Nvidia publicerar Geforce Drivers 306.23 WHQL

Permalänk
Melding Plague

Nvidia publicerar Geforce Drivers 306.23 WHQL

Den som äger ett Geforce kan ladda ned nya WHQL-stämplade drivrutiner när Nvidia publicerar version 306.23 WHQL. Bland nyheterna märks bättre prestanda i flera speltitlar samt stöd för de senaste grafikkorten i 600-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

trevligt

Permalänk
Medlem

När de skriver att 680 får X% förbättring i spel X, innebär de att även 690 får samma förbättring? Tycker aldrig jag ser att 690 får prestanda optimeringar när jag läser releasenotes..

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Trevligt!
Väntar dock på uppdatering till AMD's 7000 serie!

Permalänk
Medlem

Är det nödvändigt att avinstallera den gamla drivrutinen innan man installerar den här? Jag är lite ny med det här...

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Vore trevligare om amd fixade sina drivrutiner till Shogun 2.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

När de skriver att 680 får X% förbättring i spel X, innebär de att även 690 får samma förbättring? Tycker aldrig jag ser att 690 får prestanda optimeringar när jag läser releasenotes..

Det antar jag, eftersom det är 2st 680s på samma kort så , ja

Har läst lite att man inte ska använda denna om man använder en flashad bios till sitt 670 (unlocked voltage) , stämmer detta? Någon som har provat att dra hem den här på sitt flashade 670 och fungerade det?

Permalänk
Medlem

Well, efter att ha bytt från AMD till Nvidia nyss så kan jag direkt säga att jag inte är så imponerade över stabiliteten hos drivrutinerna men det funkar helt ok nu iaf. Kör 305.67 tror jag, beta?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Är det nödvändigt att avinstallera den gamla drivrutinen innan man installerar den här? Jag är lite ny med det här...

Nej, det var man tvungen till förr i tiden men numera säger nVidia att det bara är att köra över den gamla skiten.

Dock kanske det är bättre att göra en clean install för hand, vet inte jag, men enligt Nvidia ska det alltså inte vara nödvändigt. Jag har aldrig avinstallerat gamla drivrutiner och allt funkar utmärkt.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk

Bara att installera över, behövs inte tas bort något. Varit så i flera år.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Entusiast

Nej! Inte 6000 serien!

Skämt åsido, trevligt med nya drivers

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Trevligt med nyra drivers till laptoppen!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Trevligt med nya drivare

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Trevlig och kännbar (i batman ac) uppdatering. Installerade över beta drivrutiner utan några problem.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

För helvete Nvidia... fortfarande ingen möjligthet att välja så 3D inte går igång automatiskt... hur fan kan ni ta bort en sånn simpel funktion Inte så att man blir mer sugen på att spela i 3D när det går igång automatiskt på varenda jävla spel.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Entusiast

Jag fick 200 poäng mindre i 3dmark11, om det är en big deal eller ej vet jag inte riktigt och FPS:en i Battlefield 3 verkar vara som vanligt men det jag eftersträvar mest är att få ett slut på dessa grafikdrivrutinskrascher i WoW så jag hoppas att dom har fixat det nu till MoP!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av ceogar:

För helvete Nvidia... fortfarande ingen möjligthet att välja så 3D inte går igång automatiskt... hur fan kan ni ta bort en sånn simpel funktion Inte så att man blir mer sugen på att spela i 3D när det går igång automatiskt på varenda jävla spel.

Är detta dagens i-landsproblem månne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Är detta dagens i-landsproblem månne?

Kanske det... men det måste varit någon på Nvidia som tog ett beslut om detta i de senaste versionerna av drivrutinerna. Varför förstöra något som fungerade bra?

Ta tex i bf3... VARJE gång man dör så hoppar 3D igång, det blir ganska störande i längden så därför får man stänga av 3D helt innan man startar spelet. Sen när man vill spela ett spel i 3D får man sätta på det från grunden igen, och det kan man bara göra när spelet är avstängt. Verkar lite onödigt att krångla till det så mycket som de har gjort nu.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Härligt att se att Nvidia släpper WHQL-drivrutiner även för sin Geforce 6- och Geforce 7-serie, är ett stort plus för dem i framtiden när jag ska uppgradera(fortfarande sur över att AMD flyttat sina DX10/10.1-kort till Legacy, utan att ens ha en Catalyst som stöder Win8 på dem)

Eftersom det anges att bl.a. är hårdvaruaccelererat antar jag att det aldrig kommer stödjas på 400/500-serien?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på flameförsök och OffTopic*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Ejziponken:

När de skriver att 680 får X% förbättring i spel X, innebär de att även 690 får samma förbättring? Tycker aldrig jag ser att 690 får prestanda optimeringar när jag läser releasenotes..

Titta på 680 SLI istället, det är huvudsakligen där du ser den ökning du kommer att se.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

För helvete Nvidia... fortfarande ingen möjligthet att välja så 3D inte går igång automatiskt... hur fan kan ni ta bort en sånn simpel funktion Inte så att man blir mer sugen på att spela i 3D när det går igång automatiskt på varenda jävla spel.

Skulle vara fint. Man väljer 3D och upplösningen ställer ner sig automatiskt till 1080 24MHz eller 720p 60 MHz.
Men är nog rocket-science så det får vi aldrig uppleva.
Nu får man: Välja stereoskopisk 3D, ställa om upplösningen i spelet, gå in i menyn på sin TV och välja 3D. Ok, går i nödfall automatiskt på TV:n om man ställer in det så.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Mitt i install, krasch mitt installations program, testa 2 gånger har 560 geforce

Permalänk
Medlem

*edit*

Funkar finfint i Sleeping Dogs, BF3, BC2, Diablo 3, MW3, CoD BO etc..

Verkar vara en stabil driver, känns bättre än 306.xx betan

La till lite info ang spelprestanda osv
Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av Derileec:

Mitt i install, krasch mitt installations program, testa 2 gånger har 560 geforce

Samma här... :/

Permalänk
Medlem

Hoppas dessa fungerar bättre och inte crashar...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

För helvete Nvidia... fortfarande ingen möjligthet att välja så 3D inte går igång automatiskt... hur fan kan ni ta bort en sånn simpel funktion Inte så att man blir mer sugen på att spela i 3D när det går igång automatiskt på varenda jävla spel.

Så jävla irriternade.
Resultatet blir ju bara att man stänger av 3D helt och hållet.
(fail nvidia,,fail)

Permalänk

"Löser ett problem där fabriksöverklockade grafikkort går i lägre klockfrekvens"

Bra. Har haft detta problem och trodde det var kortet som spökade, men det var visst drivrutinerna. Sedan är det också bra att de fasar ut de äldre korten från 6000- och 7000-serierna, about time.

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick otroliga buggar i Windows?
Vissa spel kunde inte heller starta.

Tillbaka på förra drivrutinerna nu och allt funkar utmärkt.

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Medlem

Det viktigaste denna driver fixar för mig är det faktum att jag tidigare inte kunde spela ett enda source baserat spel i Windows 8

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P