Kan du Java? Söker programmerare till iPhone/Android-spel

Permalänk

Kan du Java? Söker programmerare till iPhone/Android-spel

Goddag.

Jag söker en programmerare till ett relativt simpelt projekt till ett android och iPhone spel.
Jag kan absolut ingenting om Java så allt sånt överlämnar jag till dig.
Har pratat med kompisar som kan en del om Java och de säger att det inte kan ta lång tid alls att göra spelet. Däremot tror jag att man kan tjäna mycket pengar på det, men hjälp av reklam i gratisversionen, och genom att sälja en add-free version för 10kr.

Kontaka mig om du vill veta mer.

Edit: Kom på att jag kanske inte får annonsera på Swec's forum, om så är fallet ber jag om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Om du är övertygad om att du kan tjäna pengar på det - fixa fram pengar att betala en programmerare och behåll slantarna själv.

"jag har skitbra idé - men du gör jobbet och vi delar på kanan"-projekt funkar inte, ever.

Det första man ska göra med en idé, är att utsätta den för kritik. Gör det helst själv, så ser du om den är genomförbar eller inte.
Om du inte själv kan/vill/orkar skaffa fram slantar, så finns det inge heller någon anledning för en programmerare att vilja/orka lägga tid på ditt vansinnesprojekt heller

Med all respekt för din idé!

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Min första fråga är:
Vad kan dina kompisar om Java och spelutveckling?
För det andra: Android = Java, iPhone = Objective C.

Sen som HCP säger, om du vill ha en seriös utvecklare som ska kunna göra något du ska kunna tjäna mycket pengar på, så får du nog satsa lite själv.

Det finns en miljard bra spelidéer som man kan tjäna pengar på om man gör spelet tillräckligt bra. Många tror att det är idéen som gör spelet, men det är inte ens 1% av fallen där det stämmer. Utan det är ett bra spel som gör att folk spelar det, då spelar det inte så stor roll om idéen bakom spelet är skit eller skit bra.

Permalänk
Medlem

Ja det kan jag men håller för närvarande på med ett eget spel för android som projektarbete åk 3 gymnasiet. Som någon skrev ovan så fungerar inga 50/50 deals eller liknande så länge det inte handlar om två kompisar som utvecklar det tillsammans eller på något sätt gör det tillsammans. Handlar det om någon som är fullt utbildad så har man förmodligen fullt upp och då blir en sådan deal inte särskilt intressant.

Permalänk

Jag jillar din IDE som den ÄR hoppas nogon med koll på java hoppar på

Allt behöver inte satsas en massa pengar på En kul grej kan helt plötsligt visa sej vara Penga inbringande !

Kör på med din IDE ! Hoppas någon hjälper dej

Mvh 1% Biker

Permalänk
Medlem

Det dummaste man gör, är att ge sig in i affärer med polare, så ta isåfall någon random duktig person du inte känner.
Just saying

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Det dummaste man gör, är att ge sig in i affärer med polare, så ta isåfall någon random duktig person du inte känner.
Just saying

Det beror nog lite på hur pass väl man kan lita på varandra och vad det handlar om. Man behöver ju inte börja bråka som två tonårstjejer bara för man blandar in en slant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det beror nog lite på hur pass väl man kan lita på varandra och vad det handlar om. Man behöver ju inte börja bråka som två tonårstjejer bara för man blandar in en slant

fast man vet ALDRIG hur andra blir när det blandas in pengar..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Hedersmedlem

Detta får ske i kontaktannonser.
*Låst*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X