Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SueCia:

Och om man ville ha dessa extra 20-30% prestanda då? Då hade han ju inget val.

Det handlar dessutom om att ifall man köper ett 1080TI så binder man upp 8000 på ett kort som är ett år äldre och en hel del sämre än ett kort som endast kräver 5000 mer i investering.

Det är väl ingen som ens behöver ett 2080ti i dagsläget?

Gillar hur du skriver "en hel del sämre" när det inte är det, snittet är typ 20% i de flesta spelen, där det som mest är runt 30. "ENDAST" kräver 5000 mer i investering. Är du rik då eller? För 5k får man kringutrustning eller annan hårdvara som kan vara en bättre investering, eller spel, eller mat för 3 månader.

8K? Finns ju black friday, där man troligtvis får ett för 7 eller under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Det är väl ingen som ens behöver ett 2080ti i dagsläget?

Gillar hur du skriver "en hel del sämre" när det inte är det, snittet är typ 20% i de flesta spelen, där det som mest är runt 30. "ENDAST" kräver 5000 mer i investering. Är du rik då eller? För 5k får man kringutrustning eller annan hårdvara som kan vara en bättre investering, eller spel, eller mat för 3 månader.

8K? Finns ju black friday, där man troligtvis får ett för 7 eller under.

Det kan vi ju spekulera hur mkt vi vill i iofs.

För mig är 20-30% en hel del, nej jag skulle inte vilja påstå att jag är rik, det är väl just därför jag kan resonera i banorna "Tänk om jag köper ett kort som inte är tillräckligt för 8000 när kortet för 13000 hade funkat.

Samma sak med Raytracing, idag kanske man ser på det som trams, men det känns ändå lite dumt att köpa ett kort för 8K som inte har senaste funktionerna.

Jag själv kommer dock köpa ett 1080ti eller 1070ti under black friday förhoppningsvis, men att dissa folk som köper 2080ti är bara löjligt.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas få 11% rabatt på clasohlson.se? Får inte rabatt när jag är i kassan.
Edit: koden ,11CLAS, syntes inte på den mobila passade sidan.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jaha, det är alltså en rebrandad Vast, mer eller mindre. Ändå ganska prisvärd även om VA och Freesync är meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Någon som lyckas få 11% rabatt på clasohlson.se? Får inte rabatt när jag är i kassan.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du angett "11CLAS" i fältet "Jag har en kupongkod"?

Det funkade för mig iaf.

Permalänk
Skrivet av TobbeL0L:

Såg att komplett hade rea på https://www.komplett.se/product/11463/datorer/komplett-pc/kom...

Är den prisvärd? Letar efter en dator i den prisklassen

Skickades från m.sweclockers.com

Hur tänkte dom med den psun och en i9900 k

Man vill ju ha lite marginal

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Hur tänkte dom med den psun och en i9900 k

Man vill ju ha lite marginal

Är ju en del marginal redan, en 9900k med ett 2080 borde knappt nå 400W vid gejmande.
Mao når du troligen inte mer än 70-75% belastning på agget...

Om man tittar på resten av datorn så ser man att de sparat in på allt utom mobo, CPU och GPU. Rätt udda prioriteringar, men det märks var de sparat pengar.

Du vill inte veta vad datorn i min sig drar från väggen vid belastning med ett stackars HX520 från stenåldern.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av roxkz:

Är ju en del marginal redan, en 9900k med ett 2080 borde knappt nå 400W vid gejmande.
Mao når du troligen inte mer än 70-75% belastning på agget...

Om man tittar på resten av datorn så ser man att de sparat in på allt utom mobo, CPU och GPU. Rätt udda prioriteringar, men det märks var de sparat pengar.

Du vill inte veta vad datorn i min sig drar från väggen vid belastning med ett stackars HX520 från stenåldern.

En i 9900k borde dra sjukt mycket när alla cores belastas max, typ 250-300 watt?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

En i 9900k borde dra sjukt mycket när alla cores belastas max, typ 250-300 watt?

