Är EA ett bipolärt företag?

Permalänk
Medlem

Är EA ett bipolärt företag?

EA gick nyligen ut och sa att dom inte kommer ha massa dunder reor på spel då det "degraderar spels värde" Och nu när jag kollar i min mail så har jag fått ett saftigt mail om att dom säljer massa spel för 39kr.
http://www.rockpapershotgun.com/2012/06/18/origin-offering-de...

Jag är ingen EA hater som vissa andra men det här får mig faktiskt att undra va dom har för sig där borta på andra sidan Atlanten. Är det jag som missförstår det hela och EA som gör rätt eller verkar det som EA helt enkelt är ett bipolärt företag?

I vilket fall kan någon få mig att förstå vad det är som pågår för jag känner att jag blivit uppfintad på läktaren, typ som om det vore något slags PR stunt á la "all PR är bra PR" style?

(om det här är postad i fel forum får en moderator gärna flytta då jag var väldigt osäker på vart jag skulle lägga tråden.)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Jag tror inte dom själv vet vad dom håller på med ibland.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Jag tror inte dom själv vet vad dom håller på med ibland.

om jag ska vara ärligt tror jag det är så den större delen av tiden (vänster hand vs höger hand syndromet)

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |