Införskaffa ny disk.

Permalänk
Medlem

Införskaffa ny disk.

Tjohej, hade tänkt skaffa mig en Samsung spinpoint F4 2TB men de har ju slutat tillverka den så därför behöver jag hjälp utav er! (:

Hittade denna disk http://www.dustinhome.se/product/5010550112/western-digital-av-gp-2tb-sata-300-64mb/?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_5309

Hade tänkt mig en två TB primär disk, men vill självklart ha tips ifrån er.

Länken ovan, funkar den disken bra? ljuger recensionerna? eller vad har ni för tips åt mig?

Sov gott på blanka dagen gott folk! (:

Tacksam för svar och stavfelen får ni kasta på varann!

Visa signatur

The never ending story is love.

Permalänk
Medlem

Har en likadan hemma som fungerat utmärkt än så länge, har bara haft den i en vecka men den går tyst och spinner på bra till skillnad från "green" versionen som gick sönder efter två timmar

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4.5 GHz * CPUkylare: Phanteks PH-TC14PE * Moderkort: MSI Z97-S02 * Ram: Adata 32GB cl9 (4x8) * Grafikkort: Sapphire pulse radeon 5600 xt * Nätaggregat: EVGA Supernova G2 1300W

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoris:

Har en likadan hemma som fungerat utmärkt än så länge, har bara haft den i en vecka men den går tyst och spinner på bra till skillnad från "green" versionen som gick sönder efter två timmar

Ett bra svar som jag sökte. (:

Har för mig att alla sorters "Green, Ecogreen" utav alla märkena, har en total 100%-ig vilja att kunna krascha fort.

Visa signatur

The never ending story is love.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SnowwiX:

Ett bra svar som jag sökte. (:

Har för mig att alla sorters "Green, Ecogreen" utav alla märkena, har en total 100%-ig vilja att kunna krascha fort.

Jag har över 40st WD Green varav en del går ända tillbaks till lanseringen av serien 2007. Samtliga fungerar felfritt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har över 40st WD Green varav en del går ända tillbaks till lanseringen av serien 2007. Samtliga fungerar felfritt.

Som ren lagring fungerar de nog bra men de slits ut fortare eftersom de ökar och minskar farten hela tiden. Har för mig de kan vara lite svåra för windows att dra igång eco hårddiskar också eftersom de har en fallenhet att fastna. Därför kan det nog vara värt att lägga till en hundralapp extra om han nu ska ha den till primärdisk

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4.5 GHz * CPUkylare: Phanteks PH-TC14PE * Moderkort: MSI Z97-S02 * Ram: Adata 32GB cl9 (4x8) * Grafikkort: Sapphire pulse radeon 5600 xt * Nätaggregat: EVGA Supernova G2 1300W

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoris:

Som ren lagring fungerar de nog bra men de slits ut fortare eftersom de ökar och minskar farten hela tiden. Har för mig de kan vara lite svåra för windows att dra igång eco hårddiskar också eftersom de har en fallenhet att fastna. Därför kan det nog vara värt att lägga till en hundralapp extra om han nu ska ha den till primärdisk

Jisses ... va får folk allt ifrån?

Har du länkar till de däringa påhitten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoris:

Som ren lagring fungerar de nog bra men de slits ut fortare eftersom de ökar och minskar farten hela tiden. Har för mig de kan vara lite svåra för windows att dra igång eco hårddiskar också eftersom de har en fallenhet att fastna. Därför kan det nog vara värt att lägga till en hundralapp extra om han nu ska ha den till primärdisk

Skrivet av jookeer:

Jisses ... va får folk allt ifrån?

Har du länkar till de däringa påhitten?

Har för mig att jag också har läst någon som klagat på det någonstans, att de kan sluta snurra och sedan måste de vänta 4-6 sek innan disken börjar snurra igen.
Ska försöka leta reda på vart jag läste det.

Edit: dock äre seagates Green diskar men..
http://www.inet.se/produkt/4304150/3tb-western-digital-caviar... Läs bara recensionen.

Visa signatur

The never ending story is love.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Jisses ... va får folk allt ifrån?

Har du länkar till de däringa påhitten?

http://www.nordichardware.se/testlabb/32-storage/42179-test-western-digital-caviar-green-3tb.html?start=0#content de är ganska tydliga med att man inte bör använda det till något annat än lagring (vet att denna är på 3tb och har fler barnsjukdomar men ändå)

Var igentligen säljaren på netonet som sa det till mig när jag lämnade tillbaka min egen hårddisk. Det var dock också en 3TB. Men jag antar det finns en anledning till att de har två års mindre garanti på "green" serien än "black" serien te.x.

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4.5 GHz * CPUkylare: Phanteks PH-TC14PE * Moderkort: MSI Z97-S02 * Ram: Adata 32GB cl9 (4x8) * Grafikkort: Sapphire pulse radeon 5600 xt * Nätaggregat: EVGA Supernova G2 1300W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowwiX:

Har för mig att jag också har läst någon som klagat på det någonstans, att de kan sluta snurra och sedan måste de vänta 4-6 sek innan disken börjar snurra igen.
Ska försöka leta reda på vart jag läste det.

Edit: dock äre seagates Green diskar men..
http://www.inet.se/produkt/4304150/3tb-western-digital-caviar... Läs bara recensionen.

Har en eco disk, kommer inte ihåg märke men tror det är WD. Den slutar snurra om jag inte använder den, har den till lagring och musik, så om jag efter en stunds användande är sugen på lite bakgrundsmusik så måste man vänta några sek innan den har satt igång. Vet inte hur lång tid den ska vara inaktiv innan den lägger av att snurra dock.