Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigMomma:

Klart man vill ha det bästa.

Men om de fortsätter utöka scopet och lägga till mer och mer hela tiden kommer pengarna att ta slut innan det är bäst, eller i värsta fall innan det ens är spelbart.

I detta läge finns det ingen chans att pengarna kan ta slut. Dom drar in stora pengar hela tiden.
Och om det nu, mot alla odds ta slut på pengar så kommer en eller 2 stora finansiörer gå in med massa pengar.
Ett sånt här projekt är för stor för att någonsin kunna gå i graven.
Madcats är väll en av några som kommer gå in med pengar tror jag ifall dom skulle bli frågade.
Oculus med antar jag. det finns många som vill vara med på detta!!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot citizencon-presentationen imorgon.. synd att det är så sent bara

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Planeringen inför nästa år, förhoppningsvis:
http://imgur.com/a/BhUxp
Och sen så blev det inget datum för när Squadron 42 släpps eller ens någon uppvisning, största hindret nu är subsumption, inget datum för 2.6 heller. Men teknologin de visade upp var väldigt imponerande, och detta var på teknologi som de inte hade upptäckt vid Gamescom.

edit. Nyhet på FZ.se:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161010/japp-star-citizens...

edit2. Såja video uppe nu på youtube, hoppa till 1:25:00 för action

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av nikwid:

Sen är det lite lätt ironiskt hur mycket diskussion det pågår om att CIG ska ändra på det ena eller det andra. Kollade lite snabbt i tråden kring cockpit view. Jösses, det läggs då ned mycket tid att diskutera förändringar på redan befintliga skepp. Hur går det ihop att be CIG läggs än mer tid på skeppen, när man samtidigt tycker det läggs för mycket tid på sidospår (skeppen) istället för att "göra klart spelet"?

I diskussionen om Star Citizen så är verkligen var och en experter på spelutveckling och företagsledande. Jösses...

Skickades från m.sweclockers.com

Sidospår, seriöst? Vad är det absolut viktigaste i ett rymdspel, utsikten ut från cockpit eller hur skeppet ser ut från utsidan?
Notera att varje gång det är en uppvisning så byts kameravyn ut till tredje persons vy för att lättare kunna navigera, det är ju lite som att Chris inte riktigt vet om han vill göra ett WoW(tredje persons vy), Wing Commander(onödigt mycket skit i vägen) eller film.

Det är en sak att designa The Khartu-Al en helt annan fråga att 1 miljon spelare vill köpa och köra skeppet så varför inte tänka från normalspelarens perspektiv från början än fanboysens yes yes till allting samtidigt som mitten på skärmen borde vara mest fri om man dessutom vill kunna upptäcka/skjuta effektivast.
Chris, Forrest och Eric om utsikten från cockpit https://youtu.be/dxj1oAtYXI8?t=21m12s och fram till 22:50

Har du 50 olika rymdskepp och 50 olika designers utan några som helst regler för hur utsikten ska se ut eller att de glömmer bort enkel logik vilket Eric påmindes om av Tony, ja då har man ju misslyckats med enkla riktlinjer som utvecklare om man utgår från att Star Citizen är ett första persons spel från cockpit vy och inte ett tredje persons spel så fort man får lite svårigheter med att föra fram sitt rymdskepp eller bara ska parkera.

Tar vi sen CitCon presentationen och smackar på utsikten från en Aquila och Freelancer, hur underbar blir den då?

Men nog om detta, det Radiant Flux påpekar är ju bara ett enkelt redskap för att motverka trådar som har med vyn att göra då den blir helt acceptabel på alla plan, det här har ju pågått sen vi såg Aurora första gången, någon som minns när vi fick Super hornet in i hangaren... Bild ett och två

Elite Dangerous alla skepp och Cockpit https://www.youtube.com/playlist?list=PLrJKKE0LPfrM9nI-JZtMDU...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Sidospår, seriöst? Vad är det absolut viktigaste i ett rymdspel, utsikten ut från cockpit eller hur skeppet ser ut från utsidan?
Notera att varje gång det är en uppvisning så byts kameravyn ut till tredje persons vy för att lättare kunna navigera, det är ju lite som att Chris inte riktigt vet om han vill göra ett WoW(tredje persons vy), Wing Commander(onödigt mycket skit i vägen) eller film.

Det är en sak att designa The Khartu-Al en helt annan fråga att 1 miljon spelare vill köpa och köra skeppet så varför inte tänka från normalspelarens perspektiv från början än fanboysens yes yes till allting samtidigt som mitten på skärmen borde vara mest fri om man dessutom vill kunna upptäcka/skjuta effektivast.
Chris, Forrest och Eric om utsikten från cockpit https://youtu.be/dxj1oAtYXI8?t=21m12s och fram till 22:50

Har du 50 olika rymdskepp och 50 olika designers utan några som helst regler för hur utsikten ska se ut eller att de glömmer bort enkel logik vilket Eric påmindes om av Tony, ja då har man ju misslyckats med enkla riktlinjer som utvecklare om man utgår från att Star Citizen är ett första persons spel från cockpit vy och inte ett tredje persons spel så fort man får lite svårigheter med att föra fram sitt rymdskepp eller bara ska parkera.

Tar vi sen CitCon presentationen och smackar på utsikten från en Aquila och Freelancer, hur underbar blir den då?
https://youtu.be/WTkyuHM9yuQ

Men nog om detta, det Radiant Flux påpekar är ju bara ett enkelt redskap för att motverka trådar som har med vyn att göra då den blir helt acceptabel på alla plan, det här har ju pågått sen vi såg Aurora första gången, någon som minns när vi fick Super hornet in i hangaren... Bild ett och två

Elite Dangerous alla skepp och Cockpit https://www.youtube.com/playlist?list=PLrJKKE0LPfrM9nI-JZtMDU...

