World of tanks-tråden

Permalänk

Lite OT då....

Då min spelstil är lite hetsig, kan jag konstatera att det inte spelar någon som helst roll vad du använder för stridsvagn. Det är HUR du använder den som spelar roll. Troligtvis skulle jag kunna sätta mig i en MAUS och lyckas bli dödad inom 2 minuter av en T 50 ,bokstavligen talat .

Det går naturligtvis att jämföra millimeter pansarplåt, genomslag med olika ammunitionssorter etc. I slutet av dagen är det någon, duktig eller okunnig, som skall spaka vagnen.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Tyvärr är ju en del översättningar sunkiga (Hej Googletranslate!). Vill inte verka som Rickard Rättrådig, men ibland är det kul att besserwissra (kommer från det tyska språket "besserwissen" - vet bättre än andra).

Suspension är egentligen Upphängingen av både Fjädringen/Stötdämparna. Fjädring är Springs och Stötdämpare är Shockabsorbers.

Där fick du lite besserwisseri tillbaka

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

Suspension är egentligen Upphängingen av både Fjädringen/Stötdämparna. Fjädring är Springs och Stötdämpare är Shockabsorbers.

Där fick du lite besserwisseri tillbaka

Touché...

Äntligen...

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Fick nyss ISU-152 med BL-10, Och jag har aldrig haft det roligare i WoT. Sjukt roligt att sätta 900 skada i högre tiers!

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

Fick nyss ISU-152 med BL-10, Och jag har aldrig haft det roligare i WoT. Sjukt roligt att sätta 900 skada i högre tiers!

Mmm, den ar riktigt rolig med BL10 på... Sålde min i helgen då jag fick in dom sista exp som behövdes för Obj.704, så nu åker man runt i Obj.704 o skjuter lite, den är riktigt fin den med...

Permalänk

T110 är den bästa sniper tanken i spelet. litet torn så den blir svår att ta dö på när man står så bara tornet syns och jäklar vad man kan krocka bra med den haha. man ska dock inte ha full hastighet så man dyker efter ner på djupt vatten bara hahaha

Permalänk

Researchade precis M103, bara 3.6m credits som fattas nu

Permalänk
Medlem

M103:an är fantastiskt kul.. har någonstans runt 58-60% winrate med den rackaren... mest solorandom.. man kan fan göra riktigt vansinniga grejer i den.. speciellt efter man får första 120mm kanonen.. efter man låser upp tier X kanonen kan man fan mata smärta på riktigt

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

Researchade precis M103, bara 3.6m credits som fattas nu

Credit grinden är den jobbiga delen. >.<
Glad att jag har en tank som är rolig att köra för den delen.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Credit grinden är den jobbiga delen. >.<
Glad att jag har en tank som är rolig att köra för den delen.

Vilken tank är det?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Type 59 är den han menar.
Den är väldigt fin att grinda credits med, dock gillar jag personligen att variera den med T34an och Super Pershingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Type 59 är den han menar.
Den är väldigt fin att grinda credits med, dock gillar jag personligen att variera den med T34an och Super Pershingen

Ok, den kör jag med på. Hade Löwen med innan, men den är bara för tråkig, och blir penetrerad av precis allt.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Innan patch 8.0 var E-100 inte mycket att använda, men den funkar bra mycket bättre nu i 8.0.

Inte direkt. Jag har kört E-100 se'n den lanserades och den suger fortfarande pung.
För stor och lätt att träffa.
Slö överlag (mobilitet och torn).
För dålig armor och boxig.
Värdelös och slö kanon (om den är så slö borde den ha pen/dmg som typ E4ans kanon, men icke).
Jag spelar den knapp längre. 1gång per dag för att få x2, se'n får den stå.
Nu är ju IS-7 och IS-4 betydligt sämre än T110E5 och T110E4 (även kända som Tier 11) så det är ju blä också. Tier 10 TD, gömmer sig bättre, med torn, samma HP och pansar som heavies, lika snabb men en extremt mycket bättre bössa... hur tänkte de där?

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Inte direkt. Jag har kört E-100 se'n den lanserades och den suger fortfarande pung.
För stor och lätt att träffa.
Slö överlag (mobilitet och torn).
För dålig armor och boxig.
Värdelös och slö kanon (om den är så slö borde den ha pen/dmg som typ E4ans kanon, men icke).
Jag spelar den knapp längre. 1gång per dag för att få x2, se'n får den stå.
Nu är ju IS-7 och IS-4 betydligt sämre än T110E5 och T110E4 (även kända som Tier 11) så det är ju blä också. Tier 10 TD, gömmer sig bättre, med torn, samma HP och pansar som heavies, lika snabb men en extremt mycket bättre bössa... hur tänkte de där?

Den har bara 180 grader på tornet, efter det så måste han snurra i vilket fall. Och den är lika lätt att ta död på som vilken annan. Obj. 268 är jobbigare att få död på, imo.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Har skaffat M103:an nu, och den är ju verkligen underbar. Jag köpte tier 9 kanonen direkt, och funderar nu på vilket som man bör ta som nästa.

