förmodan skulle få problem, så är de enligt min erfarenhet väldigt lätta att ha och göra med

NZXT H440W New Edition Silent Ultra - White | Corsair AX 850W Professional Series | MSI SLI PLUS, X99 | Intel® Core i7 5820K | Corsair H100 Hydro Series | HyperX 4x4GB 2400MHz DDR4 | 1x CORSAIR FORCE GT SERIES 90GB (System) 1x CORSAIR FORCE GT SERIES 120GB (Spel ) |1x ASUS STRIX 970 | Microsoft Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Grön sida!

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Har köpt 60-dagars gamecards där för 180:-, fått nyckeln efter några sekunder. Har köpt något enstaka spel som inte heller har varit några problem med.

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Sep 2011

bra sida med flera betalningssätt

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011

Har inte haft några problem med dem

Har även sett andra trådar om detta
http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1055986-swec-omd...
Det verkar lungt att handla därifrån

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Polaren köpte GW2 pre-purchase där under själva beta-helgen utan problem, tog kanske en timme sen hade kunde han lira med oss andra..:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Tack för alla svar! Det blir ett köp därifrån!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Tänk på att du kan bryta mot Steams eller Origin's policy om det är en sådan nyckel du köper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

Köpte Diablo 2 nycklar, gick att aktivera på battle.net utan problem.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone SE 32GB Black | Huawei T3 MediaPad 10" | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch + D-Link 868L (som AP) | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Tjena! Jag har köpt battlefield 3 därifrån. Battlefield 3 funkade första dygnet, dagen därpå bannade EA mitt konto för att jag köpt spelet olagligt. Jag hade kanske bara otur, men jag kommer aldrig att handla därifrån igen, även EA avrådde mig från att handla där då detta inte var första gången de haft problem med g2play.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

jag har köpt massa spel därifrån inkl crysis 2 som jag aktiverade genom origin och EA ha inte bannat mig, min vän köpte även bf3 därifrån och ingen bann..

Citera mig tack! så att jag vet att du svarat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Nov 2004

Köpte SC2 där, gick fint! fick min CD key ca 2-3 minuter efter jag betalat i min mail:)!

Dell Vostro 1700

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsör
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av MrEmme:

Tjena! Jag har köpt battlefield 3 därifrån. Battlefield 3 funkade första dygnet, dagen därpå bannade EA mitt konto för att jag köpt spelet olagligt. Jag hade kanske bara otur, men jag kommer aldrig att handla därifrån igen, även EA avrådde mig från att handla där då detta inte var första gången de haft problem med g2play.net

Köpte du RU eller EU versionen ?
Vet att Steam och EA brukar banna RU nycklar

NZXT H440W New Edition Silent Ultra - White | Corsair AX 850W Professional Series | MSI SLI PLUS, X99 | Intel® Core i7 5820K | Corsair H100 Hydro Series | HyperX 4x4GB 2400MHz DDR4 | 1x CORSAIR FORCE GT SERIES 90GB (System) 1x CORSAIR FORCE GT SERIES 120GB (Spel ) |1x ASUS STRIX 970 | Microsoft Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av lappen81:

Tänk på att du kan bryta mot Steams eller Origin's policy om det är en sådan nyckel du köper.

Kan väl också lägga till att Steams forum autocensurerar om man skriver g2play.net samt att g2play inte har fått "återförsäljarstatus" av Valve.
Så något mysko är det, men har själv handlat ett par spel därifrån och klarat mig fint, dock inget jag gör numera.

Grejen är väl att antingen är nycklarna stulna eller så köper dom massor med spel i ett u-land där valutan är åt helvete o sen scannar in nycklarna och säljer på nätet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Den är otroligt bra enligt mig, första gången du köper något spel 16+ tror jag så behöver du visa ID, vissa säger dom scammar på key's men jag har dock alldrig haft problem med det. Snabb support också. 4/5 ifrån mig!

Spaces, not tabs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Kuzefix:

Köpte du RU eller EU versionen ?
Vet att Steam och EA brukar banna RU nycklar

Jag köpte EU versionen då jag inte ville ha några problem :/

Men jag har hört att många har köpt från g2play.net och att det har fungerat, så jag antar att jag och butiken bara hade lite otur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Bra sida, spelen funkar på Steam utan problem!

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2002

Kan inte annat än rekommendera sidan. Köpt säkert 5 spel hos dom de senaste 2-3 åren och alla spelen har funkat prima. Snabbt går det med.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2011

Har aldrig haft problem med köp ifrån g2play, köpt runt fem sex spel där iallafall.

Mobo: Asrock Extreme 4 Z77 CPU: i7 3770k @ 4,5ghz @1,288vcore GPU: Asus Strix 970RAM: Corsair Vengance 16gb RAM SSD:Force 3 120gb HDD: WD green 2tb Hdd Case: Fractal Design R4 PSU: Corsair HX850W Ljudkort: Asus Xonar DGX
Kringutrustning: Tangentbord: HHKB pro 2 Mus Steelseries Rival Headset: Sennheiser PC 360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2009

Har blivit lurad där två gånger. Första gången var det en Left 4 Dead nyckel som inte funkade. De skickade en ny efter en massa tjat med supporten som talade(skrev) väldigt dålig engelska. Andra gången köpte jag en Call of duty 4-nyckel som slutade fungera efter ett par dagar.

Sen säger ju folk att Valve kontobannar folk som kör gråimport, vilket g2play är, så jag håller mig borta från dom.

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006

Har köpt säkert 50 spel på G2Play och INGET av dem har slutat fungera. (L4D 1 & 2, Portal 2 för att säga några Valve Spel)
Någon nyckel jag köpte fungerade inte men då fick jag en ny efter ett par timmar. Hade problem med en BF3 nyckel också för den dök inte upp som den skulle men efter 2 dagar så fick jag rätt nyckel och fungerade prima.
Dock bara köpt spel som man aktiverar i Steam eller Origin så man kan tanka spelet direkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010

Så 3år senare är det nån här som fått sina nycklar Svartlistade som varit köpta på G2play ?
@NinjaTuna
@MrTall
@Chawan123
@Kuzefix
@scienta
@poorclocker
@Fetbalk
@Blargmode
@Krittez
@lappen81

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Grönahunden:

Så 3år senare är det nån här som fått sina nycklar Svartlistade som varit köpta på G2play ?
@NinjaTuna
@MrTall
@Chawan123
@Kuzefix
@scienta
@poorclocker
@Fetbalk
@Blargmode
@Krittez
@lappen81

har köpt runt 30 spel på steam genom g2play och ingen av mina licenser är svartlistade.

började handla där 2010/2011

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Mar 2005

Varit kund hos G2Play sen 2010, köpt över 150 spel från dom för Steam såväl som Origin och inte ett enda problem med svartlistning eller ogiltiga nycklar. Steams priser är helt åt helvete för det mesta, jag personligen anser ju helt klart att varför betala mer än man behöver och G2Play funkar ypperligt för just det!

Core i7 5960X @ 4.4GHz | Alphacool Eisblock XPX | ASUS ROG X99 Strix Gaming | Thermaltake The Tower 900 | 2 x 360 rad + 2 x EK XRes 140 Revo D5 | ASUS GTX 1080Ti Poseidon Platinum | HDD: 2 x 480GB SSD + 2 x 3TB HDD @ RAID 0 | 64GB G.Skill RipJaws 4 2800MHz DDR4 | EVGA Supernova G2 1600W | Philips BDM4065UC | Logitech lineup: G910 Orion Spark, G502 Proteus Core, Z-5500 5.1, G35 & G27 | QPad Heaton XXL

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2002

Man kan fundera själv på om sidan är "säker" även om man personligen inte drabbas.
Dom som drabbas är människorna som utvecklar spelen, ifall man nu skulle bry sig om dom som faktiskt skapar ditt nöje. Övriga trådar på Swec borde hinta om något kan jag tycka:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1299421-akta-er-for-kin...

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1205088-g2play-net-skoj...

Vi får inte diskutera fusk i multiplayerspel här men g2play o diverse andra skojarföretag är det helt ok att uppmuntra köp ifrån.

Men visst, öppna upp en tre år gammal tråd för att göra någon form av statement att köpa dessa gråzons/olagliga keys så visst.
Grattis

Är man så snål att man inte kan betala ynka 3-400spänn eller vänta på rea för ett spel som ger sjukt många timmars underhållning kanske man skulle hålla sig till någon annan hobby.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

ser inget moraliskt fel i att köpa nycklar från dessa sidor.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsör
Registrerad
Aug 2008