Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Göra personliga USB-minnen, beställa utan hölje?

Permalänk

Göra personliga USB-minnen, beställa utan hölje?

Hej SweC!

Jag vill göra personliga USB-minnen. Exempelvis ta renhorn och holka ur för att placera/limma(?) fast en usb sticka inuti hornet.
Jag vet att man kan plocka itu ett usb som man köper i butik men då får man betala ett överpris, det jag är ute är inte i huvudsak prestanda på minnet som jag köper utan det är, fungerande lagring och eftersom 2.0 känns som det enklare alternativet ska det vara den versionen.

Jag har tidigare tänkt på det men först igår letade jag. I alla fall så har jag hittat det jag vill ha på Alibaba.com, grossförsäljning främst inriktad till folk som köper 100 till tusentals av vardera produkt. Aliexpress.com som är mer inriktat till privatpersoner hade inga usb minnen utan skal.

Länk till USB-minne utan skal: http://www.alibaba.com/product-gs/518899877/Usb_flash_drive_n...

Finns det någon som har gjort detta, och känner till ett bra ställe att köpa in från? Funkar bra med Svensk återförsäljare bara priset inte är för högt!
Eller någon som varit i samma tankar som jag?

mvh eddmaan

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddmaan:

Hej SweC!

Jag vill göra personliga USB-minnen. Exempelvis ta renhorn och holka ur för att placera/limma(?) fast en usb sticka inuti hornet.
Jag vet att man kan plocka itu ett usb som man köper i butik men då får man betala ett överpris, det jag är ute är inte i huvudsak prestanda på minnet som jag köper utan det är, fungerande lagring och eftersom 2.0 känns som det enklare alternativet ska det vara den versionen.

Jag har tidigare tänkt på det men först igår letade jag. I alla fall så har jag hittat det jag vill ha på Alibaba.com, grossförsäljning främst inriktad till folk som köper 100 till tusentals av vardera produkt. Aliexpress.com som är mer inriktat till privatpersoner hade inga usb minnen utan skal.

Länk till USB-minne utan skal: http://www.alibaba.com/product-gs/518899877/Usb_flash_drive_n...

Finns det någon som har gjort detta, och känner till ett bra ställe att köpa in från? Funkar bra med Svensk återförsäljare bara priset inte är för högt!
Eller någon som varit i samma tankar som jag?

mvh eddmaan

Vore det inte lättare att plocka av skalet på vilket USB-minne som helst? Det är vad personerna jag har sett har gjort. Dom hade fått tag i ett flertal gratis minnen med reklam på.

Permalänk
Skrivet av Racka:

Vore det inte lättare att plocka av skalet på vilket USB-minne som helst? Det är vad personerna jag har sett har gjort. Dom hade fått tag i ett flertal gratis minnen med reklam på.

Jo det har du helt rätt i, men faktum är att USB-minnen är en bristvara hos mig, visst det är inte dyrt att köpa.
Själv har jag tyvärr inte fått så många i reklam.. En del av dem man har haft har också gått upp i rök

Sedan så vore det roligt att kanske köpa hem 20 kretskort med minne på för 120:- (vet inte riktigt vad priserna är, men om man får fri frakt från china så blir det inte dyrt) då kan man göra flera olika kanske ge bort något eller sälja. Om man nu gör "roliga" skal.

Jag hittade några fler alternativ på alibaba när jag sökte på circuit board flash drive, får söka vidare

Om ingen sitter med ett lager reklamminnen som man kan öppna upp så köper jag dem billigt!

mvh

Permalänk
Snusfri

Skulle leta på ebay.com eller eventuellt inköpa ett gäng från dx.com (gratis frakt och oftast snorbilligt).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Visserligen billigt med USB-minnen över lag ipå ebay och på dx.com men hittar inte usb pcb med minne på som jag söker. Fast det får nog bli ditt förslag om jag ger upp!

Permalänk

Tillverkarna av såna kretsar hade nog inte orkat bry sig om du så hade velat ha tusen stycken, det är fortfarande en liten kvantitet i deras ögon. Tillverkning och distribution blir så mycket enklare och billigare i stora mängder, att jag tror det enklaste för dig är att bara köpa något färdigt. Du talar som att ett plastskal är något dyrt och exklusivt, själv tror jag det är betydligt billigare än kostnaden för någon att ha ytterligare en modell i sortimentet. Hade det varit omvänt, att du ville ha ett plastskal och kasta minneskretsen, hade det kanske varit att bara köpa den delen.

Keep it simple

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SkunkFunk:

Tillverkarna av såna kretsar hade nog inte orkat bry sig om du så hade velat ha tusen stycken, det är fortfarande en liten kvantitet i deras ögon. Tillverkning och distribution blir så mycket enklare och billigare i stora mängder, att jag tror det enklaste för dig är att bara köpa något färdigt. Du talar som att ett plastskal är något dyrt och exklusivt, själv tror jag det är betydligt billigare än kostnaden för någon att ha ytterligare en modell i sortimentet. Hade det varit omvänt, att du ville ha ett plastskal och kasta minneskretsen, hade det kanske varit att bara köpa den delen.

Keep it simple

Skickades från m.sweclockers.com

+1 på ditt inlägg!

Men först och främst så är det inte direkt tillverkaren som jag hade tänkt "beställa" ifrån utan en retailer på exempelvis Aliexpress. Om denna retailer beställer 20.000 stickor för småpengar så kan dem sälja det vidare för, åtminstone billigare än ett med skal monterat!

Du förstår nog att jag inte tycker att ett plastskal är exklusivt utan jag tycker det är onödigt, thats all!
Sedan så finns det faktiskt dem som säljer baselektronik eller tillbehörskomponenter "billigt", även om det är B-kvalité.
Här räcker det att lägga 9 dollar för 10stk 120mm fläktar, bara som exempel på att det jag letar efter inte borde (men kanske är) onåbart!

mvh, tror tråden är färdi!