Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv

110a;15309769]Tycker också det är trist att 4TB modellen har försvunnit. För min del fick det bli en 3TB model. Bör dyka upp idag. Frugan är hemma och kan ta emot UPS.[/QUOTE]

3TB-modellen är ju inte dum samtidigt. Priset är ganska svårslaget även om man räknar med den korta garantitiden. Eventuella fel bör märkas av inom 6 månader anser jag, speciellt då om den används ofta. Sen är de väl säkert inte helt omöjliga om tiden gått ut och man upptäcker fel hoppas jag.

Hoppas ni fick hem hårddisken och att den är felfri med.

Skrivet av XPerion:

Eller så lämnar dom över till grannen, även man inte är hemma. Hände mig senast och jag känner inte grannen ens. Så om man undrar var paketet tagit vägen, får man själv gå till UPS och spåra paketet. Om den har överlämnats när man inte är hemma och vem har skrivit under. Sen får man leka detektiv och söka på namnet online.

Skrivet av klp65:

Det är helt emot vad de FÅR göra, men det har hänt mig vid 2 tillfällen.
1a gången så hade DHL förfalskat min namnteckning och antagligen lämnat paketet på trappen, det kom ialla fall aldrig fram.
Det tog 3 månader + att jag fick fakturera DHL för varan som försvann, så de kunde ersätta mig.

Andra gången lämnade de till just grannen, som var vänlig nog att ge mig paketet.

Skrivet av Bozzeta:

Jag beställer rätt ofta från WD. DHL-ombudet brukar lämna det på trappan och antingen förfalska namnteckningen eller skriva att de stoppat den i brevlådan. Gå till granne gör de aldrig för de har så bråttom.

Skrivet av Basketigge:

Är det bara här uppe som de ringer innan och kollar att man är hemma? Har lyckligtvis alltid varit hemma då de ringt så jag har inte haft några problem...

Här försöker de leverera. UPS ska lägga någon slags lapp i brevlådan med info om hur man får paketet men det gjorde de inte för mig. Jag fick jaga reda på dom. I slutändan löste det sig bra men hade varit så mycket smidigare om de kunde försöka kolla in med mottagaren hur produkten levereras. Bara ringa eventuellt kontaktnummer och kolla vart mottagaren är vid ungefärlig leveranstidpunkt borde ju göra mycket.

Extra störande när jag har en utlämningsstation på gatan intill som hade varit 100ggr enklare att få paketet levererat till. Nu gick det istället nästan en vecka innan jag fick hem paketet. Gah!

Permalänk
Medlem

Varför tas alla inlägg om Kompletts 6h-rea bort?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Varför tas alla inlägg om Kompletts 6h-rea bort?

För att ingen av inläggen länkar till något fynd. Om man vill posta om detta i Fynd-tråden så måste man även lägga till ett fynd som finns i Kompletts 6h-rea. Som det ser ut nu så finns det inte speciellt mycket intressant alls..

EDIT: Sedan så finns denna tråd också:

#15309318

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TroubleBaker:

Varför tas alla inlägg om Kompletts 6h-rea bort?

För att inga fynd har specificerats. Sen så är hela Sweclockers sajt omringad av banners med just deras 6h-rea.

När jag ändå gör ett inlägg så vill jag tipsa om Lenovo Y50-70 15.6" Full HD för 7495kr.
https://www.komplett.se/lenovo-y50-70-156-full-hd/824480

Grym dator med ssd-disk, i7 och helt OK grafikkort. Har själv föregångaren och datorn är extremt fin och klarar de flesta nya spel med höga inställningar.

Permalänk
Medlem

Tackar Anders190 för tipset om Supernova agget, beställt. Nu hoppas man bara på att kompletts rea ska ge en nåt roligt att handla också

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Ett 960 från MSI med witcher 3 för 1899kr
https://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-960-2gb/834964

Är det ett bra kort, är kylaren bra/tyst?

Permalänk
Avstängd

Angående mymemory, har hört att man får tulla då de skickar varorna från ett land utanför EU. Är detta sant?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Angående mymemory, har hört att man får tulla då de skickar varorna från ett land utanför EU. Är detta sant?

Handlat därifrån sedan 2009 och har inte åkt på nåt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av amanito:

Angående mymemory, har hört att man får tulla då de skickar varorna från ett land utanför EU. Är detta sant?

Har för mig att det var uppe på tapeten förra gången också men åtminstone jag handlade från dem väldigt nyligen, åkte inte på något utan det gick fint då.
De verkar packa saker separat rätt ofta, kanske därför man kommer undan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Hur sannolikt är det att G3an blir billigare inom en snar framtid? Den låg ju för samma pris i December tänker jag, borde ha hänt en del där. Iofs har det inte snackats allt för mycket om G4 än.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Skrivet av pecill:

Om man lyckades beställa Vimla-abbet för 100 kr/mån, kan man utan oro säga upp sitt gamla abb nu? Frågan är alltså om det finns indikationer på att de inte skulle stå för erbjudandet.

Skrivet av Thureson:

Har du porterat ditt gamla nummer till Vimla så ska du inte säga upp gamla abonnemanget, det kommer upphöra automatiskt samtidigt som numret flyttas.

Så har det åtminstone fungerat när jag har porterat till annan operatör.

Skickades från m.sweclockers.com

Se https://forumet.vimla.se/t5/Kom-ig%C3%A5ng/Flytta-med-ditt-nu...

Deras instruktioner för portering, är nog bäst att följa dem. Verkar som att det är bäst att vänta några veckor in i abonnemanget om du som jag har 1 månads uppsägningstid.
Ska dock prata med Vimlas kundtjänst och se om det går att schemalägga det så att det aktiveras i samband med att mitt abonnemang hos Tele2 tar slut...

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Angående mymemory, har hört att man får tulla då de skickar varorna från ett land utanför EU. Är detta sant?

Har inte heller behövt betala någon tull eller andra avgifter från MyMemory har beställt där från och till under flera år . Ibland är de skickat via Holland eller Schweiz , Men annars är de väl som många andra Uk-företag finns på Jersey som har andra skatteregler

Merparten av mina usb-minne minneskort och även hörlurar har jag köpt därifrån (förr hade de bra pris på Sennheiser tex)

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Tack för länken men i min sign så ser du att jag har iphone som mobiler och det finns ingen garanti att alla funktioner funkar om den är anpassad för androids. Bra pris annars. :

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt! Mina dök upp i Sverige igår men har noll koll på när de tänker leverera ut dessa. Idag eller imorgon antagligen.

Var det gamla My Book-serien eller nya? Informationen på WD-sidan var lite oklar men för priset var det ju ändå ingen dealbreaker.

Nya:

Gamla:

Min 3TB disk kom igår. UPS ringde innan och sa att han var 15 min ifrån mitt hem och undrade ifall någon var hemma. Frugan var hemma och fick skriva på. Det syns även på trackingen att hon står som den person som har skrivit på. Dock lite felstavat på hennes namn.

Disken jag fick var den nya modellen enligt den övre bilden postad av Anders190

Håller på och kör ett fullt test med WD egna diagnosprogram. Skulle ta ca 30 timmar. Har 15 timmar kvar.

Permalänk
Inaktiv

110a;15311964]Min 3TB disk kom igår. UPS ringde innan och sa att han var 15 min ifrån mitt hem och undrade ifall någon var hemma. Frugan var hemma och fick skriva på. Det syns även på trackingen att hon står som den person som har skrivit på. Dock lite felstavat på hennes namn.

Disken jag fick var den nya modellen enligt den övre bilden postad av Anders190

Håller på och kör ett fullt test med WD egna diagnosprogram. Skulle ta ca 30 timmar. Har 15 timmar kvar.[/QUOTE]

Härligt att det ändå gått så pass bra för dig. Det är ju faktiskt precis så leveransen rimligtvis bör fungera, speciellt då när det mottagaren är en privatperson.

Extra trevligt att det var den nyare modellen. Dyker 4TB-modellen upp i detta utförande så blir det nog två till för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kiane:

Intel NUC I5 4250U Haswell 2.5"/mSATA Barebone hos Dustin Home för 1995kr.
Närmsta på prisjakt drygt 3200kr (http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=D54250WYKH).

https://www.dustinhome.se/product/5010824944/nuc-i5-4250u-has...

1831 om man är student

Permalänk
Skrivet av Funnyvlad:

Tack för länken men i min sign så ser du att jag har iphone som mobiler och det finns ingen garanti att alla funktioner funkar om den är anpassad för androids. Bra pris annars. :

Sorry, ser inte signatur i mobilversionen.

Här har du en kabel för bara någon hundring:

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=281220349017&alt=web

Tar lite tid att få hem den dock, men du sparar mycket pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon5930:

Härligt att det ändå gått så pass bra för dig. Det är ju faktiskt precis så leveransen rimligtvis bör fungera, speciellt då när det mottagaren är en privatperson.

Extra trevligt att det var den nyare modellen. Dyker 4TB-modellen upp i detta utförande så blir det nog två till för mig.

Jag köpte mig en 4TB disk från WD för några veckor sedan för ca 700:- totalt. Fick hem den rätt fort och den fungerar väl. Väldigt bra erbjudandetips!

UPS var väl (som vanligt) en lite mindre trevlig upplevelse. Fick en lapp i brevlådan att jag bara fick en dag på mig att hämta ut disken innan den skulle skickas tillbaka. Tight tidsfrist...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arthur Bongo:

Hur sannolikt är det att G3an blir billigare inom en snar framtid? Den låg ju för samma pris i December tänker jag, borde ha hänt en del där. Iofs har det inte snackats allt för mycket om G4 än.

Tror absolut att den kommer bli billigare igen, har dock ingen aning om när någon sådan kampanj kan tänkas komma. Ångrar att jag inte slog till när den låg på 2990kr för 16GB-modellen för ett par månader sedan. Har själv haft en G2:a men när den åkte i backen så blev den en iPhone 6.

G3:an är ju ett riktigt prestandamonster men som verkar gå under radarn för de vanliga konsumenterna som endast handlar iPhone/samsung.

Permalänk
Medlem

Samsung SSD 850 EVO SSD 120GB för 599kr

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/208491-samsun...

Är den något att ha? Är rätt sugen på att beställa den

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Samsung SSD 850 EVO SSD 120GB för 599kr

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/208491-samsun...

Är den något att ha? Är rätt sugen på att beställa den

Yup, mycket bra. Kommer gå åt snabbt.

Permalänk

https://www.dustinhome.se/product/5010815963/gtx970-dc2oc-4gd...

Billigare lär man inte komma undan väl? Funderar på och beställa nu idag och dra till netonnet imorgon och köpa resterande delar till en dator.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Messigoal:

https://www.dustinhome.se/product/5010815963/gtx970-dc2oc-4gd...

Billigare lär man inte komma undan väl? Funderar på och beställa nu idag och dra till netonnet imorgon och köpa resterande delar till en dator.

Kanon klippte ett sådant
The Witcher 3 Game Bundle hänger på ochså märkte jag i kvittot jag fick.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Messigoal:

https://www.dustinhome.se/product/5010815963/gtx970-dc2oc-4gd...

Billigare lär man inte komma undan väl? Funderar på och beställa nu idag och dra till netonnet imorgon och köpa resterande delar till en dator.

Mycket bra och prisvärt köp, jag skulle nog kört på det om jag var ute efter ett GTX970.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Comviq har Samsung S5 med Fastpris för 245kr/mån. Du har ingen bindningstid så du kan säga upp abonnemanget direkt och därmed betala 100kr/mån för telefonen. Du kan när som helst betala in resterande belopp för telefonen och därmed får en S5 ca 2500kr.

Är telefonen låst till Comvig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyle:

Är telefonen låst till Comvig?

Operatörslåst Nej (Olåst)

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jimmyle:

Är telefonen låst till Comvig?

*Inlägg utflyttat.*

Som det inte allt för diskret står i både rubrik och första inlägget så är ingen diskussion tillåten i fyndtråden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeybikey:

Gigabyte GeForce G1 GAMING GTX 970 4GB -Demo - 3290kr

Obs! G1 Edition med backplate och högre klockfreq.

Vart då?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Maacus:

Vart då?

Lyckades hitta, redigerar hans inlägg.
https://www.komplett.se/gigabyte-gef-g1-gaming-gtx-970-4gb-de...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Comviq har Samsung S5 med Fastpris för 245kr/mån. Du har ingen bindningstid så du kan säga upp abonnemanget direkt och därmed betala 100kr/mån för telefonen. Du kan när som helst betala in resterande belopp för telefonen och därmed får en S5 ca 2500kr.

Ni tror inte man faller på detta då? visserligen skriver dom om man använder ångerrätten och inte om man säger upp abonnemanget men dom lär ju kör på det ändå..

8. Abonnemang eller kontantkort
Om kunden under ångerperioden (se punkt 5 ovan) utnyttjar sin ångerrätt avseende
abonnemang eller kontantkort enbart men ej telefonen, är Kunden förpliktigad
att betala kontantpriset för telefonen