Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv

Vad är det alla snackar om? Att man kan få tag på en S5 för 2,5k? Hur då? Det måste finnas någon baksida av detta?

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Vad är det alla snackar om? Att man kan få tag på en S5 för 2,5k? Hur då? Det måste finnas någon baksida av detta?

Ja det verkar så Jag beställde i lördags och pratade med dom i telefon idag och sa upp mitt abonnemang och kan bekräfta att jag får betala av telefonen 100kr i månade i 24 månader. Bad om ett bekräftelse mail där dom skrev ner det vi pratade om och fick det mot slutet av dagen. Sen är dom medvetna nu om detta kryphål om dom väljer att ändra nu har jag ingen aning om.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också lagt en beställning på telefonen, och jag väntar ivrigt på leverans! 2500 pistoler för en otroligt otroligt bra telefon går fan inte att bortse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Skapligt okunnig om vad bloatware är märker jag...
Jämför en ren android och valfri Samsung, Sony, HTC. Ser du ingen skillnad dem emellan så är det inte telefonerna som är problemet

Mera du som är okunnig. Om du inte kan se att Google tvingar alla OEMs att inkludera deras egna appar.
Play Books
Play Games
Play Movies & TV
Play Music
Play Newsstand
Google +
Hangouts
Keep
Maps
Messenger
News & Weather
Docs
Drive
Sheets
Slides
Youtube

Minst 20 Googles egna appar ska finnas med i framtida android versioner.
Samsungs inkluderar egna appar, för S5 funktioner ska fungera direkt och skiljer inte mycket vad själva Google gör. Det som segar ner Samsungs lurar är TouchWiz och inte deras egna inkluderade appar. Bara byta Launcher så flyter det på lika bra som andra lurar.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

SGS5

Skrivet av Borked:

Nu har jag också lagt en beställning på telefonen, och jag väntar ivrigt på leverans! 2500 pistoler för en otroligt otroligt bra telefon går fan inte att bortse.

Bra o bra. Den segar rätt bra i gallerappen och tar tid att starta kameran. Tycker den laggar rätt fett o måste rita om touchwiz luncherna rätt ofta. 2500 riksdaler är den värd.

Permalänk
Medlem

Är detta ett kap? Har tänkt bygga mig en ny dator till sommaren (inom två till te månader), kan det vara värt att slå till på detta kort nu?
Priserna lär väl inte gå ner så kraftigt på två månader och mig veterligen så finns det väl inga nya prisvärda kort på gång de närmaste månaderna?

Permalänk

Beställde en S5 från Comviq. För billigt att inte köpa. Dessa Dagens-fynd-trådar gör mig ganska fattig just nu

Permalänk
Medlem

http://webbutik.comviq.se/galaxy-s5.html?gclid=Cj0KEQjwi-moBR...

Är det det här erbjudande alla går i taket om? 245:-/månaden?
Är det abonnemanget som går på 145:-/månaden som man "plockar bort" genom uppsägning?

Ursäkta att frågan ställs, men jag tänkte beställa åt min åldriga kollega som är så osäker på att allt fungerar och jag själv är inget geni vad gäller teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

http://webbutik.comviq.se/galaxy-s5.html?gclid=Cj0KEQjwi-moBR...

Är det det här erbjudande alla går i taket om? 245:-/månaden?
Är det abonnemanget som går på 145:-/månaden som man "plockar bort" genom uppsägning?

Ursäkta att frågan ställs, men jag tänkte beställa åt min åldriga kollega som är så osäker på att allt fungerar och jag själv är inget geni vad gäller teknik.

Exakt. 2550kr för en telefon som nästan kostar det dubbla är inte illa pinkat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av snal:

Är detta ett kap? Har tänkt bygga mig en ny dator till sommaren (inom två till te månader), kan det vara värt att slå till på detta kort nu?
Priserna lär väl inte gå ner så kraftigt på två månader och mig veterligen så finns det väl inga nya prisvärda kort på gång de närmaste månaderna?

Kan inte svara för just grafikkort men rent generellt så kommer priserna på datordelar att gå upp till sommaren. Priserna i vissa butiker ligger fortfarande kvar på en nivå före dollarns höjning då de har ett parti på lagret som köpts innan dess. Exempelvis så har priset på en "Intel i7 4790k" stigit från 2500kr till 3200kr idag. Inte så farligt om man bara ska köpa en datordel men det blir dyrt men samma höjning för en hel dator.
Om du kan så köp delar när det kommer ut här i tråden som fynd, det kommer att spara dig en slant.

Permalänk

Varför inte ta Samsung S5 från comviq på 12 månader istället? Så slipper man dras med kostnaden så lång tid. 100 * 24 = 200 * 12...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Kan inte svara för just grafikkort men rent generellt så kommer priserna på datordelar att gå upp till sommaren. Priserna i vissa butiker ligger fortfarande kvar på en nivå före dollarns höjning då de har ett parti på lagret som köpts innan dess. Exempelvis så har priset på en "Intel i7 4790k" stigit från 2500kr till 3200kr idag. Inte så farligt om man bara ska köpa en datordel men det blir dyrt men samma höjning för en hel dator.
Om du kan så köp delar när det kommer ut här i tråden som fynd, det kommer att spara dig en slant.