”For the new 9th Generation Core processors, Intel has set the PL2 value to 210W. This is essentially the power required to hit the peak turbo on all cores, such as 4.7 GHz on the eight-core Core i9-9900K.”

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av comatosed:

Kingston SUV500/480G SSD UV500 SATA3 2.5 Inch Stand-Alone Drive
https://www.amazon.co.uk/Kingston-SUV500-480G-UV500-Stand-Alo...

703kr inkl frakt vid checkout.

Jag får priset £78.76 (ca 1000kr) på denna, är det någon rabattkupong jag missat?

Är den avsevärt bättre än SanDisk SSD PLUS 480 GB Sata III? Den är ju ännu billigare.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartin:

Jag får priset £78.76 (ca 1000kr) på denna, är det någon rabattkupong jag missat?

Är den avsevärt bättre än SanDisk SSD PLUS 480 GB Sata III? Den är ju ännu billigare.

Ja, priset är ändrat nu. Det var £49,99 tidigare idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av Awesomnezz:

Betalade man med PayPal och hade sitt bankkort kopplat till Wrapp fick man även 300kr Cashback! (Fick jag iallafall, Blev en dammsugare till totalt 60% rabatt)

Fungerar det fortfarande med Wrapp (300kr cashback), då Philips studentrabatt gäller också för idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerOskarsson:

Fungerar det fortfarande med Wrapp (300kr cashback), då Philips studentrabatt gäller också för idag?

Cashbacken gäller fram tills 19/11 för köp över 1000 kr, står det i Appen. Det borde fortfarande fungera, antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awesomnezz:

Betalade man med PayPal och hade sitt bankkort kopplat till Wrapp fick man även 300kr Cashback! (Fick jag iallafall, Blev en dammsugare till totalt 60% rabatt)

Jag är också student och har Wrapp, och behöver dammsugare. Vilken köpte du och hur bar du dig åt?

Permalänk

@naikon: Köpte en helt vanligt på deras hemsida med rabattkoden, cashbacken kommer efteråt så länge du har ett bankkort kopplat till appen Wrapp och betalar med de kortet i kassan på Philips hemsida. jag köpte en tyst variant som ordinarie låg på 2499kr och behövde bara betala 1470kr men kommer få tillbaka 300kr inom någon dag i appen.

Visa signatur

Ta något billigt och gör något kul utav det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awesomnezz:

@naikon: Köpte en helt vanligt på deras hemsida med rabattkoden, cashbacken kommer efteråt så länge du har ett bankkort kopplat till appen Wrapp och betalar med de kortet i kassan på Philips hemsida. jag köpte en tyst variant som ordinarie låg på 2499kr och behövde bara betala 1470kr men kommer få tillbaka 300kr inom någon dag i appen.

Men koden på Studentkortet.se är ju bara 35%, hur fick du 45%?

Edit: My bad, man ska tydligen använda "singelsday" istället

Permalänk
Skrivet av Awesomnezz:

@naikon: Köpte en helt vanligt på deras hemsida med rabattkoden, cashbacken kommer efteråt så länge du har ett bankkort kopplat till appen Wrapp och betalar med de kortet i kassan på Philips hemsida. jag köpte en tyst variant som ordinarie låg på 2499kr och behövde bara betala 1470kr men kommer få tillbaka 300kr inom någon dag i appen.

Fungerade väl bara om man har nån av dom fem banker som listas i wrapp? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk

@tonka/lonka: Kan mycket väl vara så

Visa signatur

Ta något billigt och gör något kul utav det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awesomnezz:

Betalade man med PayPal och hade sitt bankkort kopplat till Wrapp fick man även 300kr Cashback! (Fick jag iallafall, Blev en dammsugare till totalt 60% rabatt)

Köpte min dammsugare igår, men inköpet har inte dykt upp under senaste inköp i Wrapp. Betalade med Paypal och har Nordea. Hur lång tid tog det för dig att det dök upp i Wrapp?

Permalänk
Medlem

Har era dammsugare blivit skickade? De har inte skickat min än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homie:

Har era dammsugare blivit skickade? De har inte skickat min än.

