Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Wow, jag trodde det var jag som är/blivit kass på att skriva, Har samma problem med min s9+, skriver fel hela tiden!

Tror det har med tangentbordet att göra. Min S10+ fungerar bra 90% av tiden men jag saknar det gamla tangntbordet från S5 och likadant fungerade Oneplus t-bord bättre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaekmAcKaN:

Så känns min S10plus med, faktiskt störande.

Skrivet av freron:

Wow, jag trodde det var jag som är/blivit kass på att skriva, Har samma problem med min s9+, skriver fel hela tiden!

Okay, då kanske det är Samsung allmänt då. Bäst att skita i S20 då. Blir galen på min S8!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tror det har med tangentbordet att göra. Min S10+ fungerar bra 90% av tiden men jag saknar det gamla tangntbordet från S5 och likadant fungerade Oneplus t-bord bättre.

Jag bytte till SwiftKey för ett tag sen och upplever fortfarande samma problem. När jag hade iPhone var det inga problem alls.

Permalänk
Skrivet av LulleK:

Jag bytte till SwiftKey för ett tag sen och upplever fortfarande samma problem. När jag hade iPhone var det inga problem alls.

jag körde swiftkey på samsung, skrev massa fel, sen swiftkey på P30 pro. Mindre fel.
Nu kör jag samma på Oneplus 8pro. Får väldigt sällan fel

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Okay, då kanske det är Samsung allmänt då. Bäst att skita i S20 då. Blir galen på min S8!

Kurvningen på skärmen är mindre på S10 och S20 kontra S8/S9 om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem

Asus ROG Swift PG279QZ 27" från Elgiganten

Ni som hann beställa en Asus ROG Swift PG279QZ 27" från Elgiganten (under greenfriday) hur går det med eran leverans ? Dom verkar ha problem med att leverera skärm till mig iallafall och min bror, han fick ut en tom karton på dessa mått

Vikt
0,3 kg
Mått
60 x 30 x 5 cm

Nu verkar ett paket med samma storlek vara på väg till mig också?!? Kontaktade dom och dom sa att dom har problem med ett leverera just dessa skärmar, mer sa dom inte.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisu84:

Ni som hann beställa en Asus ROG Swift PG279QZ 27" från Elgiganten (under greenfriday) hur går det med eran leverans ? Dom verkar ha problem med att leverera skärm till mig iallafall och min bror, han fick ut en tom karton på dessa mått

Vikt
0,3 kg
Mått
60 x 30 x 5 cm

Nu verkar ett paket med samma storlek vara på väg till mig också?!? Kontaktade dom och dom sa att dom har problem med ett leverera just dessa skärmar, mer sa dom inte.

Mvh

Intressant. Jag har beställt en skärm från Netonnet. Som de verkar ha svårt att lokalisera. Bara än så länge fått meddelande om att leveransen är försenad.

Permalänk
Inaktiv

Som jag trodde blev dagens fynd-tråden väldigt tråkig att läsa nu. Avföljer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Som jag trodde blev dagens fynd-tråden väldigt tråkig att läsa nu. Avföljer...

Personligen tycker jag det blev mindre rörigt nu och det nya formatet avskräcker förhoppningsvis en del från att länka grejer som inte hör hemma i tipstråd för teknikprylar, t.ex. att det går att köpa 10 kg godis för en billig peng. Och upplever att det inte sker lika mycket diskussion i tipstråden. Gillar att man kan se portalen och även skrolla som vanligt i tråden (på det gamla vanliga sättet).

Jag tror faktiskt också många avskräcks från att länka fynd eftersom det inte upplevs "lika enkelt" att tipsa, men tror det är en vanesak nu i början och att det kommer gå över

Sen finns det saker som kan förbättras, t.ex. är det svårt att länka månadspris för abonnemang där mobilen står för en viss kostnad, men då borde det gå att förklara priset i texten under de obligatoriska uppgifterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisu84:

Ni som hann beställa en Asus ROG Swift PG279QZ 27" från Elgiganten (under greenfriday) hur går det med eran leverans ? Dom verkar ha problem med att leverera skärm till mig iallafall och min bror, han fick ut en tom karton på dessa mått

Vikt
0,3 kg
Mått
60 x 30 x 5 cm

Nu verkar ett paket med samma storlek vara på väg till mig också?!? Kontaktade dom och dom sa att dom har problem med ett leverera just dessa skärmar, mer sa dom inte.

Mvh

Har samma problem, har fått en ny förändelse som är lika liten men den verkar ha fastnat i Jönköping.
Ringde Elgiganten idag igen och de ska kolla upp det igen eftersom de inte återkopplade till mig igår

Permalänk

@Sisu84:

Fick min skärm efter några dagar (tog inte express leverans).

Riktigt nöjd med skärmen än så länge.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Medlem

@Sisu84: Jag har fått min skärm ganska snabbt (jag har valt expressfrakt).