Tack för svaret, det var det jag anade. Har beställt kortet nu, i värsta fall har jag 14 dagar på mig att bestämma mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av persson78:

Varför inte ta Samsung S5 från comviq på 12 månader istället? Så slipper man dras med kostnaden så lång tid. 100 * 24 = 200 * 12...

Skickades från m.sweclockers.com

Är inte deras abonnemang med fri telefoni + sms + mms för 149:- + 5 GB surf för 99:- = 249:- totalt, väldigt billigt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av persson78:

Varför inte ta Samsung S5 från comviq på 12 månader istället? Så slipper man dras med kostnaden så lång tid. 100 * 24 = 200 * 12...

Som jag förstått det så kan välja att betala av allt på en gång, då spelar det ingen roll om man väljer 12 eller 24 månader,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Nu har jag (1 dag senare) ringt och sagt upp mitt abonnemang, dock verkar det på snubben som att jag inte ens kommer få betala för första månaden fastpris, utan endast 24x100kr Får bekräftelse hemskickat osv! Good tajms!

Edit: pratar om S5-dealen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Nu har jag (1 dag senare) ringt och sagt upp mitt abonnemang, dock verkar det på snubben som att jag inte ens kommer få betala för första månaden fastpris, utan endast 24x100kr Får bekräftelse hemskickat osv! Good tajms!

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt! Beställer en åt mig och min flickvän Eventuellt beställer 2 kollegor dem.
Tog ni med 0,5 GB? .. och viktigast, vilken färg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Grymt! Beställer en åt mig och min flickvän Eventuellt beställer 2 kollegor dem.
Tog ni med 0,5 GB? .. och viktigast, vilken färg?

0,5 ja, mindre att betala. Svart såklart! Allt annat är för faggalitas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

0,5 ja, mindre att betala. Svart såklart! Allt annat är för faggalitas!

Skickades från m.sweclockers.com

Faggalitas? Du menar FABOULOUS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Nu har jag (1 dag senare) ringt och sagt upp mitt abonnemang, dock verkar det på snubben som att jag inte ens kommer få betala för första månaden fastpris, utan endast 24x100kr Får bekräftelse hemskickat osv! Good tajms!

Edit: pratar om S5-dealen!

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt! Slår med till faktiskt! Har du hämtat ut luren? Finns ju utlämningställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Faggalitas? Du menar FABOULOUS?

Haha

Skrivet av kraggel:

Härligt! Slår med till faktiskt! Har du hämtat ut luren? Finns ju utlämningställen.

Nej jag har inte hämtat ut den för att det fanns inga ställen nära mig Men det kvittar, den är på G

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför behåller ni inte abonnemanget? 195:- (när telefonen är betald, vilket den är efter en slutfaktura) för att ringa, smsa fritt och surfa för 2 GB (3 GB har jag nu, men tror inte det är värt med 6 GB för +50 kr).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Varför behåller ni inte abonnemanget? 195:- (när telefonen är betald, vilket den är efter en slutfaktura) för att ringa, smsa fritt och surfa för 2 GB (3 GB har jag nu, men tror inte det är värt med 6 GB för +50 kr).

Jag tror de flesta redan sitter med ett abonnemang som man är nöjd med, inklusive mig själv. Telia/halebop all the way.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag tror de flesta redan sitter med ett abonnemang som man är nöjd med, inklusive mig själv. Telia/halebop all the way.

Skickades från m.sweclockers.com

Telia här med! (Bara telias nät som funkar här)

Vart du tvungen att aktivera abonnemanget på något vis?

Min tele finns att hämtabut imorgon efter 16.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Telia här med! (Bara telias nät som funkar här)

Vart du tvungen att aktivera abonnemanget på något vis?

Min tele finns att hämtabut imorgon efter 16.00

Nej, jag fick inloggningsuppgifter igår, och när jag loggade in idag på Mina Sidor på comviq.se fanns allt där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En till fråga: jag har tid kvar på mitt gamla abonnemang (1 månad) är det då smartare att:
1. INTE föra över mitt nummer från Tele2
2. slänga/spara SIM-kortet (med det nya numret) när det kommer och
3. bara flytta över mitt befintliga SIM-kort och abonnemang (efter att jag sagt upp det jag nu beställer på Comviq)?

Any takes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Nej, jag fick inloggningsuppgifter igår, och när jag loggade in idag på Mina Sidor på comviq.se fanns allt där

Skickades från m.sweclockers.com

Så det var bara att ringa och säga upp alltså? Gör nog det nu på en gång

Permalänk
Medlem

Hur är det om man redan har ett bra abommenang på tele 2 då? Jag har 30 procent rabbat på alla abonnemang. Kan jag ta ett till å säga upp då?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Så det var bara att ringa och säga upp alltså? Gör nog det nu på en gång

Det gjorde jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ang Samsung S5

Så:

När kan man säga upp abbonemanget? Jag har beställt en alldels nyss och hämtar den ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjurak:

Ang Samsung S5

Så:

När kan man säga upp abbonemanget? Jag har beställt en alldels nyss och hämtar den ikväll.

Så fort deras databas har registrerat ditt nya abonnemang.

Skickades från m.sweclockers.com