Ja min skickades idag, vilken köpte du? Jag köpte "Performer Silent Dammsugare med påse"

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Ja min skickades idag, vilken köpte du? Jag köpte "Performer Silent Dammsugare med påse"

SpeedPro Max Handdammsugare köpte jag.

Permalänk
Hedersmedlem

*Off topic raderat*

Tagit bort ett sidospår. Vill man diskutera Ray tracing o.l. går det bra att leta upp en relevant tråd i Nvidia-forumdelen eller skapa en egen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@naikon: plinga till i appen direkt att jag skulle få cashback, hade ingen aning om de fören de hände

Ska hämta min dammsugare om en stund, finns på ups ställe

Visa signatur

Ta något billigt och gör något kul utav det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awesomnezz:

@naikon: plinga till i appen direkt att jag skulle få cashback, hade ingen aning om de fören de hände

Ska hämta min dammsugare om en stund, finns på ups ställe

Betalade du med Paypal?

Permalänk

@naikon: yes och mitt paypal är kopplat till mitt bankkort

Visa signatur

Ta något billigt och gör något kul utav det!

Permalänk
Medlem

Nu såg jag att inlägget var flyttat/raderat. Men ni som tror att ni gör ett fynd gällande Gant-klockorna, kolla historiken på Prisjakt. De har varit nere på dessa belopp flera gånger förut.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Derix:

Nu såg jag att inlägget var flyttat/raderat. Men ni som tror att ni gör ett fynd gällande Gant-klockorna, kolla historiken på Prisjakt. De har varit nere på dessa belopp flera gånger förut.

Man kan ju även tycka att man har gjort ett bra fynd om man ser till vad man får för pengarna?
Gant-klockorna är riktigt snygga/eleganta och klart värda reapriset under alla omständigheter. Ett stort antal Gant-modeller säljs ju även hos många urmakare på stan och skulle inte finnas kvar där om inte tillräckligt många tyckte att det var värt att betala även ett par tusenlappar för dem. Ganska många av deras modeller har ju dessutom en klassisk design och kommer att funka fint som ”kostymklockor” i många år om inte trenden med JÄTTESTORA och tjocka boetter svänger. (Det kan kanske vara värt att köpa någon av deras ”midsize-modeller” om man vill vara på den säkra sidan.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Man kan ju även tycka att man har gjort ett bra fynd om man ser till vad man får för pengarna?
Gant-klockorna är riktigt snygga/eleganta och klart värda reapriset under alla omständigheter. Ett stort antal Gant-modeller säljs ju även hos många urmakare på stan och skulle inte finnas kvar där om inte tillräckligt många tyckte att det var värt att betala även ett par tusenlappar för dem. Ganska många av deras modeller har ju dessutom en klassisk design och kommer att funka fint som ”kostymklockor” i många år om inte trenden med JÄTTESTORA och tjocka boetter svänger. (Det kan kanske vara värt att köpa någon av deras ”midsize-modeller” om man vill vara på den säkra sidan.)

Jag tycker raka motsatsen, hade inte lagt en krona på modeklockor, dvs klockor från klädmärken. Billigt skräp IMHO, som Daniel Wellington etc. Finns många andra vettiga klockmärken som har oändligt mkt bättre kvalitet, tex Seiko, Orient, Junkers etc.

Hade du köpt ett nätagg av märket Gant? Inte jag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Jag tycker raka motsatsen, hade inte lagt en krona på modeklockor, dvs klockor från klädmärken. Billigt skräp IMHO, som Daniel Wellington etc. Finns många andra vettiga klockmärken som har oändligt mkt bättre kvalitet, tex Seiko, Orient, Junkers etc.

Hade du köpt ett nätagg av märket Gant? Inte jag iaf.

Junkers är väl också ett modeur utan äkta historia? Orient håller tiden sämre än en Gant och måste servas för dyra pengar. Seiko har jag själv men alla kanske inte uppskattar deras design?

Skickades från m.sweclockers.com