Portabla Hårddisken converterades till FAT32 från NTFS

Permalänk
Medlem

Portabla Hårddisken converterades till FAT32 från NTFS

Hejsan Sweclockers,

Som ni förstår från titeln så är det så att min bror har lyckats "formatera" om sin portabla hårddisk från NTFS över till FAT32, Allting började när han satte in den portabla hårddisken i sitt PS3 och sen när han skulle koppla in den i sin dator så fick han upp allting men han kan inte öppna dokumenten eller filmer.

Jag blev som sagt helt ställd från första början och trodde inte ens kunde convertera över från NTFS till FAT32 bara tvärtom, jag har försökt mig på att göra en convertering genom cmd men där får jag bara upp felmeddelandet "CONVERT kan inte användas för enheter av typen RAW."

Jag vet att jag kan göra en hel formatering på disken men vill helst inte göra detta pga att han har viktiga dokument på denna hårddisken som han måste spara.

Någon som har stött på ett liknande problem eller vet något program man kan ha användning för?

Behöver all hjälp jag kan få!

MVH
jensen.

Permalänk
Medlem

Den disken skulle jag skanna med recuva eller dylikt, körde ni defragmentering ofta på den enheten?

Om inte så är risken stor för korslänkade filer, och då är det ganska kört.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Håller med Hagis2k. Testa Recuva.

Det är också viktigt att inte skriva till disken innan du försöker rädda hans gamla filer, då kan dom bli överskrivna och förstörda.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche