Trevlig Android mobil (eller om ni lyckas övertala mig till iphone) ca.4000

Permalänk

Trevlig Android mobil (eller om ni lyckas övertala mig till iphone) ca.4000

Tjenare!

Tycker att min trotjänare Sony Ericsson Satio börjar bli lite irriterande utan appar (vettiga), så har därför börjat titta efter en ersättare.
Jag är inte något stort fan av iphones design (eller skärmstorlek), så om inte någon lyckas övertala mig om motsatsen så letar jag efter Android.

Krav:
-ca 4" skärm (eller större), högupplöst
-Android
-Kvalitativ
-Hyfsad batteritid
-Bra Wifi

Plus:
-om den är ca 4000 (kan sträcka mig till 6000 dock)

Har tittat på Samsung Galaxy S III och Sony Xperia S, men vill gärna ha någon annans åsikt och förslag på andra telefoner som kanske är bättre alternativ

*Edit*
Vill gärna ha åsikter om xperia S och galaxy s III också, plus/minus med modelerna

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefo...

nokia N9 är en underbar telefon som kostar hälften av det du vill betala, du kommer inte bli missnöjd.. android market är bara fyllt med reklam skit ändå och jag ångrar att jag bytte från nokia till android telefon iaf :/

Permalänk
Medlem

Närmsta konkurrenten för samma pris är väl Google Galaxy Nexus http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1008524

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Samsung G80SD / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

ta en xperia p. du blir glad kan ja lova typ ingen skillnad på p och s som man märker prestandamässigt fast p slår s med touchknapparna som är lättare att trycka på, sidoknapparna och alu materialet. även skärmen är ljusare

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

-Skönt tangentbord
Men samtidigt pratar du om telefoner utan tangentbord. Om du tänker på touchtangentborden så går det ju byta i android till en modell som passar.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

-Skönt tangentbord
Men samtidigt pratar du om telefoner utan tangentbord. Om du tänker på touchtangentborden så går det ju byta i android till en modell som passar.

Tänkte jag inte på, tack för upplysningen!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Lumia 900 ser väldigt trevlig ut!
Edit: Funkar ju dock inte om du VERKLIGEN vill ha android. I så fall slår jag ett slag för HTC one X

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag säger Sony Xperia P som redan en nämt i tråden. Köpte själv en i helgen och är grymt nöjd med hela telefonen. Byggkvaliten är mycket hög och storleken på telefonen bra, skärmen är riktigt grym trots att den inte är Hd "540x960" . Kameran är som vanligt när det kommer till Sony riktigt bra.

Jag hade tidigare en Galaxy Nexus som även den är riktigt grym, dock lite väl stor.

Helt klart ett bra köp!

http://www.swedroid.se/sony-xperia-p-recension/

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk

Min flickvän har en Xperia S och visst är den fin. Det är en snygg mobil som känns rapp i menyerna med en utmärkt kamera. Dock är det inget "speciellt" med den, det finns ingen prick över i'et. Dessutom levereras den med Gingerbread!

Permalänk
Medlem

Samsung S2 eller HTC oneX tycker jag

Permalänk
Medlem

SIII? eller vänta tills iphone 5?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

HTC Sensation.

två kärnig nerlåst 1,5ghz processor till 1,2ghz pga batteritid, som åtgärdats i custom roms.
Alltså, dubbelkärnig 1,5ghz processor, Adreno 220 gpu (rejält spelkapabel), och vettig batteritid med custom rom, Cyanogenmod9 Nightlies finns tillgängliga också.

det enda man mister med cyanogen/AOSP till skillnad från en ROM baserad på officiella ROMS är MHL/HDMI över usb kontakten.

I dagsläget kostar den 3500kr eller mindre, en bra investering enligt mig (köpte dock min när den låg på 5000kr)

(notera, enda skillnaden på sensation och sensation XE är ej nerklockad processor och lite saftigare batteri, samt beats by dr.dre, det sistnämnda kan man få i modifierade roms även på vanliga sensation, kan vara värt att tänka på när man väljer mellan Sensation eller XE)

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Xperia S är en bra mobil även om den har sina brister som tex ingen ICS eller inge MicroSD slot.