Fått min också bytt pga. död pixel mitt i skärmen. Den nya är perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Som jag trodde blev dagens fynd-tråden väldigt tråkig att läsa nu. Avföljer...

På vilket sätt var det rolig läsning innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Personligen tycker jag det blev mindre rörigt nu och det nya formatet avskräcker förhoppningsvis en del från att länka grejer som inte hör hemma i tipstråd för teknikprylar, t.ex. att det går att köpa 10 kg godis för en billig peng. Och upplever att det inte sker lika mycket diskussion i tipstråden. Gillar att man kan se portalen och även skrolla som vanligt i tråden (på det gamla vanliga sättet).

Jag tror faktiskt också många avskräcks från att länka fynd eftersom det inte upplevs "lika enkelt" att tipsa, men tror det är en vanesak nu i början och att det kommer gå över

Sen finns det saker som kan förbättras, t.ex. är det svårt att länka månadspris för abonnemang där mobilen står för en viss kostnad, men då borde det gå att förklara priset i texten under de obligatoriska uppgifterna.

Finns en kategori med Läsk / Godis, så tydligen är det fritt fram numera.

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO OK vad bra, då krävs ännu mindre moderering! Gillar att det är mer strukturerat nu.

Permalänk
Medlem

Om jag fattat det rätt så är det dagens fynd knappen man ska använda nu?
https://www.sweclockers.com/dagensfynd
Inte den gamla tråden?
#18411913

Tycker den nya är svår att läsa av, man sår ju inte föregående pris eller hur stor rabatten är eller missar jag något?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Om jag fattat det rätt så är det dagens fynd knappen man ska använda nu?
https://www.sweclockers.com/dagensfynd
Inte den gamla tråden?
#18411913

Tycker den nya är svår att läsa av, man sår ju inte föregående pris eller hur stor rabatten är eller missar jag något?

Det är helt frivilligt om man vill använda sig av Dagens fynd "knappen" eller tråden.

Fynden postas fortfarande i "Fynd tråden" men avläses av en bot och presenteras i portalen om formatet är rätt.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det är helt frivilligt om man vill använda sig av Dagens fynd "knappen" eller tråden.

Fynden postas fortfarande i "Fynd tråden" men avläses av en bot och presenteras i portalen om formatet är rätt.

Det där är som att säga att "acceptera eller dra!" men de flesta här vill bara ge konstruktiv kritik varför det inte fungerar i praktiken som det låter i teorin.

Varför ska vi ha den här attityden? Det är ju meningen folk ska kunna ge feedback på vad som är bra och vad som är dåligt med nya systemet.

Alla nya system måste inte betyda automatiskt att det är bra. Det är ju tack vare oss medlemmar som det har forumet existerar och då är det kanske bra om vi alla hjälps oss med feedbacks på vad som kan förbättras. Annars får mods helt enkelt bara säga det: att de är inte intresserade av mera tips och detta är: "my way or the high way" som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Det där är som att säga att "acceptera eller dra!" men de flesta här vill bara ge konstruktiv kritik varför det inte fungerar i praktiken som det låter i teorin.

Varför ska vi ha den här attityden? Det är ju meningen folk ska kunna ge feedback på vad som är bra och vad som är dåligt med nya systemet.

Alla nya systemet måste inte betyda automatiskt att det är bra. Det är ju tack vare oss medlemmar som det har forumet existerar och då är det kanske bra om vi alla hjälps oss med feedbacks på vad som kan förbättras. Annars får mods bara säga det: att de är inte intresserade av mera tips och detta är: "my way or the high way" som gäller.

Jag behöver själv bli övertygad om värdet av den nya funktionen, men jag ser inte riktigt att svaret du fick hade en dålig attityd. Som jag förstår det är det precis så: om man inte formaterar det enligt mallen så hamnar inte fyndet i den nya fyndtråden. Det är med andra ord helt frivilligt att använda eller inte använda. Eller har jag missförstått något?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Skrivet av Schani:

Har samma problem, har fått en ny förändelse som är lika liten men den verkar ha fastnat i Jönköping.
Ringde Elgiganten idag igen och de ska kolla upp det igen eftersom de inte återkopplade till mig igår

Mitt lilla paket verkar vara iväg igen fast jag pratat med dom, får kontakta dom igen. Jäkla jobbigt att gå och behöva hämta tomma paket hela tiden, och fakturans 14 dagar har börjat ticka för längesen .

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag behöver själv bli övertygad om värdet av den nya funktionen, men jag ser inte riktigt att svaret du fick hade en dålig attityd. Som jag förstår det är det precis så: om man inte formaterar det enligt mallen så hamnar inte fyndet i den nya fyndtråden. Det är med andra ord helt frivilligt att använda eller inte använda. Eller har jag missförstått något?

Ja problemet är ju att man är numera tvungen att hålla sig till ett visst format för att kunna posta.

Sen kan man ju skriva mer text om man vill - men det blir onödigt mycket mer text i slutändan så hur man än vänder och vrider på det så blir det många rader i forumet.

Allt detta ser ju snarare ut som någon slags reklamblad / billboard. Monotont så risken finns att själva aktivitet i huvudtråden dör ut på bekostnad av det här nya "fina organiserade" portalen.

Märks också på BF att fokus var själv portalen och mindre på själva tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Det där är som att säga att "acceptera eller dra!" men de flesta här vill bara ge konstruktiv kritik varför det inte fungerar i praktiken som det låter i teorin.

Varför ska vi ha den här attityden? Det är ju meningen folk ska kunna ge feedback på vad som är bra och vad som är dåligt med nya systemet.

Det var inte alls min avsikt att det skulle uppfattas på det viset och skrev bara hur det fungerar nu, vilket är att man kan använda sig av vilken av dem man vill.
Men visst jag kanske kunde ha formulerat mig annorlunda.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

Mitt lilla paket verkar vara iväg igen fast jag pratat med dom, får kontakta dom igen. Jäkla jobbigt att gå och behöva hämta tomma paket hela tiden, och fakturans 14 dagar har börjat ticka för längesen .

Fast du behöver inte hämta ut tomma paket utan du kan vid misstanke om att nått inte står rätt till kontakta avsändaren som då får ta tillbaks försändelsen och skicka ut en ny. Fakturor kan du begära från avsändaren att de ska förlänga betaldatumet på ifall det är nått som krånglar.

Måste säga att detta är mysko. Är det de korrekta kartongerna fast tomma som de skickar ut eller är det tomma generiska lådor som skickas? Man undrar ju hur detta gått till?

Har de problem med tjuvar som stjäl skärmar?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

Mitt lilla paket verkar vara iväg igen fast jag pratat med dom, får kontakta dom igen. Jäkla jobbigt att gå och behöva hämta tomma paket hela tiden, och fakturans 14 dagar har börjat ticka för längesen .

Det går att ringa Klarna och be dem pausa, om du har fakturan där.

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Fast du behöver inte hämta ut tomma paket utan du kan vid misstanke om att nått inte står rätt till kontakta avsändaren som då får ta tillbaks försändelsen och skicka ut en ny. Fakturor kan du begära från avsändaren att de ska förlänga betaldatumet på ifall det är nått som krånglar.

Måste säga att detta är mysko. Är det de korrekta kartongerna fast tomma som de skickar ut eller är det tomma generiska lådor som skickas? Man undrar ju hur detta gått till?

Har de problem med tjuvar som stjäl skärmar?

Nu kommer jag inte ihåg exakta måtten men på paketet så står det EMPTY BOX och att den endast är för typ stöd vid packning eller något Storlek 60*30*5 och 0.3kg vikt och den innehåller INGENTING

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

Mitt lilla paket verkar vara iväg igen fast jag pratat med dom, får kontakta dom igen. Jäkla jobbigt att gå och behöva hämta tomma paket hela tiden, och fakturans 14 dagar har börjat ticka för längesen .

Min fastnade i två dagar, men nu är den iväg igen med "rätta" 10kg i vikt

Permalänk
Medlem

@dna999: Hur gick du tillväga för att byta den så lätt vid pixelfel ? bra att veta ifall min råkar ha samma, eller om jag får din gamla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

Nu kommer jag inte ihåg exakta måtten men på paketet så står det EMPTY BOX och att den endast är för typ stöd vid packning eller något Storlek 60*30*5 och 0.3kg vikt och den innehåller INGENTING

Vilken idiot på lagret har skickat iväg sådana?

Nått skumt måste det vara...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

@Asterion: Fast det är ju inget krav på att få posta att man följer det formatet. Det krävs för att det ska dyka upp i portalen men det är ju ingen som sagt att man inte kan posta i annat format om man nu tvunget skulle vilja det.

Själv läser jag enbart tråden fortfarande men tycker ändå att det är smidigare med lite mer enhetligt format. Dock skulle det ju helst behövas göra lättare att posta tips. Att alla nya inlägg i tips tråden direkt får ett "template" på formatet hade ju underlättat ordentligt. Som det är nu behöver man ju leta ett par minuter för att hitta hur man gör innan man kan posta om man vill följa formatet. Men jag kanske bara har missat något själv?

Permalänk
Medlem

Jag anser att en nackdel med det "nya formatet" är att det med en gång tog bort den gamla praxisen att folk postade nuvarande fynd-pris samt en notering om vad som var "näst billigaste" priset. Nu följs det nya formatet och för att få en uppfattning rörande om det verkligen är ett bra pris eller inte behöver man alltid besöka länken till prisjakt.