Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

spelkontroll till pc ?

inskaffade mig två xbox360 trådlösa kontroller med trådlös adapter, för att spela emulatorer på datorn.
Men då jag spelar mest fighting games så känns kontrollerna inte så anpassade.

undrar om det finns någon variant av playstation kontroller till pc ?
har för mig att man kan använda ps3 trådlösa kontroller till pc via BT, kan man koppla flera kontroller samtidig ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

inskaffade mig två xbox360 trådlösa kontroller med trådlös adapter, för att spela emulatorer på datorn.
Men då jag spelar mest fighting games så känns kontrollerna inte så anpassade.

undrar om det finns någon variant av playstation kontroller till pc ?
har för mig att man kan använda ps3 trådlösa kontroller till pc via BT, kan man koppla flera kontroller samtidig ?

Yes man kan köra flera ps3 kontrollers via BT kika på MotionJoys hemsida, dem länkar även till en 100% kompatibel dongel som kostar typ 50kr ink frakt. Funkar perfekt för mig både i emulatorer och pc spel (Man kan emulera en 360 kontroller också via programmet och på så sätt spela PC spel som har stöd för det)

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Yes man kan köra flera ps3 kontrollers via BT kika på MotionJoys hemsida, dem länkar även till en 100% kompatibel dongel som kostar typ 50kr ink frakt. Funkar perfekt för mig både i emulatorer och pc spel (Man kan emulera en 360 kontroller också via programmet och på så sätt spela PC spel som har stöd för det)

måste man ha dongel ? eller räcker det med inbyggd BT i datorn ?
med ps3 kontroll och motionjoy kan jag spela vanliga pc spel med dem ?
hur länge räcker batteriet ? är det AAA ?
vet att det finns många fake, om man skulle få tag i en fake skulle det fortfarande funka ?

Permalänk
Medlem

Man måste inte ha dongel, men alla är inte kompatibla. Det är bara att prova så får du reda på det. Värt att notera är att när du använder dongeln med MotionJoy funkar den inte till annat(samtidigt). Är nästan 100% säker på att det står någonstans på deras hemsida att de enbart stödjer original kontroller pga någon vettig anledning (Som att fake kontrollerna inta passar till drivrutinerna eller liknande)

ps3 kontrollerna har inbyggda batteriet som du laddar via microusb porten. Dem håller hyffsat länge, mina som ändå är från 2007 har fortfarande bra batteritid, och om batteriet skulle ta slut så funkar det att spela med kabeln i också. (Man kan förövrigt spela utan BT dongel om du bara har kabel)

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Skrivet av WoXeR123:

Man måste inte ha dongel, men alla är inte kompatibla. Det är bara att prova så får du reda på det. Värt att notera är att när du använder dongeln med MotionJoy funkar den inte till annat(samtidigt). Är nästan 100% säker på att det står någonstans på deras hemsida att de enbart stödjer original kontroller pga någon vettig anledning (Som att fake kontrollerna inta passar till drivrutinerna eller liknande)

ps3 kontrollerna har inbyggda batteriet som du laddar via microusb porten. Dem håller hyffsat länge, mina som ändå är från 2007 har fortfarande bra batteritid, och om batteriet skulle ta slut så funkar det att spela med kabeln i också. (Man kan förövrigt spela utan BT dongel om du bara har kabel)

''funkar inte till annat samtidigt'' hur menar du då:P ungefär hur länge kan man sitta och spela vid fulladdad batteri ?:P
läste någonstans att fake-kontroller kan explodera =/

tack för övrigt för snabbt svar ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

ungefär hur länge kan man sitta och spela vid fulladdad batteri ?:P
läste någonstans att fake-kontroller kan explodera =/

Många timmar, skulle tippa på minst åtta så det är inga problem. Köp absolut ingen kontroll från tredjepartstillverkare, de är helt värdelösa. De går sönder stup i kvarten, i alla fall Mad Catz skit. De är även av märkbart sämre byggkvalitet. Glappande knappar och analoga spakar med döda zoner, alltså att kontrollen inte reagerar när du rör spaken i vissa områden, är mer en regel än ett undantag enligt min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Om du kör fighting spel bör du väll köra på en fightpad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

''funkar inte till annat samtidigt'' hur menar du då:P ungefär hur länge kan man sitta och spela vid fulladdad batteri ?:P
läste någonstans att fake-kontroller kan explodera =/

tack för övrigt för snabbt svar ^^

Du kan tex inte köra en bluetooth mus samtidigt som du har MotionJoy med dongeln igång (Då dem laddar in en egen drivrutin just för ps3 kontrollerna) allt sånt här står f.ö på deras FAQ ta en sväng in där om du fortfarande undrar något. Kan säga såhär, du hinner nog sluta spela innan batteriet tar slut om du inte tänkt köra 10 timmar nonstop.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB