[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Skrivet av iRonNuke:

Det var mer struligt än vi trodde, får försöka imorgon igen.. Gjorde lite tester på Chernarus-instansen men fick bl.a. script restriction #44. Så just nu körs servern på 1.7.4.4.

44 har inget med det att gör såg föera bli kickase av det innan på dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Tack för hjälpen, men det verkar inte funka
Vet du när ni kommer uppdatera servern till den nyaste?

Den skall vara uppdaterad nu!

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Jag hade lite problem uppdaterade till nya uppdateringen nu på morgonen men kommer inte inte in på servern jag får upp ett medelande där det står battle eye något #44 måste jag reverta tbx till 1.7.4.4? Och i så fall hur gör jag? Jag kör via play withsix

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaKo:

Jag hade lite problem uppdaterade till nya uppdateringen nu på morgonen men kommer inte inte in på servern jag får upp ett medelande där det står battle eye något #44 måste jag reverta tbx till 1.7.4.4? Och i så fall hur gör jag? Jag kör via play withsix

Skickades från m.sweclockers.com

Skall finnas någon flik i playwith6 med versioner har jag för mig men annars e dayzcommander ett bra alternativ för där kan man välja version att ladda hem och vilken arma patch på fliken install/update! Commandern har annars samma funktioner som 6 men bara till för DayZ och inte alla Arma 2 mods som playwith6

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Skall finnas någon flik i playwith6 med versioner har jag för mig men annars e dayzcommander ett bra alternativ för där kan man välja version att ladda hem och vilken arma patch på fliken install/update! Commandern har annars samma funktioner som 6 men bara till för DayZ och inte alla Arma 2 mods som playwith6

/Admin D01tY

okej tack jag tror jag instalerar commander i stället det verkar vara det bästa valet försökte instalera 1.7.4.4 igen men det hjälpte inte på play whit6

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaKo:

okej tack jag tror jag instalerar commander i stället det verkar vara det bästa valet försökte instalera 1.7.4.4 igen men det hjälpte inte på play whit6

Hoppas du får igång det!!! Kul när de är så många spelare på SE1911´s instanser!

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Det rycktas om att A-T skall minska sitt spelande på BMRF och göra entré på 1911 igen med full kraft! We love our self [A-T] Expect us!

/Admin [A-T] D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Låter som att jag ska få mina vänner aktiva igen alltså.
Kommer bli trångt på servern

När ska ni försöka med uppdateringen igen då?
Så man vet när man ska sluta försöka komma in fören det funkar som det ska så det inte blir som inatt... hihihi

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Låter som att jag ska få mina vänner aktiva igen alltså.
Kommer bli trångt på servern

När ska ni försöka med uppdateringen igen då?
Så man vet när man ska sluta försöka komma in fören det funkar som det ska så det inte blir som inatt... hihihi

Hihi låter grejjt!
Vet inte faktiskt. Tror Smygarn skall titta på de ikväll. Ja jag hörde de var problem efter dom uppdaterade :S

/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

köpte spelet i fredags och spelat när jag vart ledig från jobbet nästan varenda timme.
det är ju det bästa spelet nånsin asså
och älskar denna servern också

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaKo:

köpte spelet i fredags och spelat när jag vart ledig från jobbet nästan varenda timme.
det är ju det bästa spelet nånsin asså
och älskar denna servern också

Arma är ett fantastiskt spel och Dean Halls Dayz mod tar fram det psykiska i ett spel som ingen annan lyckats med. Silent Hill när det kom var psykologisk terror men de här alltså! Finns inget annat spel som har fått mig så rädd, så högt adrenalin när någon skjuter mot en för att ta mina bönor och gör mig helt paranoid för andra! Modden är fantastisk! För man kan förlora allt om man dör!

/Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Arma är ett fantastiskt spel och Dean Halls Dayz mod tar fram det psykiska i ett spel som ingen annan lyckats med. Silent Hill när det kom var psykologisk terror men de här alltså! Finns inget annat spel som har fått mig så rädd, så högt adrenalin när någon skjuter mot en för att ta mina bönor och gör mig helt paranoid för andra! Modden är fantastisk! För man kan förlora allt om man dör!

/Admin D01tY

Precis de va som igår när jag och polarna va vid NW ungefär 23:30 ingen var där (jag vet de för inga zombies va där och vi körde igenom med bilen) och sen när vi lootar kommer en biljävel så vi (i alla fall jag) får panik och adrenalinet pumpar men vi fick 2 av dom i alla fall den 3e flydde i bilen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Funkar inte ikväll heller märker ja....

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Kommer inte in på servern? Får "Loading" hela tiden :S

Permalänk
Skrivet av MiN!m3_Linne:

Kommer inte in på servern? Får "Loading" hela tiden :S

Den uppdateras till 1.7.5.1, vi får se om det funkar bra.

Permalänk

http://youtu.be/x_SKBJaJBcI bättre om man kollar på Dean Halls kanal istället för någon reupload

Permalänk

Hur går det med updaten?

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Uppdateringen misslyckades ikväll med tyvärr, så vi får klara oss idag med med 1.7.4.4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

Hur går det med updaten?

Blir ett nytt försök troligtvis imorgon.

Permalänk

Inte för att vara den men det hände ingen restart inatt kl 00.00, kl 06.00 samt nu kl 12.00
Kan väl åt åtminstone göra det när inte uppdateringen funkar...

Permalänk
Skrivet av krusken86:

Inte för att vara den men det hände ingen restart inatt kl 00.00, kl 06.00 samt nu kl 12.00
Kan väl åt åtminstone göra det när inte uppdateringen funkar...

Det kanske inte var din mening, men va otrevligt det låter när du skriver det på det viset.
Låter lite som att du tycker att Smygarn inte sköter sitt "jobb". Han har säker ett betalt jobb någonstans i världen.
Sen tycker jag att det verkar som om han försöker fixa det så bra det går, för våran skull.
Sen blir det strul ibland men sånt är livet.
Jag föreslår att man kan skriva.

"Det har inte varit någon restart inatt kl 00.00, kl 06.00 samt nu kl 12.00"

Behövs inte smygas in massa undermeningar.

Permalänk

Inte första gången det sker, har själv håll i servrar till spel.
OCH klarar ändå av att hålla tider för resets, för det sker via timer.
De gånger man missade så fixade man det så fort man upptäckte det.
Vilket man gjorde för man kollade upp servrarna titt som tätt utefall, vilket verkar inte ske här.
Så förlåt mig att jag ställer samma krav på andra som mig själv.

Permalänk
Medlem

Har ansökt om medlemskap på sidan men får inget svar...

Någon som kan PM mig det nya lösenordet? =D

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut på uppdateringsfronten? Varför går det inte att uppdatera, vad är det som krånglar?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruski:

Har ansökt om medlemskap på sidan men får inget svar...

Någon som kan PM mig det nya lösenordet? =D

Lösenordet står i första posten här, det är "swec".

Permalänk

Behöver nog göra en Total restart på servern, när det lades in extra cyklar men blev extra av allt.
Nu när dessa är bort tagna, så blir vi som inte har död men suttit i ett av dessa fordon.
Blir vi kickade av BattleEye, creating vehicles restriction #1-

Jag lär inte vara den ända med detta problem ^^

Permalänk

Har det hänt något? Kommer inte in.
Edit* Har 1000ping på Dayzcommander

Permalänk
Medlem
Skrivet av PallorMortis:

Har det hänt något? Kommer inte in.
Edit* Har 1000ping på Dayzcommander

Tror det är en update på g.

Permalänk
Medlem

Du menar inte 10000 då PallorMortis hihi?

Kommer servern komma upp idag? Någon som kan komma med någon update på vad som händer?