Jag är lite kluven över diskutionen om cockpit-vyer. Jag förstår conceptet som CIG följer, då alla "bars" både har en förstärkande effekt samt ska hålla nere tillverkningskostnader (plana paneler), alltså lämpligt för billigare skepp och de som är gjorda för att kunna ta stryk. Det var det som nämndes från början, men sen har det väl iof inte heller följts till 100% genom åren (Mustang tex). Sen hänger det såklart även på vilket syfte skeppet är byggt för. Jag gillar variation med för- och nackdelar istället för att följa en "lagom" modell.

Ett skepp med inriktning på att utforska, som tex Aquila då, förlitar sig i min värld mer på scanning och interface snarare än faktisk utsikt, och är speciellt byggt för att tåla extra mycket stryk just för att man aldrig vet vilka förhållanden man hamnar i, därmed väl förstärkta fönster. Ett lämpligt mer önskat alternativ skulle väl vara conceptet som Carrack nyttjar, med skydd som kan fällas fram vid behov. Det skyddar väl dock främst rutorna och besättningen snarare än att förstärka skrovet i sig.

Vad gäller Freelancern så känns DUR (även MIS) mer som en retrofit för exploration snarare än något specifikt utvecklat för syftet. Det finns ingen anledning till att ge den en bättre vy från fabrik iom att den uppenbarligen främst är gjord för att frakta gods från A till B av en lat kapten som bara kör på auto-pilot Därav en väldigt bred men smal vy, med mindre paneler uppåt, främst för enkel navigering, vilket då även håller ner priset. Skrovet är inte direkt modulärt, utan finns i 2 utföranden för det egentliga syfte den är byggd för, stort lastutrymme och större lastutrymme. Samma logiska koncept följer övriga "haulers".

En stor begränsning som många verkar låsta till är dock att inte kunna titta runt i cockpiten på ett smidigt sätt. Att bara kunna titta rakt fram är otroligt begränsande, när det finns så mycket att se åt sidorna och uppåt. Man får ju en helt annan helhetsuppfattning, och gör skepp som tex Aurora helt underbara att sitta i. Personligen flyger jag med TrackIR så ofta som det bara går, vilket dock kräver en del fipplande nuförtiden. Utan det så blir det ett väldigt begränsat tunnelseende, vilket jag helt klart förstår att folk blir irriterade på, men gör samtidigt inte skeppens design full rättvisa.

Ärligt talat så är det bara ett enda skepp som jag är missnöjd med vad gäller sikt, och det är P52 Merlin. Det är inget fel på sikten utåt egentligen, men man sitter på tok för långt ner vilket får nosen att kapa halva målet man har i siktet, och flamman från det centrerade vapnet gör det inte enklare att se målet heller. Det ironiska var att dom insåg problemet redan under whitebox-stadiet, men justerade det inte tillräckligt mycket innan det släpptes. Förhoppningsvis fixar dom detta i nästa uppdatering av skeppet innan P72 dyker upp, då det är en otroligt klantig begränsning för ett skepp vars enda syfte är att skjuta och undvika att själv bli träffad.

Ser man på Khartu-Al däremot så har man bra sikt i mitten, rakt uppåt och åt sidorna. Helt klart en balanserad vy i min värld, särskilt för en scout, men begränsar man sig till att bara kunna se rakt fram så blir det ju såklart tajt.

Men vi får väl se hur det blir. När CIG ignorerar något så innebär det oftast att dom har någon större plan på gång för att lösa problemet. Dom experimenterar ju med "Look Ahead" och har även Freelook tillgängligt, samt att deras kommande joysticks (om det nu blir av) ska ha dubbla mini-joysticks/muskulor vilket kan vara lämpligt för detta. Jag får iaf kännslan av att dom vill uppmana folk till att nyttja mer av cockpiten istället för att behöva öppna upp mer i mitten.

Personligen så tycker jag det är tråkigt att dom vill anpassa sig efter massan som bara sitter med mus och tangentbord istället för de som är villiga att lägga lite energi på lämplig utrustning för att inte begränsa sitt gameplay, men men.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Sidospår, seriöst? Vad är det absolut viktigaste i ett rymdspel, utsikten ut från cockpit eller hur skeppet ser ut från utsidan?
Notera att varje gång det är en uppvisning så byts kameravyn ut till tredje persons vy för att lättare kunna navigera, det är ju lite som att Chris inte riktigt vet om han vill göra ett WoW(tredje persons vy), Wing Commander(onödigt mycket skit i vägen) eller film.

Det är en sak att designa The Khartu-Al en helt annan fråga att 1 miljon spelare vill köpa och köra skeppet så varför inte tänka från normalspelarens perspektiv från början än fanboysens yes yes till allting samtidigt som mitten på skärmen borde vara mest fri om man dessutom vill kunna upptäcka/skjuta effektivast.
Chris, Forrest och Eric om utsikten från cockpit https://youtu.be/dxj1oAtYXI8?t=21m12s och fram till 22:50

Har du 50 olika rymdskepp och 50 olika designers utan några som helst regler för hur utsikten ska se ut eller att de glömmer bort enkel logik vilket Eric påmindes om av Tony, ja då har man ju misslyckats med enkla riktlinjer som utvecklare om man utgår från att Star Citizen är ett första persons spel från cockpit vy och inte ett tredje persons spel så fort man får lite svårigheter med att föra fram sitt rymdskepp eller bara ska parkera.

