Billig surfplatta med inbyggd gps sökes

Permalänk
Medlem

Billig surfplatta med inbyggd gps sökes

Hej alla på sweclockers

Jag är ute efter en billig surfplatta som har inbyggd gps för att kunna använda som navigator i bilen, mediaspelarare mm
Har kikat lite på denna

Jag undrar om det är någon som handlat på den sidan och har några synpunkter på surfplattor i allmänhet

Tack på förhand

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexus 7 utklassar allt i sin omgivning. Kommer kosta mellan 2000-2400kr och vara otroligt prisvärd, prestanda och kvalite.
Jag är rätt säker på att den har GPS, dock inte 3G. Den kommer till sverige nästa månad.

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

Galaxy Nexus 7 utklassar allt i sin omgivning. Kommer kosta mellan 2000-2400kr och vara otroligt prisvärd, prestanda och kvalite.
Jag är rätt säker på att den har GPS, dock inte 3G. Den kommer till sverige nästa månad.

Frågan är hur bra gpsen är det är lite ojämn kvalitet på plattornas gps och ska den användas som navigator i bil är det ganska bra om den är bra ;).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hmm nu vart jag fundersam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Skrivet av arboC:

Hmm nu vårt jag fundersam

Skickades från m.sweclockers.com

För att visa vad jag menar här är två olika plattor från asus (som är de som ligger bakom nexus7)

ASUS Eee Pad Transformer Prime
ASUS Eee Pad Transformer Prime är inte lämplig för dig som:
* Behöver en noggrann och pålitlig GPS-mottagare

Medan ASUS Eee Pad Slider får
Asus EEE Pad Slider är lämplig för dig som:

* Vill ha en bra GPS

av swedroid
Så det är viktigt att du googlar lite på det kan dock vara svårt att hitta info på billiga kina plattor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

Galaxy Nexus 7 utklassar allt i sin omgivning. Kommer kosta mellan 2000-2400kr och vara otroligt prisvärd, prestanda och kvalite.
Jag är rätt säker på att den har GPS, dock inte 3G. Den kommer till sverige nästa månad.

Eftersom den saknar allt vad mobil uppkoppling heter så kommer den inte ha a-gps så det kommer ta längre tid för den att synka än en platta med 2G/3G.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

Kom att tänka på att jag läst om en GPS förstärkare från garmin.
http://www.mobil.se/articles/glo-extern-gps-for-mobiler-1.509... Den kan ju vara en bra lösning om enheten du skaffar har sunkig gps?

Skrivet av Anonymous FTW:

Eftersom den saknar allt vad mobil uppkoppling heter så kommer den inte ha a-gps så det kommer ta längre tid för den att synka än en platta med 2G/3G.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt rätt kan vara bra att ha!.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb