Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Maximus V Formula vatten kylning

hej har kollat på massa moderkort och ska mest troligen inte köpa denna men undrar om det följer med allt som behövs för vattemkylning eller måste man köpa till undrar också om man ska köpa denna eller en asus sabertooth z77 det är cirka 500 lapp mellan dom och undrar om det kostar mer att köpa allla andra delar till vattenkylning till sabertoothen. hört att Fusion Thermo funkar bra tipsa tack !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

Det sitter ett block på VRM modulerna på Formula V. Så blocket följer med, fasta nipplar så du måste använda slang med rätt innerdiameter.

Pump, radiator, slang samt tillhörande nipplar till dessa följer givetvis inte med. Om du funderar på att använda den medföljande blocket skulle jag dock rekommendera dubbla loopar då flödet förmodligen är rätt kasst i det medföljande blocket (min okulära besiktning kom fram till det och jag avstod från att koppla in blocket).

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H