Kan inte starta med SKSE

Permalänk

Kan inte starta med SKSE

Hej hej.
Jag vill starta Skyrim med skse_loader.exe. Det funkar bra om jag går in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\skyrim där jag har lagt skse loadern men det är för lång tid och jag vill kunna starta skyrim med skse genom steam.

Jag har hittat "ange startalternativ" (egenskaper >allmänt> ange start alternativ) i steam och där har jag länkat till "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\skyrim\skse_loader.exe" men när jag starta via steam startar skyrim upp som vanligt, dvs. utan skse.

Har förstått fel eller har jag missat något?
Hjälp snälla

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Lägg till skse i steam som non steam och byt namn* på den i steam sedan till skyrim.

*valfritt

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Lägg till skse i steam som non steam och byt namn* på den i steam sedan till skyrim.

*valfritt

Så enkelt var det ja
Tack ska du ha

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag startar med "\Steam\steamapps\common\skyrim\skse_loader.exe", och det startar med Steam osv (kan få fram on screen grejerna, Shift+tab, står att jag spelar i Steam).

edit:

Jag har alltså en ikon på skrivbordet som går till skse_loader.exe

Permalänk
Medlem

rekommenderar att du skaffar Nexus Mod Manager och kör genom det. Gör modhantering så mycket enklare i största allmänhet.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Jag startar med "\Steam\steamapps\common\skyrim\skse_loader.exe", och det startar med Steam osv (kan få fram on screen grejerna, Shift+tab, står att jag spelar i Steam).

edit:

Jag har alltså en ikon på skrivbordet som går till skse_loader.exe

Glömde skriva det i första inlägget men vill inte ha något på skrivbordet

Skrivet av occe94:

rekommenderar att du skaffar Nexus Mod Manager och kör genom det. Gör modhantering så mycket enklare i största allmänhet.

Har redan NMM men då måste jag ju starta NMM varje gång jag ska spela Att lägga till som icke-spel på steam funkar utmärkt men tack ändå för er input

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Glömde skriva det i första inlägget men vill inte ha något på skrivbordet

Har redan NMM men då måste jag ju starta NMM varje gång jag ska spela Att lägga till som icke-spel på steam funkar utmärkt men tack ändå för er input

Vill du inte ha den vackra Skyrim-ikonen på skrivbordet? :O:O:O

Permalänk

Jobbigt att behöva öppna Steam varje gång för att starta ett spel Jag har bara en vanlig genväg nere vid startmenyn, bland mina mest använda applikationer. Måste ju vara det snabbaste alternativet

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro