Var finns benchmark för EVGA GTX680 Hydro copper?

Permalänk

Var finns benchmark för EVGA GTX680 Hydro copper?

Kortet har ju funnits ute ett tag nu, mitt är snart 2veckor gammalt så nog måste väl någon gjort en testsvit med detta kort?

Är mest nyfiken på hur detta kort överklockar så jag vet vad man kan vänta sig då jag börjar överklocka.
Samt oc-potentialen jämfört med andra märken av GTX680.

Jag har googlat och kan bara hitta info om detta trevliga kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Kortet har ju funnits ute ett tag nu, mitt är snart 2veckor gammalt så nog måste väl någon gjort en testsvit med detta kort?

Är mest nyfiken på hur detta kort överklockar så jag vet vad man kan vänta sig då jag börjar överklocka.
Samt oc-potentialen jämfört med andra märken av GTX680.

Jag har googlat och kan bara hitta info om detta trevliga kort.

Det bör vara likvärdigt med referens GTX 680 då det använder samma PCB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det bör vara likvärdigt med referens GTX 680 då det använder samma PCB.

Det är vattenkylt...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Det är vattenkylt...

Ja? Som sagt så är PCBn exakt likadan, så den presterar likadant som ett referenskort i överklockning.

Permalänk

Hoppas inte det är samma pcb som referenskorten då de inte verkar klocka alls mycket på gpu'n åtminstone.
Standardklocken är ju dock helt okej på vatten-kortet så det bör ju skilja mot referenskorten.

1150/1215mhz gpu samt 6300mhz memory på Hydrot mot referens 1006/1058mhz samt 6008mhz

15% snabbare gpu och 5% snabbare minne om jag inte räknar helt galet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Ja? Som sagt så är PCBn exakt likadan, så den presterar likadant som ett referenskort i överklockning.

Mycket bättre kylning. Alltså går den att överclocka betydligt mer än ett referenskort.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Mycket bättre kylning. Alltså går den att överclocka betydligt mer än ett referenskort.

Nu bör man ju dock jämföra detta grafikkort med ett vanligt referenskort med separat köpt vattenblock, vilket jag antar att han tänkte skaffa ändå men valde detta p.g.a. att garantin behålls eller för att man inte vill montera vattenblocket själv.

Detta grafikkort presterar exakt likadant som ett referenskort med vattenblock man monterar själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Nu bör man ju dock jämföra detta grafikkort med ett vanligt referenskort med separat köpt vattenblock, vilket jag antar att han tänkte skaffa ändå men valde detta p.g.a. att garantin behålls eller för att man inte vill montera vattenblocket själv.

Detta grafikkort presterar exakt likadant som ett referenskort med vattenblock man monterar själv.

Aaahkej, då är vi på samma sida :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

1300mhz Max boost utan höjning av volten är väl ok?