Tar vi sen CitCon presentationen och smackar på utsikten från en Aquila och Freelancer, hur underbar blir den då?
https://youtu.be/WTkyuHM9yuQ

Men nog om detta, det Radiant Flux påpekar är ju bara ett enkelt redskap för att motverka trådar som har med vyn att göra då den blir helt acceptabel på alla plan, det här har ju pågått sen vi såg Aurora första gången, någon som minns när vi fick Super hornet in i hangaren... Bild ett och två

Elite Dangerous alla skepp och Cockpit https://www.youtube.com/playlist?list=PLrJKKE0LPfrM9nI-JZtMDU...

Tror du missförstod mig lite. Jag menade att det generellt kan anses ett sidospår att lägga mer tid på skeppen som redan är färdiga, när det inte egentligen krävs för att färdigställa spelet. Passar inte vyn från ett skepp så finns alltid ett annat att välja. Samma med att utveckla fler skepp, när det finns så många.

Det är alltså det argument som ofta tas fram: Sluta pilla med skeppen och gör klart spelet. Och jag menar att det inte går så bra ihop att kräva detta finlir (kring cockpit view eller någon annat) samtidigt som man är upprörd över att spelet inte är färdigt. Att kräva release nu, och samtidigt kräva ändring av befintliga skepp är att äta och ha kakan.

Obs att jag personligen tycker det är bra om de fixar och anpassar skepp och övrigt så det blir så bra som möjligt, parallel med vidare utveckling av spelet. Men jag klagar inte heller på fördröjd release, eller påstår att det är en scam.

Alla har såklart också rätt till sin åsikt kring exakt hur en cockpit i ett fiktivt spel skall se ut, men slutligt beslut ligger på CIG. Du nämner att de inte har någon gemensam riktlinje för detta, men är det inte mer realistisk att skepp av olika märke och modell har varierande design med mer eller mindre smarta lösningar? Som Mr Bravo säger så finns ju andra aspekter än perfekt vy, så som ekonomi och hållfasthet. Spelvärlden blir mer levande med variation, och att inte varenda grej följer samma perfekta mall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Ett skepp med inriktning på att utforska, som tex Aquila då, förlitar sig i min värld mer på scanning och interface snarare än faktisk utsikt, och är speciellt byggt för att tåla extra mycket stryk just för att man aldrig vet vilka förhållanden man hamnar i, därmed väl förstärkta fönster.

Vad gäller Freelancern så känns DUR (även MIS) mer som en retrofit för exploration snarare än något specifikt utvecklat för syftet. Det finns ingen anledning till att ge den en bättre vy från fabrik iom att den uppenbarligen främst är gjord för att frakta gods från A till B av en lat kapten som bara kör på auto-pilot Därav en väldigt bred men smal vy, med mindre paneler uppåt, främst för enkel navigering, vilket då även håller ner priset. Skrovet är inte direkt modulärt, utan finns i 2 utföranden för det egentliga syfte den är byggd för, stort lastutrymme och större lastutrymme. Samma logiska koncept följer övriga "haulers".

En stor begränsning som många verkar låsta till är dock att inte kunna titta runt i cockpiten på ett smidigt sätt. Att bara kunna titta rakt fram är otroligt begränsande, när det finns så mycket att se åt sidorna och uppåt. Man får ju en helt annan helhetsuppfattning, och gör skepp som tex Aurora helt underbara att sitta i. Personligen flyger jag med TrackIR så ofta som det bara går, vilket dock kräver en del fipplande nuförtiden. Utan det så blir det ett väldigt begränsat tunnelseende, vilket jag helt klart förstår att folk blir irriterade på, men gör samtidigt inte skeppens design full rättvisa.

Personligen så tycker jag det är tråkigt att dom vill anpassa sig efter massan som bara sitter med mus och tangentbord istället för de som är villiga att lägga lite energi på lämplig utrustning för att inte begränsa sitt gameplay, men men.

Scanning och Interface: Inte helt oväntat att det blev en hetsk debatt på forumet efter ATV 3.9 UK. Jag tänkte inte alls på det men ojoj vad flertalet tyckte att det blev för nerdummat och arkadliknande med en golfswing, men jag frågar undrande, hur blir det intressant gameplay att sitta bredvid en pilot om det kan ta upp till 40 minuter att färdas genom ett solsystem, mycket Pacman/Tetris?
Golf-swing scanning is very poor!...
Tänk om de hade visat upp detta för ett eller två år sen(och liknande) istället för att bara prata om visioner om möjliga arbetsuppgifter idag, då det finns så mycket talang där ute som faktiskt eventuellt kan ge ytterligare feedback, det är ju inte så att man behöver vänta på AI eller procedural teknologi för att skapa ett välfungerande interface.

Någon som minns Star Citizen - MISC Freelancer Commercial och det är lite lustigt när du nämner "lat kapten som bara kör på auto-pilot" då jag tror att Freelancer är ett av de vanligaste skeppen i spelet för ensamspelare, tittar man sen närmare på själva panorama fönstret som är ganska öppen, och det är ju självklart, det är ju uppskattningsvis en meter i höjd, och de flesta har nog köpt den pga dess valmöjlighet.
Så om man tycker om solljusblänk och sen drar ner rullgardinen(taket) och sätter sig i baksätet då har man ett stridsskepp som dessutom är fyllt med missiler men med värdelös utsikt. Men det är ju min personliga åsikt, jag finner inget nöje i att stirra in i taket på mitt rymdskepp eller en blänkande instrumentpanel som i mitt tycke ger dålig information men eftersom det är alpha så antar jag att de bättrar sig.

Ja, jag undrar dessutom hur det går med VR, Oculus Rift å de andra som förmodligen lockade en hel del folk under kickstarter kampanjen för det borde ju hjälpa till en del mot detta, eller... Men det kanske inte är så praktiskt i slutändan ändå.

