Permalänk
Avstängd

xbox 360 hdmi problem

Har nyligen köpt mig ett xbox 360 premium 60gb.
När jag sätter in HDMI kabeln får jag ingen bild på tvn, endast "ingen signal". När jag testar med komponent kabeln får jag endast vanligt bild, ingen hdmi. Jag har testat använda switchen som finns på den kabeln TV-Hdmi men hdmi fungerar fortfarande inte. Hur ska jag göra?

Permalänk

testat med annan kabel?
annan tv?
har tvn flera ingångar med hdmi? i så fall måste du välja i menyn så att den visar från rätt

Permalänk
Avstängd

Den har endast en HDMI ingång, kan inte testa med en annan tv just nu.
Kabel borde det inte vara fel på eftersom jag testat både HDMI och komponent

Permalänk
Medlem

99987a;12760028]Har nyligen köpt mig ett xbox 360 premium 60gb.
När jag sätter in HDMI kabeln får jag ingen bild på tvn, endast "ingen signal". När jag testar med komponent kabeln får jag endast vanligt bild, ingen hdmi. Jag har testat använda switchen som finns på den kabeln TV-Hdmi men hdmi fungerar fortfarande inte. Hur ska jag göra?[/QUOTE]

Är upplösningen rätt? Kan hända att den inte tar emot 1080p med HDMI. Stoppa i så fall in komponent och ändra till 720, stäng sedan av 360 och testa med HDMI igen. Vet att min kompis hade liknande problem.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Ha hdmi kabeln inkopplad, ta ur eventuell skiva ur xboxen, starta xboxen med handkontrollen och håll in höger trigger och y. Håll in dessa tills du får bild på tvn.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.