Defekt 7950 eller dåliga drivers?

Permalänk
Medlem

Defekt 7950 eller dåliga drivers?

Hej gubbar!

Behöver lite hjälp.

Precis köpt en ny dator med ett XFX 7950 grafikkort men det fungerar mycket dåligt. Det kommer upp linjer/pixlar och får upp, som många andra, att drivrutinen har slutat fungera men nu är återsälld. I vissa fall blir bilden blå/grön/rutig och datorn hänger sig. Detta sker inom ett par minuter när jag startat datorn.

Testa flera olika drivrutiner från AMD med det blir samma problem. Uppdaterat Bios, windows m.m. enligt AMD:s åtgärdslista på deras hemsida. Tempen är bra, testat att höja hastigheten på fläktarna för att få mer kylning, men samma problem.

Men, kortet fungerar om jag avinstallerar drivrutinerna och kör på windows "egna". Så min fråga är, är det fel på kortet eller är AMD:s drivrutiner rent av skit? Sett att flera har liknande problem när jag sökt på det men ingen direkt lösning.

Min dator:

XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Fractal Design Tesla 650W PSU
Intel® Core™ i5-2500K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155,
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB,

Visa signatur

[ Intel i5-2500K ][ ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 ][ Kingston HyperX 1600MHz 8GB ][ XFX Radeon HD 7950 ][ OCZ SSD Agility 3 120gb ]

Permalänk
Medlem

"Testa flera olika drivrutiner från AMD med det blir samma problem"
Vilka har du testat? Antagligen är det drivrutinerna, många som har stul med dom tyvärr:/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com