Videon jag länkar här nere visar ju lite av var fokus ligger nu(helgens uppvisning i en RtV), landa på planeter och allt man kan göra där, och att springa omkring på planeter med en joystick kanske inte är jättekul i längden, och det är ju oftast bara en person i ett skepp som behöver joystick. Det känns lite som att fokus flyttas från rymden till planeter.

@nikwid
Jag brukar missförstå allting så det är inget nytt
Tyvärr, eller tack o lov så gör ju CIG om det mesta i hela sin utveckling, och tyvärr finns det inte så många sorters Freelancer.
De har ju gjort om flertalet rymdskepp under årens lopp. Nackdelen är väl att det är så många varianter av alla skepp samtidigt som vi tror att de kan anpassas för alla behov och sen blir en del missnöjda när de inte är tillräckligt anpassningsbara.

Reverse the Verse Special Edition där några personer sitter och svarar på frågor efter CitizenCon:
https://youtu.be/Qyymbmis7xA
Erin Roberts, Brian Chambers, Tony Zurovec, John Erskine, Chris Roberts och Eric Kieron Davis
Hela videon är dessutom nedskriven i text om man tycker det är bättre.
http://imperialnews.network/2016/10/reverse-the-verse-special-e/

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Scanning och Interface: Inte helt oväntat att det blev en hetsk debatt på forumet efter ATV 3.9 UK. Jag tänkte inte alls på det men ojoj vad flertalet tyckte att det blev för nerdummat och arkadliknande med en golfswing, men jag frågar undrande, hur blir det intressant gameplay att sitta bredvid en pilot om det kan ta upp till 40 minuter att färdas genom ett solsystem, mycket Pacman/Tetris?
Golf-swing scanning is very poor!...
Tänk om de hade visat upp detta för ett eller två år sen(och liknande) istället för att bara prata om visioner om möjliga arbetsuppgifter idag, då det finns så mycket talang där ute som faktiskt eventuellt kan ge ytterligare feedback, det är ju inte så att man behöver vänta på AI eller procedural teknologi för att skapa ett välfungerande interface.

En het debatt bland folk som inte förstår bättre ja. CIG har flera gånger påpekat att "golfsvingen" bara är ett första utkast för att testa den mest grundläggande funktionaliteten i det nya systemet som kommer användas för scanning. Det var dessutom inte ens det betydligt mer avancerade system som kommer användas på en dedikerad station på större skepp, utan det som används av piloten själv i de mindre.

Dom har pratat om hur dom planerar scanning många gånger förr, tråkigt för dig om du missat. Funktionaliteten och interfacet vi har haft i AC är dock det som dom och vi har fått nöja oss med tills nyligen då Item Port System har implementerats och börjat mogna. Det är nämligen detta som står för de flesta resurserna som scanning och många andra system relaterat till UI kommer jobba med. Så nej, dom har inte kunnat jobba på detta tidigare i utvecklingen utan att totalt behöva göra om allt längre fram. Samma sak gällde ju Holotable.

I övrigt så har personen som är ansvarig för scanning troligtvis mest att göra av alla på skeppet, om man nu vill ha koll på aktivitet i sin omgivning och eventuella komplikationer. Går personen på toa så sitter resten av besättningen och flyger i blindo tills han/hon är tillbaka på sin plats. Uppgiften kan säkert kombineras med andra ansvar som tex att ha koll på skeppets egna system och hälsa, beorende på vilket skepp vi snackar om, ifall man vill ha mer att göra.
Visst kan detta låta jävligt tråkigt för vissa, men för andra kan det vara riktigt kul, precis som med allt annat man kommer kunna göra.

Dom utvecklar det hela mer i RtV 2.9.

Skrivet av Punnisher:

Någon som minns Star Citizen - MISC Freelancer Commercial och det är lite lustigt när du nämner "lat kapten som bara kör på auto-pilot" då jag tror att Freelancer är ett av de vanligaste skeppen i spelet för ensamspelare, tittar man sen närmare på själva panorama fönstret som är ganska öppen, och det är ju självklart, det är ju uppskattningsvis en meter i höjd, och de flesta har nog köpt den pga dess valmöjlighet.
Så om man tycker om solljusblänk och sen drar ner rullgardinen(taket) och sätter sig i baksätet då har man ett stridsskepp som dessutom är fyllt med missiler men med värdelös utsikt. Men det är ju min personliga åsikt, jag finner inget nöje i att stirra in i taket på mitt rymdskepp eller en blänkande instrumentpanel som i mitt tycke ger dålig information men eftersom det är alpha så antar jag att de bättrar sig.

Menar du att Freelancern framstår som något annat än ett "spacetrucker"-skepp i sin reklam? Det var delvis den filmen jag syftade till, som lyfter fram skeppets egentliga syfte, att frakta gods. Visst kan du installera en massa scanners i lastutrymmet och montera en antenn på taket, men det gör det inte lämpligt för exploring, även om det funkar till viss grad. Visst kan du slänga på ett par stora kanoner och ett rack missiler, men det gör det inte till en bra fighter, även om det kanske räcker för att iaf kunna fly fältet.
Multi-purpose är något som funkar bättre med vissa skepp än andra, beroende på förutsättningarna i grund-designen. Jag skulle inte vela påstå Freelancern är ett av de bättre alternativen.

Har du ens flugit Freelancern? Problemet med vyn i den är att man sitter en bra bit ifrån fönstret jämfört med andra skepp, vilket begränsar sikten även om det på pappret är ett relativt stort fönster, plus att man inte sitter centrerat, vilket ger sämre sikt på ena sidan. Det är inte helt enkelt att navigera med i plottrigare omgivningar, och därför förväntar jag mig att de flesta kommer nyttja automatiska system med detta skepp när möjlighet finns.

Jag håller med om att Freelancern lär bli ett av de mer populära skeppen, då det motsvarar Firefly för 2 pers, vilket lär bli ett väldigt vanligt första alternativ framförallt för nya spelare och casuals. Desto mer anledning till att förvänta sig latmask-flygande iom att de flesta inte orkar lära sig flyga bättre.

Skrivet av Punnisher:

Ja, jag undrar dessutom hur det går med VR, Oculus Rift å de andra som förmodligen lockade en hel del folk under kickstarter kampanjen för det borde ju hjälpa till en del mot detta, eller... Men det kanske inte är så praktiskt i slutändan ändå.

VR kommer, men vad jag vet så har dom aldrig lovat att stödja VR-kontrollerna eller room-scale, vilket jag inte förväntar mig heller. Det skulle vara häftigt att kunna använda för de mer invecklade kontrollpanelerna, sittandes eller ståendes, men samtidigt så kan det bli flummigt att skifta mellan full VR och mus/tangentbord för övrigt gameplay. Men själva headsetet ser jag inga problem med, utöver folk som säger att dom lätt blir åksjuka av enter/exit-animationer och liknande, men då kan man ju helt enkelt bara blunda några sekunder istället, alternativt ge möjligheten att teleportera kameran in/ut ur cockpiten direkt och vänta några sekunder på att animationen ska komma ifatt. Headbob är däremot i princip åtgärdat och lär finslipas ännu mer framöver.

Det jag förväntar mig av VR är att flyga som i tex Elite, och fps-gameplay som i Halflife. Det hade varit helt underbart.

Skrivet av Punnisher:

Videon jag länkar här nere visar ju lite av var fokus ligger nu(helgens uppvisning i en RtV), landa på planeter och allt man kan göra där, och att springa omkring på planeter med en joystick kanske inte är jättekul i längden, och det är ju oftast bara en person i ett skepp som behöver joystick. Det känns lite som att fokus flyttas från rymden till planeter.

Ja, PG och planeter är ju något folk har tjatat om att få se mer av under en längre tid, så nu finns det massor att gotta sig med ett tag, och haters får återigen ställa sig i skamvrån. Tekniken öppnar ju upp för otroligt stora möjligheter rent gameplay-mässigt, så jag förstår inte vad du menar med att det skulle bli tråkigt i längden? Och varför "med joystick"? Fokus har inte flyttats, utan det är framförallt studion i Frankfurt som har jobbat fram detta det senaste året och får sin välförtjänade tid i rampljuset i år, medans övriga fortsätter med resten som vanligt. Inget konstigt med det.

Rekommenderar att se gårdagens "Road to Citizencon", då dom på snyggt sätt går igenom förberedelserna inför presentationen och varför det blev som det blev. En liten inblick i utmaningen bakom det hela och hur hårt alla jobbar. SQ42 eller ej, det blev ju trots allt ett jävligt bra demo i slutändan ändå.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

@Mr. Bravo:
Tänk så mycket lättare det hade varit om alla tolkade och förstod på det sätt som det menades på en gång som du nu lägger fram det
Exemplet med "golfsvingen" var bara att jag antar att de som sitter dagligen på forumet borde ha lite mer koll än mig som inte alls tänkte på vad som visades upp men när folk med exempelvis 19712 inlägg säger sig vara besviken då kan man tycka att det kunde visats upp tidigare. Vissa vill säkert bara hjälpa till på sitt sätt samtidigt som de då kanske tolkar det de ser på fel sätt. När Sean Tracy säger något tycker jag att han förklarar bättre än tex om Chris Roberts säger samma sak.

Angående Freelancern kan jag hålla med om att vi är oense, men det är hel ok får jag väl till slut medge, jag har ju andra skepp jag kan använda, tycker bara att det är lite synd att den ska handikappas ytterligare pga sikten då du redan nämner att den inte är direkt exceptionell till något. Jag sa förra året att jag väntar tills SM släpps innan jag provar spelet igen, så nej jag har inte kört skeppet, jag är inte så mycket för alpha heller.

Med joystick menar jag att om man tjänstgör på en Idris eller Carrack, är det ju bara en person som styr skeppen, en person som använder joystick så därav är ju inte alla spelare i behov av just en sån. Att spelet pitchades som ett rymdspel där större delen av spelet ska utspelas i rymden behöver ju inte vara så nu sen Frankfurt knäckte nöten med pg planeter. Nu kan man ju bo på planeter utan att flyga ett enda skepp om utvecklarna vill det.

"Road to Citizencon" och det var ju lite som jag tänkte mig när jag läste Boo's tråd om evenemanget, sånt som händer. Sen dyker andra upp och säger att folk trollar och "lobbing firebombs" på forumet, samtidigt som de själv gör just detta... Måste dock tilläggas att i videon visste de ju att de inte ska visa S42, men väntar till efter en sale(Polaris pre sale) med att informera om detta, här är min tagg till CIG, och jag förstår inte varför det skulle vara så konstigt. Det var ju inte vi som sa att S42 skulle visas upp, det var inte vi som påstod att S42 skulle släppas i år fram till söndag natt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd

Kan tipsa om att det är Gratis att testa Star citizen just nu! Pc Gamer kom fram till att Star Citizen är roligt! http://www.pcgamer.com/star-citizen-diary-part-1-so-is-it-act...

Permalänk
Medlem

Senare idag drar Star Citizens "Anniversary Livestream" igång, och just nu kör man en liten för-streaming där man visar upp den kommande stora uppdateringen.

https://www.twitch.tv/starcitizen

Det går även att se på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=kWAWGDv7JAk

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Från livestreamen, om man bara vill se hur Star Marine ser ut där:
https://www.twitch.tv/starcitizen/v/101871350?t=01h37m43s

Och förhoppningsvis så dyker Star Marine gameplay(editerad) som visades upp inatt i någon kommande video här så småningom:
https://www.youtube.com/user/RobertsSpaceInd/videos

Även ett brev från Chris Roberts, Letter from the Chairman, med uttalanden som:
"This schedule will always be available on the RSI Website and we will be updating this page weekly with a snap shot of our internal schedule."
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/156...

Tevarin, en ras där Esperia Prowler(till salu nu, här) är första skeppet från dessa, konceptbild på twitter:
https://twitter.com/RobertsSpaceInd/status/799761261416173568...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

8:e december är väl vad de siktar på i dagsläget för 2.6?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Fenix:

8:e december är väl vad de siktar på i dagsläget för 2.6?

Shhh, jinxa inte något nu Datum har inte direkt någon betydelse, men traditionen är att släppa något stort innan julen, varesig det funkar eller ej, så har dom gott om feedback när dom kommer tillbaka efter helgerna. Så det är inte långt bort!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Shhh, jinxa inte något nu Datum har inte direkt någon betydelse, men traditionen är att släppa något stort innan julen, varesig det funkar eller ej, så har dom gott om feedback när dom kommer tillbaka efter helgerna. Så det är inte långt bort!

hoppas hoppas

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Såg att Star Citizen "bytt" 3D-motor till Amazon Lumberyard. Då Lumberyard baseras på Cryengine misstänker jag att det gjorde bytet mycket enklare. Medför säkert en hel del när det gäller server och onlinemöjligheter då Amazon är värdsledande på molntjänster.
http://www.polygon.com/2016/12/23/14062698/star-citizen-amazo...

Verkar som Amazons pengar låtit Crytek hålla skeppet flytande ett drygt år till. Men med tanke på nyheten om att Crytek stänger många kontor borde de kanske agerat tidigare och stoppat blödningen redan då. Amazon betalade enligt rapporter mellan 50-70 miljoner dollar för att helt köpa loss motorn 2015.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Såg att Star Citizen "bytt" 3D-motor till Amazon Lumberyard. Då Lumberyard baseras på Cryengine misstänker jag att det gjorde bytet mycket enklare. Medför säkert en hel del när det gäller server och onlinemöjligheter då Amazon är värdsledande på molntjänster.
http://www.polygon.com/2016/12/23/14062698/star-citizen-amazo...

Verkar som Amazons pengar låtit Crytek hålla skeppet flytande ett drygt år till. Men med tanke på nyheten om att Crytek stänger många kontor borde de kanske agerat tidigare och stoppat blödningen redan då. Amazon betalade enligt rapporter mellan 50-70 miljoner dollar för att helt köpa loss motorn 2015.

Dom har hållt motorn uppdaterad i grunden från Crytek sedan start vad jag vet, så det är egentligen ingen ny process utan har gjorts vid behov flera gånger redan. Hur mycket av nyheterna som sedan faktiskt används är en annan femma, då CIG lappar över det mesta med egna system och lösningar.
Får väl se hur det blir med servrar framöver. Så här långt så har dom ju använt Google.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Vad är vettig och informativ läsning? Bara moln och regnbågar hela tiden, eller nu när det finns en budget, ett starkt företag, utvecklad teknologi där man lyckats övervinna många hinder så då kan man vara öppen och berätta att det inte gick som man planerat, medans förut var jag en domedags sägare när det faktiskt hände.

GameStar, en tysk tidning som i kommande nummer har en artikel om detta projekt:
http://www.gamestar.de/news/vermischtes/3307948/die_neue_game...
och/eller denna...?
http://www.gamestar.de/spiele/star-citizen/news/plus_titelsto...

Det finns en översättning till engelska i forumet eller enklare på reddit:
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/5nx7qk/gamestar...

"One of the biggest restructuring on the CryEngine is the conversion to 64-bit double-precision, culminating with the release of Update 2.0 end, 2015. Until then, the CryEngine runs with 32-bit precision, which only a few square kilometers allows big maps."

En sak som jag alltid undrat över eller varit skeptisk till, hur hade Star Citizen ens klarat av att fungera i ett mmo PU utan att uppgradera till 64-bit, då det troligtvis inte var budgeterat för en konvertering förrän i ett senare skede?
På något sätt köper jag inte att SC eller SQ42 hade haft möjligheten att lanseras utan denna konvertering oavsett hur lite framgångsrikt SC blivit, för att mappa ihop en massa Arena Commander kartor till en stor problemfri rymd känns inte realistiskt år 2012 hur mycket än Chris ville det.

Detaljer tar tid:
"We want to achieve a cinematic lighting and therefore we must highlight and shadow - and there are quite alone on the Idris thousands - adjust to achieve the right effect."
Även om en hel del gillar ljussättningen i spelen de spelar så känns det lite som att spelmekanik borde gå före det visuella men av någon anledning så är det alltid enklare med det visuella och det gäller de flesta spel http://imgur.com/gallery/j7dx7
Hur underhåller man en besättning på 10 personer utan att de blir uttråkade över tid eller för att något är för enformigt för det är ju lite det Chris pratar om ofta, ett spel där man kan göra "anything", där man samarbetar, eller är det bara, kanske några månader bort...

3.0 "there is still much to do" är förhoppningsvis svaret på många frågor, och förhoppningsvis i år.

"long-term commitment to the game?"... "There will be the opportunity for players to build their own homes or outposts"
Jag har alltid önskat att SC blir PvE på vissa ställen för se bara hur det gick för Luke Skywalkers familj... men troligtvis är det ju bara att drömma vidare, vissa kommer alltid roas av att griefa andra hederligt eller inte speciellt när det uppmuntras att vara pirat i en Eve/Dayz/Dark Zone(the division) värld vilket jag tror kommer drabba SC på sikt för när det har växt betydligt sen 2012 och behöver mängden casual spelare för att gå runt på sikt där tex Eve klarar sig med sin mängd spelare.

Och den största drömmen med SC sen 2013 är att få ett uppdrag likt filmen Riddick, men även det förblir troligtvis en dröm.
Eller undersöka The initial Spider conceptual art - March 1, 2013 i spelet när de väl är klar.

edit.
Lead System Designer in Foundry 42 Frankfurt, Dan Trufin (DT) blev intervjuad 10 december, nu finns video och en transcript uppe om detta:
youtube: [Star Citizen] Interview with Dan Trufin
https://relay.sc/transcript/bar-citizen-dan-trufin-interview
Även en tråd om svält och död på forumet.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Haha. Nu är sötedagarna räknade för Microsoft och deras DX12. Enligt fz som ligger under samma företag som sweclockers så ska star citizen valt att utveckla spelet på Vulcan ^_^

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20170320/star-citizen-valje...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Tror jag inte då dom släpper detta spel så har dom ändrat sog igen som vanligt med detta spel.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
CS-mästare

Är faktiskt helt fantastiskt att de vågar bryta så mycket ny mark med detta projekt, trots alla kontroverser och svåra beslut, är sånt här storhetsvansinne som verkligen driver utvecklingen framåt och i slutändan sätter nya standarder.

Permalänk
Medlem

Eller driver det i graven om inte idéerna omsätts i verkligheten.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Eller driver det i graven om inte idéerna omsätts i verkligheten.

Jag förstår inte problemet. Varje gång CIG uppdaterar motorn på något sätt så verkar folk tro att dom börjar om från början med allt, och att spelet aldrig kommer bli klart om dom fortsätter på det viset.

Det är väl inte annat än naturligt att hålla motorn uppdaterad under utvecklingen? De verkliga tekniska behoven dyker först upp efterhand att spelet utvecklas, och det är ju bara positivt att dom är så pass flexibla att dom hela tiden kan anpassa motorn därefter istället för att ta genvägar som i slutändan bara begränsar spelets potential. Dom har dessutom utvecklare med detta område som specifikt ansvar, vars arbete ej påverkar framfart av annat.

Alphan vi har haft tillgänglig i flera år nu patchas ju dessutom ständigt framåt, inte bakåt. Är inte det bevis nog på att det faktiskt går åt rätt håll?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

https://forums.robertsspaceindustries.com/

2017: On April 14, all our old forums will be archived. You will no longer be able to create new threads or reply to old ones. Please prepare to make the jump to Spectrum. https://robertsspaceindustries.com/spectrum/

Vad är då Spectrum och varför behövs det?
Bland annat(önskemålet...): One platform does it all. We’ve merged chat and forums into one responsive app.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/157...

Vilka hänger på ett spelchatt egentligen, när går man själv in eller hänger på ett spelchatt på just det specifika spelets hemsida?
När väl Squadron42/Star Citizen släpps så spelar man väl spelet skulle jag tro och då använder man en chattfunktion i själva spelet, så varför läggs så mycket resurser på att bygga en helt ny plattform för hemsidan som i nuläget mestadels bara används av de som hänger på forumet och i en chatt.
Jag tar twitch.tv som exempel där det är chatt funktion till den som streamar, hur mycket seriöst och hur mycket vettigt kommer ur en sådan chatt, oftast en massa spam och emoji's?
Det kan ju verka coolt att kommunicera med en utvecklare men faktamässigt och när man ska länka till något, hur gör man det enkelt då?

Dold text

[Spectrum] Why is everybody still using the "old" forums? En tråd från 2 Mars som samlat på sig en hel del åsikter om vad som känns om det nya formatet, då det redan finns ett fungerande forum, som många där gillar och det fungerar som det ska dessutom:
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/373722/s...

Och nu ett hejdå till forumet:
My goodbye to the Star Citizen forum och länkar till Dranor-Zylander's inlägg i den tråden, där det aktuella forumet skapat ett community tack vare just forumet och med personens egna ord:
"I was quite a hesitant poster in the early days of this forum, but ive really come to call it a place like home. Strangely many of the people on here i feel more kinship towards than some i know in real life yet many ive never even meet in game. Im not hugely keen on the platform design of Spectrum and to me it seems like CIG are trying to make it like Facebook. I closed my Facebook account last year without so much as a single thought. I believe in proper communication not some cheap knockoff and frankly am sad to see these forums being closed which in effect is what they will be." ...
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/comment/...

Det här kanske blir en ersättning till nuvarande forum
https://forums.starcitizenbase.com/

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Det riktiga syftet med Spectrum ligger ännu en bra bit fram i tiden, då hela poängen med det är att det ska kunna integreras med spelet, och inte bara kommunicera över alla möjliga plattformar, utan även till viss del kunna påverka din karaktär och ägo i spelet.

Forumet vi har idag fyller så klart sin nuvarande traditionella funktion hyfsat bra, men inte mer än så. Jag kan dock tycka att det är på tok för tidigt för en total migrering till Spectrum, särskilt med en så pass stor community. Samtidigt så förstår jag däremot att dom vill kunna gå vidare med det så fort som möjligt, då det lär vara en mängd backbone-jobb att implementera i spelet, som då sätter standarder för bland annat chat, VOIP och allt relaterat till identifiering av våra konton och karaktärer. Communityn växer ju också hela tiden, så det lär vara mindre smärtsamt att göra det nu än om 2 år, särskilt när fler börjar bli aktiva igen närmare Betan.

