WyWallet - Kan operatörer verkligen kräva att man använder det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Skulle de inte skulle dem. De bestämmer inte dem bestämmer. Enkel grammatik som alla som passerat mellanstadiet borde kunna

Tror du menar "Skulle de, inte skulle dem" inte "Skulle de inte skulle dem" samt "De bestämmer, inte dem bestämmer" inte "De bestämmer inte dem bestämmer".

Enkla små tecken som gör meningarna mer lättlästa och lättförståeliga, sådant man lär sig i lågstadiet...

För att lättare komma ihåg när man ska använda "de" respektive "dem"; ersätt "de" med "jag" och "dem" med "mig".

Vilken av dessa meningar är rätt? "De skulle skjutsa dem till Dreamhack" eller "Dem skulle skjutsa de till Dreamhack"

Den första såklart, för om man ersätter med "jag" och "mig" så blir det; "Jag skulle skjutsa mig till Dreamhack" (förvisso en konstig och ologisk mening, men om man jämför med "Mig skulle skjutsa jag till Dreamhack" så ser man vilken av meningarna som låter som svenska och vilken av meningarna som låter som om det var Tarzan som pratade).

Eftersom det är svenska språket vi pratar om så finns det ju självklart mängder med undantag, men i regel så kan man byta ut "de" och "dem" mot "jag" och "mig" för att veta vad som är rätt (eller så kan man göra det lätt för sig och använda "dom", det är ju trots allt så det uttalas).

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Fantastisk uppdatering:
Förlängde mitt avtal med tre då jag behövde en ny telefon lite kvickt. Döm av min förvåning när jag hittar wywallet på den nya telefonen!?

Och här kommer det bästa - Det går inte att avinstallera...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Fick visserligen ett SMS i våras om att vid nästa SMS-betalning blir jag automatiskt registrerad men har lyckats hålla mig, the force is strong with this one.

Permalänk

Want your Wallet

Man blir registrerad automatiskt hos WyWallet(Want Your Wallet) efter andra betal-smset man gör, inte nog med att det luktar girighet på miltals avstånd när fyra konkurrenter går ihop och skapar en funktion som är opraktisk, tvingande och integretetsinkräktande.

De fyra operatörerna sammarbetar också med scam tjänster som bl.a http://www.echovox.com/ , Media Zombie och Celldorado (checka ikonerna längst ner på Echovox sidan) som fakturerar människor på små summor över en längre period på vanliga abonnemangsfakturan.

Man får några skumma sms här som där även fast man ej har gått med på något avtal, lämnat ut nummer eller skickat sms, det står inget om kostnad och när man talar om det här problemet för operatörerna och säger till dem att de måste ju f*n veta vad tjänsten är som gör att man blir fakturerad långt utöver det vanliga priset på abonnemanget men nej nej, blockera utgående betalsms går bra men tydligen inte att blockera inkommande eller ett specifikt nummer från att ta betalt från en själv.

Så försöker dem undvika det hela och säger att det inte finns någon som drabbats av det i deras "intranät" trots att det finns massvis med olika forum där det pratas om själva saken och hur dom ringt till operatörer men får samma svar som jag om inte värre och tillomed på facebook där folk från operatörerna svarar att dom endast är förmedlare och dom inte har koll på vad som igentligen betalas för. BULLSHIT.

Det finns ett överskott av helt rasande människor som hört av sig till diverse operatörer om och om igen om problemet.
Ett av deras snabbnummer du kan söka på är 72424 eller så söker du bara på -->Echovox med Telenor, 3, Telia eller Tele2 efter echovox. Det roliga är att snubben jag pratar med sen säger att blockera nummret med WyWallet ska fungera för de flesta som det här drabbar.. Han sa ju innan att han inte kan hitta någon som det här drabbar och PLUS- Jag har redan uppsagt mitt WyWallet konto för längesen.

När jag sa till honom att jag redan hade avslutat mitt konto hos WyWallet sa han att det inte alltid hjälper med att stänga av kontot utan man måste blockera nummret på WyWallet kontot.
Min fråga var hur i hvete kan jag blockera ett nummer på ett konto som ej existerar?
Han insisterade tills han insåg hur dumt det lät och avbröt därefter för att gå och prata med någon för fjärde gången, men han sa ändå efter att supporten som har hand om det här inte är där för tillfället.. återigen det fanns ju inte i deras intranät? så hur kan det finnas support för det?
Jag frågade honom när dom är på plats och det är inte till min förvåning exakt samma tider som Echovox jobbar.

