SLI på icke SLI moderkort

Permalänk
Medlem

SLI på icke SLI moderkort

Tjenare.

Det är så att jag har ASUS formula III (am3) och det stödjer ej SLI men CF stödjer det.
Kommer det då stödja 690/590? eller måste moderkortet ha full stöd för SLI?

Permalänk
Hedersmedlem

Det stödjer det, inga problem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Det stödjer det, inga problem.

Är du hundra? för jag vet att man kan köra ett nvidiakort men icke 2 grafikprocessorer?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kenix:

Är du hundra? för jag vet att man kan köra ett nvidiakort men icke 2 grafikprocessorer?

Jajjemänsan, 100.

SLI-stödet på kortet handlar ju bara om att kunna ha flera kort samtidigt, sålänge de båda grafikprocessorerna sitter på samma kort ä'r det inga som helst problem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

edit: Läste helt fel.. klart det fungerar med 590/690(läste 580/680)

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

edit: Läste helt fel.. klart det fungerar med 590/690(läste 580/680)

Han frågade inte ifall det kommer gå att köra SLI mellan 2 kort tex GTX 680 utan ifall han kunde köra 1 kort som har dubbla GPUer utan SLI vilket inte kommer vara något problem alls.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Entusiast

690/590 har SLI inbyggt i kortet och använder bara en PCIe slot. SLI stöd från moderkortet behövs bara om man ska ha kort samarbetandes mellan mer än en PCIe slot

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Han frågade inte ifall det kommer gå att köra SLI mellan 2 kort tex GTX 680 utan ifall han kunde köra 1 kort som har dubbla GPUer utan SLI vilket inte kommer vara något problem alls.

PRecis, därför jag editerade min post

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!