Personligen så tycker jag det är ett väldigt häftigt och underskattat koncept, som kan bli hur bra som helst för en mmo-community, och jag kan bara hoppas på att det blir väl fungerande i slutändan så att folk faktiskt använder det. Det kommer garanterat vara knakigt i början, precis som sist vi bytte forum, men det lär mogna fort med tanke på hur aktivt det kommer utvecklas. Jag är inte helt nöjd med strukturen och layouten just nu heller, men kommer låta det mogna ett tag innan jag blir mer aktiv på forumen igen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Nyttigt för de som tvekar på CIG's utveckling. Skönt att ha en officiell video som denna att länka i fortsättningen när folk gnäller

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Nyttigt för de som tvekar på CIG's utveckling. Skönt att ha en officiell video som denna att länka i fortsättningen när folk gnäller

Jag personligen är totalt ointresserad av att höra dem försöka förklara varför det tar så lång tid. Det här är en extremt tråkig försvarsvideo. De videos de gör som visar nya grejer och kommande innehåll är mycket bättre, och även ett bättre försvar mot de som klagar.

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Nyttigt för de som tvekar på CIG's utveckling. Skönt att ha en officiell video som denna att länka i fortsättningen när folk gnäller

qOjXfNnhxf0

Personligen blir jag bara mer tveksam till att dom kommer ro hem detta projekt när man kollar denna video. Dom verkar ju inte ha så bra projektledning alls, Chris verkar ju helt bortkopplad från verkligheten när han lovar 3.0 i december men nu ska en nerbantad 3.0 komma i juni (lär bli september tidigast).

Ingen game mechanic förutom lite space shooter existerar, max 24 players per instance etc etc. Dom har ju inte lyckats med något uniktt hittils, det bara pratas om att detta spel är något helt amazing med teknologi som aldrig setts förut men i dagsläget efter 5 års utveckling är spelet inte mer än en patetisk cryengine mod som bara sprutar av buggar och har riktigt dålig netcode. (lol MMO)

Jag hoppas dom kan göra spelet dom pratar om men i dagsläget ser jag inga bevis på att så är fallet, dom står bara och stampar. Bara att putsa game mechyanics efter dom börjat implementerats kommer ju ta många år. Detta spel kommer aldrig släppas innan 2022.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikj82:

Personligen blir jag bara mer tveksam till att dom kommer ro hem detta projekt när man kollar denna video. Dom verkar ju inte ha så bra projektledning alls, Chris verkar ju helt bortkopplad från verkligheten när han lovar 3.0 i december men nu ska en nerbantad 3.0 komma i juni (lär bli september tidigast).

Ingen game mechanic förutom lite space shooter existerar, max 24 players per instance etc etc. Dom har ju inte lyckats med något uniktt hittils, det bara pratas om att detta spel är något helt amazing med teknologi som aldrig setts förut men i dagsläget efter 5 års utveckling är spelet inte mer än en patetisk cryengine mod som bara sprutar av buggar och har riktigt dålig netcode. (lol MMO)

Jag hoppas dom kan göra spelet dom pratar om men i dagsläget ser jag inga bevis på att så är fallet, dom står bara och stampar. Bara att putsa game mechyanics efter dom börjat implementerats kommer ju ta många år. Detta spel kommer aldrig släppas innan 2022.

Tycker dom har en tydlig roadmap jag över vad och när de implementerar, till skillnad från de flesta andra KS-projekt jag finanserat.
Till skillnad från de flesta har de lite mer ambition också än vad vi är vana vid. De flesta spottar ut en early access utgåva som man ändå får kalla spelbar i de flesta aspekter, sedan patchar i all evighet och spelet når egentligen aldrig release utan läggs ner till förmån för nytt projekt eller en uppföljare där man bara upprepar samma vinnande tillvägagångssätt.

Detta projekt handlar egentligen inte så mycket om ett rymdspel, detta projekt handlar om att våga drömma.
Värsta tänkbara scenario har man kunnat skjuta varandra lite, utforska lite rymduppdrag, tagit del av ett singleplayer-äventyr med bra röstskådisar och vågat hoppas på något banbrytande. Når dom inte ända fram spelar det väl inte någon roll, det är inte värre än alla andra spel vi hypas att köpa för 600 spänn och som ger oss 20 timmar och evighetsachievements i multiplayer eller?

Bitterhet och negativitet klär dig inte Henrik, våga dröm istället.

/Fredde

Permalänk
Skrivet av Orfi:

Tycker dom har en tydlig roadmap jag över vad och när de implementerar, till skillnad från de flesta andra KS-projekt jag finanserat.
Till skillnad från de flesta har de lite mer ambition också än vad vi är vana vid. De flesta spottar ut en early access utgåva som man ändå får kalla spelbar i de flesta aspekter, sedan patchar i all evighet och spelet når egentligen aldrig release utan läggs ner till förmån för nytt projekt eller en uppföljare där man bara upprepar samma vinnande tillvägagångssätt.

Detta projekt handlar egentligen inte så mycket om ett rymdspel, detta projekt handlar om att våga drömma.
Värsta tänkbara scenario har man kunnat skjuta varandra lite, utforska lite rymduppdrag, tagit del av ett singleplayer-äventyr med bra röstskådisar och vågat hoppas på något banbrytande. Når dom inte ända fram spelar det väl inte någon roll, det är inte värre än alla andra spel vi hypas att köpa för 600 spänn och som ger oss 20 timmar och evighetsachievements i multiplayer eller?

Bitterhet och negativitet klär dig inte Henrik, våga dröm istället.

/Fredde

Jag har aldrig köpt ett spel jag spelat 20 timmar så det kan jag tyvärr inte relatera till. Har inte heller en krona i star citizen. Jag lägger inga pengar på drömmar utan hoppas på att 3.0 gör detta till ett spel, bara att vänta och se men det ser inte ljust ut i mina ögon. Jag hoppas att jag har fel.