Motor, tracks, eller turret?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk

Jag skulle gå (vilket jag själv gjorde har jag för mig;))

1.Turrent
2.Stora bössan (M58 120 mm)
3.Motor
4.Tracks
5.Radio
6.T110E5

Permalänk
Skrivet av Kosmoskatten:

Jag skulle gå (vilket jag själv gjorde har jag för mig;))

1.Turrent
2.Stora bössan (M58 120 mm)
3.Motor
4.Tracks
5.Radio
6.T110E5

Får man fräckt fråga varför radio?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Jag skulle gå (vilket jag själv gjorde har jag för mig;))

1.Turrent
2.Stora bössan (M58 120 mm)
3.Motor
4.Tracks
5.Radio
6.T110E5

Du tycker inte den var långsam som stock?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får man fräckt fråga varför radio?

Varför inte? Surt att missa trupprörelser på andra sidan kartan och förlora p.g.a. det.

Permalänk
Skrivet av ZandZ:

Varför inte? Surt att missa trupprörelser på andra sidan kartan och förlora p.g.a. det.

Syns ju på kartan (i alla fall för mig och polare). Men förstår om du vill se tanksen om du spejar runt. Men köper radio dock bara på tanks jag känner för att behålla. Men så klart är det personligt vad man tar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Syns ju på kartan (i alla fall för mig och polare). Men förstår om du vill se tanksen om du spejar runt. Men köper radio dock bara på tanks jag känner för att behålla. Men så klart är det personligt vad man tar.

Är det inte bra radio som gör att det syns på kartan? Det man ser framför sig måste väl vara viewing distance?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Skrivet av Nerus:

Är det inte bra radio som gör att det syns på kartan? Det man ser framför sig måste väl vara viewing distance?

Inte vet ja. kör oftast original och inte haft problem att se över hela kartan. Kanske hamnar med tanks som kör med bästa radion. Enda gångerna jag märkt begränsning är tier 1/3 (om jag inte har fel).

Jo, det är det nog, men haft svårt att förstå mig på varför man ska ha bästa radion när man ser allt på kartan ändå. Så jag fick anta den påverkar viewing distance (på något vänster).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Är det inte bra radio som gör att det syns på kartan? Det man ser framför sig måste väl vara viewing distance?

Jo, det är det.

Permalänk
Skrivet av Nerus:

Du tycker inte den var långsam som stock?

Måhända men jag ville ha stora bössan ;)... Inte jättelångsam iaf..

Sen var frågan vad han (det var ju du;)) skulle forska fram och jag svarade utifrån vad jag utgår ifrån och tog...

Sen är ju valet upp till en själv!

Sen, visst en mobil tank är ju oxå en fördel.. Jag har nästan alltid tagit stora kanonen, där det gått, i första läget på tanks jag forskat fram.

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Jo, det är det.

Okej, då var det en tankevurpa från min sida:D

Då är frågan varför jag kan se över hela kartan med en "vanlig" radio ( t.ex 440m radio på is 8 och ser med lätthet över större delen av kartan)?

Enda teori jag har är att dom andra kör med bra radio.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosmoskatten:

Jag har nästan alltid tagit stora kanonen, där det gått, i första läget på tanks jag forskat fram.

I like big guns and I can not lie! Jag går också efter större bössa på alla tanks det är relevent så fort som möjligt. Blir ju ingen xp om man inte kan skada folk

Permalänk
Skrivet av Xizten:

I like big guns and I can not lie! Jag går också efter större bössa på alla tanks det är relevent så fort som möjligt. Blir ju ingen xp om man inte kan skada folk

Gött där:)

Det är det som "free exp" är till för, "teh big guns"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Den har bara 180 grader på tornet, efter det så måste han snurra i vilket fall. Och den är lika lätt att ta död på som vilken annan. Obj. 268 är jobbigare att få död på, imo.

Sällan man behöver mer än 180 iaf...
268:an är som smör, även rakt framifrån. Tittar man på den så faller den sönder i smådelar. E4 måste man komma nära och hoppas på weaks (vilket inte alltid funkar, speciellt lill-tornet är det dice-roll tycker jag).
Alla TDs utan torn är det också bara att track:a och parallellparkera... utom E4an.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Okej, då var det en tankevurpa från min sida:D

Då är frågan varför jag kan se över hela kartan med en "vanlig" radio ( t.ex 440m radio på is 8 och ser med lätthet över större delen av kartan)?

Enda teori jag har är att dom andra kör med bra radio.

Du missar nog ganska mycket utan att veta det, Men du kommer instant märka om en polare inte har stor radio.
Och du kan inte be om arty support om du är ensam på andra sidan banan.
Har hänt mig att folk haft kass radio och man inte kunnat hjälpa dem.

Och om du inte kör med största radion finns en chans att du är den svagare länken i kedjan då du kanske inte kan visa polarna vart någon är.

Sen det är ju inte mycket exp och oftast passar samma radio i flera tanks senare in i trädet.
Och credits kostnaden är nästan obefintlig den också.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Du missar nog ganska mycket utan att veta det, Men du kommer instant märka om en polare inte har stor radio.
Och du kan inte be om arty support om du är ensam på andra sidan banan.
Har hänt mig att folk haft kass radio och man inte kunnat hjälpa dem.

Och om du inte kör med största radion finns en chans att du är den svagare länken i kedjan då du kanske inte kan visa polarna vart någon är.

Sen det är ju inte mycket exp och oftast passar samma radio i flera tanks senare in i trädet.
Och credits kostnaden är nästan obefintlig den också.

I för sig:) köper så klart radio till tanks jag ska behålla, men håller jag på att grinda är det det sista jag gör. Har bara inte sett något motiverat att radio köp på grund av andra har just bra radio (men ska tänka på detta på framtida tanks).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar