Acer Aspire one 522 + Intel Centrino Advanced-N 6230 strul

Permalänk
Medlem

Acer Aspire one 522 + Intel Centrino Advanced-N 6230 strul

Hej alla!

Jo det är så att jag satt på en Acer Aspire one 522 (Amd c50) och försökte köra ubuntu på den, men det gick inte med orginal wlankortet då så fort man antingen anslöt till ett nätverk eller strax inpå så hängde oset sig. (org nic var ett Broacom bcm94313hmg2l ), har ingen aning varför men det gick bara inte. Och jag lyckades inte få till någon snajsig lösning.

Så jag bestämde mig för att skaffa ett nytt nic och då verkade Intels 6230 väldigt nice, speciellt när det inkluderade Blåtand på det kortet.

Dock när jag ska med det niccet inkopplat så hänger sig datorn, Windows gav inga felmeddelanden (såklart), medans ubuntu rapporterar "ignoring host bridge window [ mem 0x000cc000-0x000cffff] (conflicts with video ROM [mem 0x000cc000-0x000cffff])

D.v.s. att de antagligen allkolerar samma rom utrymme det nya niccet och det intergrerade 6250:t i c50n.

Finns det någon möjlighet att jobba sig runt det här problemet? Har försökt att hitta någonting om det på the interwebs men har endast hittat någon liten kommentar om det problemet på fendoraprodject då de rapporterar den buggen med kernelen 2.6.40.4, men så vitt jag vet så rullar jag på kernel 3.2 (så vitt jag minns)

Aja, hoppas det är någon som kan hjälpa mig med detta problem.

Mvh Pewtah