Efter ett tag av flerbetydande skitsnack så frågade han mig om jag ville att han skulle höra av sig till mig nästa dag. Precis som jag trodde=INGEN HÖR AV SIG, vad ni än gör om ni är drabbade eller bara vill finna information ta allting från det Etiska Rådet För Betalteletjänster med en nypa salt, TELIA är grundarna av företaget.. dvs en av operatörerna som är med på ful-affärerna och just därför blir många av med skiten den vägen genom att anmäla dit när operatörerna känner att man börjar komma för nära.

Folk som jobbar hos operatörerna är ute på forum och communitys och ber en göra det så dom slipper mer anmälningar och dylikt från folk som är förbannade. Jag vet att allt detta låter skumt men fråga gärna mer för det här är bara en tesked av allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addvarden:

Man blir registrerad automatiskt hos WyWallet(Want Your Wallet) efter andra betal-smset man gör, Inte nog med att det luktar girighet på miltals avstånd när fyra konkurrenter går ihop och skapar en funktion som är opraktisk, tvingande och integretetsinkräktande. De fyra operatörerna sammarbetar också med scam tjänster som bl.a http://www.echovox.com/ , Media Zombie och Celldorado (checka ikonerna längst ner på Echovox sidan) som fakturar människor på små summor över en längre period på vanliga abonnemangsfakturan. Man får några skumma sms här som där även fast man ej har gått med på något avtal, lämnat ut nummer eller skickat sms, det står inget om kostnad och när man talar om det här problemet för operatörerna och säger till dem att de måste ju f*n veta vad tjänsten är som gör att man blir fakturerad långt utöver det vanliga priset på abonnemanget men nej nej, blockera utgående betalsms går bra men tydligen inte att blockera inkommande eller ett specifikt nummer från att ta betalt från en själv. Så försöker dem undvika det hela och säger att det inte finns någon som drabbats av det i deras "intranät" trots att det finns massvis med olika forum där det pratas om själva saken och hur dom ringt till operatörer men får samma svar som jag om inte värre och tillomed på facebook där folk från operatörerna svarar att dom endast är förmedlare och dom inte har koll på vad som igentligen betalas för. BULLSHIT. Det finns ett överskott av helt rasande människor som hört av sig till diverse operatörer om och om igen om problemet. Ett av deras snabbnummer du kan söka på är 72424 eller så söker du bara på -->Echovox med Telenor, 3, Telia eller Tele2 efter echovox. Det roliga är att snubben jag pratar med sen säger att blockera nummret med WyWallet ska fungera för de flesta som det här drabbar.. Han sa ju innan att han inte kan hitta någon som det här drabbar och PLUS- Jag har redan uppsagt mitt WyWallet konto för längesen. När jag sa till honom att jag redan hade avslutat mitt konto hos WyWallet sa han att det inte alltid hjälper med att stänga av kontot utan man måste blockera nummret på WyWallet kontot. Min fråga var hur i hvete kan jag blockera ett nummer på ett konto som ej existerar? Han insisterade tills han insåg hur dumt det lät och avbröt därefter för att gå och prata med någon för fjärde gången, men han sa ändå efter att supporten som har hand om det här inte är där för tillfället.. återigen det fanns ju inte i deras intranät? så hur kan det finnas support för det? Jag frågade honom när dom är på plats och det är inte till min förvåning exakt samma tider som Echovox jobbar. Efter ett tag av flerbetydande skitsnack så frågade han mig om jag ville att han skulle höra av sig till mig nästa dag. Precis som jag trodde=INGEN HÖR AV SIG, vad ni än gör om ni är drabbade eller bara vill finna information ta allting från det Etiska Rådet För Betalteletjänster med en nypa salt, TELIA är grundarna av företaget.. dvs en av operatörerna som är med på ful-affärerna och just därför blir många av med skiten den vägen genom att anmäla dit när operatörerna känner att man börjar komma för nära, folk som jobbar hos operatörerna är ute på forum och communitys och ber en göra det så dom slipper mer anmälningar och dylikt från folk som är förbannade. Jag vet att allt detta låter skumt men fråga gärna mer för det här är bara en te sked av allt.

Jag avskyr att vara den som säger det men, snälla dela upp din text i stycken. Den är riktigt jobbig att läsa som den är nu.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av belga:

Jag avskyr att vara den som säger det men, snälla dela upp din text i stycken. Den är riktigt jobbig att läsa som den är nu.

Gjorde en liten snabbuppdelning, tack för tispet.