Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

@FireFlower:

det var snabbt! tog du express leverans? Jag beställde i förrgår men inte fått någon status på min beställning

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Medlem

Nu kan man köpa skärmen igen.

Då var det lockpris ifrån Elgiganten. Riktigt dåligt av Elgiganten.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Nu kan man köpa skärmen igen.

Då var det lockpris ifrån Elgiganten. Riktigt dåligt av Elgiganten.

Lockpris? Haha, sluta gråta. Alla liknande "superdeals" tar alltid slut direkt.
De har X antal av varan till det priset, efter det tas den bort eller så läggs ordinare pris tillbaka som i det här fallet.

Sannolikt något knas med realtidssaldot i detta case.

Exakt samma när de hade "Noctua NH-D15 chromax.black" för 690:- eller när Inet sålde 860 EVO 500GB SSD för typ 500-600 på BF något år.

Permalänk
Medlem

@Ynnoj:
Ja priset ser samma ut på produktsidan, men i kassan ändrar det sig för mig.

Permalänk
Skrivet av Unnotized:

@FireFlower:

det var snabbt! tog du express leverans? Jag beställde i förrgår men inte fått någon status på min beställning

Japp, valde express. Ville ha den packad snabbare eftersom annars skulle jag behövt köpa den från webbhallen som var för dubbla priset.

Permalänk

@FireFlower:

Ah ok, förklarar då saken.
Jag tog vanlig då jag inte var i behov av skärmen men kanske skulle tagit express jag med för att säkerställa man får ett exemplar till det priset. Vi får se under dagen

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Lockpris? Haha, sluta gråta. Alla liknande "superdeals" tar alltid slut direkt.
De har X antal av varan till det priset, efter det tas den bort eller så läggs ordinare pris tillbaka som i det här fallet.

Sannolikt något knas med realtidssaldot i detta case.

Exakt samma när de hade "Noctua NH-D15 chromax.black" för 690:- eller när Inet sålde 860 EVO 500GB SSD för typ 500-600 på BF något år.

Gråta? Det är inte tillåtet med lockvaror.
Verkar ganska orimligt att alla andra varor gick att beställa men inte denna för att det skulle kunna vara något fel
Superdeal är det inte heller då den nya tuf-skärmen (aq) som är billigare (alltså mot vad elgigantens skärm kostar nu) men med samma specs ska vara bättre.

Inet har vad jag sett på reor haft klart och tydligt att det finns 25st av en vara.
Elgiganten skrev 100+ på lagersaldo för att i nästa timma vara helt slut.
Sedan på något mirakulöst sätt kom de in i lager igen på måndag morgon.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola: Elgiganten stoltserar med att man har tillgångsgaranti i 3 dagar från att en kampanj startar för att inte ha "lockvaror". Problemet blir ju när man markerar varan inom dessa 3 dagar som ej köpbar....

https://www.elgiganten.se/cms/elgiganten-kundgaranti/garantie...

Edit: Gäller inte nätbutik utan endast i butik.

Permalänk
Medlem

@CubaCola: Du kan ju pröva att ta kontakt med Elgigantens kundtjänst och påpeka felet, dom kan säkert hjälpa dig att få köpa skärmen till rätt pris om du berättar att du inte kunde lägga den i varukorgen trots att den fanns i lager osv Dom brukar vara riktigt tillmötesgående.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

@CubaCola: Elgiganten stoltserar med att man har tillgångsgaranti i 3 dagar från att en kampanj startar för att inte ha "lockvaror". Problemet blir ju när man markerar varan inom dessa 3 dagar som ej köpbar....

https://www.elgiganten.se/cms/elgiganten-kundgaranti/garantie...

Edit: Gäller inte nätbutik utan endast i butik.

3 dagars tillgångsgaranti
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla.

Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

Med andra ord har dom garderat sig mot så kallade garantin🙂

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Gråta? Det är inte tillåtet med lockvaror.
Verkar ganska orimligt att alla andra varor gick att beställa men inte denna för att det skulle kunna vara något fel
Superdeal är det inte heller då den nya tuf-skärmen (aq) som är billigare (alltså mot vad elgigantens skärm kostar nu) men med samma specs ska vara bättre.

Inet har vad jag sett på reor haft klart och tydligt att det finns 25st av en vara.
Elgiganten skrev 100+ på lagersaldo för att i nästa timma vara helt slut.
Sedan på något mirakulöst sätt kom de in i lager igen på måndag morgon.

Vad menar du när du säger lockvaror? Min tolkning är att det blev något knas med hemsidan. Det går ju alltid att ringa och prata med dem om det.

Edit: Det jag undrar är varför en skärm som inte går att köpa skulle locka folk till att handla mer.

Permalänk

Ångrar verkligen att jag missade att köpa:

Skägg och kroppstrimmer Philips Series 7000 MG7710 - 444kr
https://www.elgiganten.se/product/personvard/rakapparat-och-t...

Någon som vet något liknande, prisvärd rak-/trimmer-apparat? Helst under 500 kr..

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Vad menar du när du säger lockvaror? Min tolkning är att det blev något knas med hemsidan. Det går ju alltid att ringa och prata med dem om det.

Edit: Det jag undrar är varför en skärm som inte går att köpa skulle locka folk till att handla mer.

Det kan väl vara så att de har ca 100st i lager för försäljning fredag. Sedan släpper de 100st till för försäljning lördag och sedan slutligen 100st ytterligare för försäljning på söndagen? Det skulle jag i alla fall gjort. På så sätt får de återkommande besökarna större incitament att komma in och kolla på "deals"

Visa signatur

Sakura gaming: Ryzen 5 5600X, 16GB 3600MHz CL16, RTX 3080, X570 Aorus Elite, 1TB MP600, NH-D15 Chromax, H510, Varmilo VA88M Sakura
Arbetshäst: Macbook Pro 14" M2 Max
Golden oldies: ThinkPad 600, ThinkPad T400, ThinkPad T400s x2, iMac 27" 2010 & 2017, Mac Pro 2010, Mac mini 2011 & 2021, Mac Pro 2012, Macbook Air 13" 2013, Macbook Pro Retina 15" 2013, 2017 & 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwi:

Det kan väl vara så att de har ca 100st i lager för försäljning fredag. Sedan släpper de 100st till för försäljning lördag och sedan slutligen 100st ytterligare för försäljning på söndagen? Det skulle jag i alla fall gjort. På så sätt får de återkommande besökarna större incitament att komma in och kolla på "deals"

Aha okay, kanske det.
Jaja, det bästa är att ringa dem i vilket fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Produkt: Steelseries Apex Pro
Länk: Elgiganten
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: Prisjakt
Pris: 1390kr

Någon som har Apex och kan jämföra med type ett corsair/cherry mx red tangentbord?

Det jag lite snabbt hittade var att tangenterna kan upplevas svampiga. Vilket såklart låter som ett nogo

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Vad menar du när du säger lockvaror? Min tolkning är att det blev något knas med hemsidan. Det går ju alltid att ringa och prata med dem om det.

Edit: Det jag undrar är varför en skärm som inte går att köpa skulle locka folk till att handla mer.

Det är ju lite standard sedan förr när man var på mellandagsrea, då var ju de där tv-apparaterna som var nedsänkta rejält redan slut innan butiken ens hade öppnat, men de hade ju "den här tvn istället som var minst lika bra" och visar upp en 3 år gammal modell istället

På samma sätt här, att du fick inte monitorn för 4000kr, men de har ju en annan som kostar 4200kr med nästan samma specifikationer, kanske bäst att passa på innan den också tar slut?.

Jag ser det hela dock som ett tecken på att jag ändå ska köpa en Ultrawide-monitor istället och inte denna

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Det är ju lite standard sedan förr när man var på mellandagsrea, då var ju de där tv-apparaterna som var nedsänkta rejält redan slut innan butiken ens hade öppnat, men de hade ju "den här tvn istället som var minst lika bra" och visar upp en 3 år gammal modell istället

På samma sätt här, att du fick inte monitorn för 4000kr, men de har ju en annan som kostar 4200kr med nästan samma specifikationer, kanske bäst att passa på innan den också tar slut?.

Jag ser det hela dock som ett tecken på att jag ändå ska köpa en Ultrawide-monitor istället och inte denna

Aha okay fattar, who knows
Hoppas det blir nice för dig med ultrawide iaf då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Aha okay, kanske det.
Jaja, det bästa är att ringa dem i vilket fall

This.

Jag ringde och beklagade mig över hur sajten betedde sig igår. Fick info att jag kunde köpa skärmen idag och maila in för att gå priset korrigerat till 3990.

Men en annan är också sugen på ultra wide.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av mornn:

This.

Jag ringde och beklagade mig över hur sajten betedde sig igår. Fick info att jag kunde köpa skärmen idag och maila in för att gå priset korrigerat till 3990.

Men en annan är också sugen på ultra wide.

Jag har fått precis samma möjlighet när jag tog kontakt med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Produkt: Cleverio Fjärrstyrda lampor E27 600 lm 3-pack
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/belysning/smart...
Kategori: Smart belysning
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5264134
Pris: 75kr

Tack för tipset, blev några stycken! 🙂

Blir dock lite lack på att de skriver att ordinarie pris är 299:- när de enligt Prisjakt aldrig kostat mer än 150:-

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

@mornn: Jag ringde in till dem imorse men fick info att de bara kunde se rabatter som hade varit dagen innan (så jag hade behövt ringa in i måndags) så jag fick info om att de inte kunde göra något och att jag fick köpa den för fullpris.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Tack för tipset, blev några stycken! 🙂

Blir dock lite lack på att de skriver att ordinarie pris är 299:- när de enligt Prisjakt aldrig kostat mer än 150:-

Kollar man historiken på Prisjakt så började dom säljas för 400 sek 2018-08-14 och sedan tagit sig ner till dagens ordinarie pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

Kollar man historiken på Prisjakt så började dom säljas för 400 sek 2018-08-14 och sedan tagit sig ner till dagens ordinarie pris.

Ah! Där ser man, jag kollade bara på grafen och den lyckades jag inte att få längre tillbaka än januari 2020 🙂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

@JoL_:

Använd classic prisjakt istället för den nya som suger så går det bättre:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

@JoL_:

Använd classic prisjakt istället för den nya som suger så går det bättre:)

Var faktiskt den jag använde, får du upp priser före Jan 20, 2020 i grafen från den här länken? https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5264134

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Var faktiskt den jag använde, får du upp priser före Jan 20, 2020 i grafen från den här länken? https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5264134

För att se prishistoriken till 2018 så scrollar du ned under prishistorik och klickar sedan på pilen vid Kjell & Company så visas hela historiken för den butiken som ju är den enda som säljer dessa.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Digital fyndjägare

Hej alla ni som fått hem "Asus ROG Swift PG279QZ på "El Gigantos" helg rea.
Har någon testat den samt kan berätta om skärmen är bra eller inte.
Hur ser det ut med back light bleed, ips glow och pixelfel o.s.v.

Mvh

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joakim Ågren:

För att se prishistoriken till 2018 så scrollar du ned under prishistorik och klickar sedan på pilen vid Kjell & Company så visas hela historiken för den butiken som ju är den enda som säljer dessa.

Konstigt att det inte syns i grafen

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Produkt: Steelseries Apex Pro
Länk: Elgiganten
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: Prisjakt
Pris: 1390kr

Hur är detta keyboard? Någon som provat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Hur är detta keyboard? Någon som provat?

Inte än, vad jag läst mig till ska det vara det bästa gaming tangentbordet... Men tänkte försöka ta mig till elgiganten imorgon och känna och klämma kan återkomma då!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090