Jag äger en Samsung Galaxy S2 och är hur nöjd som helst med den, och jag ser att samsung har potentialen och göra så som de gjorde med SGS2 nu ingen. de tog sin Samsung Galaxy S och tänkte "vad är bra och vad kan vi förbättra?" och skapade SGS2 som fortfarande är en väldigt kapabel mobil.

om jag hade pengarna så hade jag skaffat Samsung galaxy S 3, men Galaxy S 2an skulle jag också fundera över att skaffa!.

Super Amoled + skärmen är värd att dra ner upplösningen för.

Permalänk
Medlem

HTC HTC HTC!!! Jag älskar HTC!!!!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Uvania:

http://www.electroworld.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefo...

nokia N9 är en underbar telefon som kostar hälften av det du vill betala, du kommer inte bli missnöjd.. android market är bara fyllt med reklam skit ändå och jag ångrar att jag bytte från nokia till android telefon iaf :/

Har hittat appar som jag vill ha som bara finns på android, men tack för förslaget!

Skrivet av Vlademil:

Närmsta konkurrenten för samma pris är väl Google Galaxy Nexus http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1008524

Verkar ok, men gillar inte designen och kameran verkar sisådär, men tack för förslaget

Skrivet av Rydisen:

Lumia 900 ser väldigt trevlig ut!
Edit: Funkar ju dock inte om du VERKLIGEN vill ha android. I så fall slår jag ett slag för HTC one X

Har kollat på windows phone, men gillar inte apparna (de jag vill ha finns inte). HTC one X verkar hyfsad, men jag har hört att videon är lite si och så

Skrivet av Pennybridgarn:

ta en xperia p. du blir glad kan ja lova typ ingen skillnad på p och s som man märker prestandamässigt fast p slår s med touchknapparna som är lättare att trycka på, sidoknapparna och alu materialet. även skärmen är ljusare

Har dock lägre resolution och sämre kamera, men tack iallafall!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Skrivet av GizmoTheGreen:

HTC Sensation.

två kärnig nerlåst 1,5ghz processor till 1,2ghz pga batteritid, som åtgärdats i custom roms.
Alltså, dubbelkärnig 1,5ghz processor, Adreno 220 gpu (rejält spelkapabel), och vettig batteritid med custom rom, Cyanogenmod9 Nightlies finns tillgängliga också.

det enda man mister med cyanogen/AOSP till skillnad från en ROM baserad på officiella ROMS är MHL/HDMI över usb kontakten.

I dagsläget kostar den 3500kr eller mindre, en bra investering enligt mig (köpte dock min när den låg på 5000kr)

(notera, enda skillnaden på sensation och sensation XE är ej nerklockad processor och lite saftigare batteri, samt beats by dr.dre, det sistnämnda kan man få i modifierade roms även på vanliga sensation, kan vara värt att tänka på när man väljer mellan Sensation eller XE)

Verkar intressant, ska ta en närmare titt!

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk

I lägre prisklass kan jag rekommendera HTC Desire HD, bytte dock nyss ut den för en Samsung Galaxy S III. Var mycket nöjd med HTC'n bra bilder, snabb och allmänt funktionell! Även väldigt stöttålig, tappat min flera gånger utan att displayen spruckit!

Sen kan jag rekommendera Galaxy S III, trodde jag var så nöjd man kunde bli med HTC'n men icke, denna telefon är ännu snabbare, tar ännu bättre bilder och har några fräna funktioner som tex att skärmen inte slocknar om du tittar på den, för den främre kameran känner efter dina rörelser på ögonen. Telefonen är lagom stor och är bekväm att hålla i, den är väldigt tunn och lätt! Ska tydligen ha bästa batteriet på marknaden (sa han inne på telenor i alla fall).

Två mycket bra telefoner enligt mig!

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

S3 hade jag köpt om pengar fanns!