Permalänk
Konsolgrävare

Då har helgen börjat!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1 Najs! Midsommar är räddad

Kirby är för mig en helt okänd entitet, får nog kolla upp det lite.

Splatoon är jäkligt lockande, men jag har kommit av mig med FPS spel på nätet, så jag vet inte riktigt om jag ska satsa på det. Du kan väl skriva en rad eller två och berätta hur det funkar rent praktiskt med online spelandet när du hunnit prova lite.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hurtigbullen:

@tyvar1 Najs! Midsommar är räddad

Kirby är för mig en helt okänd entitet, får nog kolla upp det lite.

Splatoon är jäkligt lockande, men jag har kommit av mig med FPS spel på nätet, så jag vet inte riktigt om jag ska satsa på det. Du kan väl skriva en rad eller två och berätta hur det funkar rent praktiskt med online spelandet när du hunnit prova lite.

Självklart! Inte hunnit spela så mycket ännu pga midsommar och allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Yoshi Amiibosar förstörda?!?

Såg lite oroväckande nyheter om att Yoshi Amiibosar har blivit förstörda och några Franska leverantörer har annullerat beställningar: http://wiiudaily.com/2015/06/yarn-yoshi-amiibo-stock-destroye...

Källan verkar denna: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1066818

Dock skriver någon användare där:
What? The translation is really bad (I'm French).
"Rupture de stock" means "sold out".

Någon som sett/hört något mer?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Hurtigbullen:

@tyvar1 Najs! Midsommar är räddad

Kirby är för mig en helt okänd entitet, får nog kolla upp det lite.

Splatoon är jäkligt lockande, men jag har kommit av mig med FPS spel på nätet, så jag vet inte riktigt om jag ska satsa på det. Du kan väl skriva en rad eller två och berätta hur det funkar rent praktiskt med online spelandet när du hunnit prova lite.

Spelat en stund nu och kan säga att det är jädrans skoj!

Singleplayer delen handlar om att man ska döda dom onda bläckfiskarna. Banorna är rätt korta men roliga och efter varje värd så är den en boss. Hittills så är det rätt så lätt men man märker att det blir svårare. Om man skaffar amiibosarna för spelet så får man upp till 3 olika versioner av singeplyer banorna. Tex Time trial eller klara banan med olika vapen.
Här är en video som förklarar det hela bättre:

Multiplayer delen är riktigt roligt! det är där jag har verkligen fastnat. Man är 4 mot 4 i en bana och tävlar om vem som målar mest av marken under en vis tid. Det finns olika klasser beroende på vilket vapen man kör med. Klasserna är Shooter, Charger och Roller. Shooter klassens roll är att dels döda fienden och dels måla, Charger klassen är som en sniper och är mest för att döda och Roller klassen är mest för att måla. Sen så kan man köpa utrustning för sin karaktär som ger olika abilities. Bästa utrustningen man kan få är ★★★. Hur mer stjärnor utrustningen har desto mer abilities har den. Här är dom:

När man spelar i multiplayer delen så får man xp och pengar efter varje runda man kör. För pengarna köper man vapen och utrustning.
Vid lvl 10 kan man köra Ranked. Inte kommit ditt ännu så kan tyvärr inte säga hur det är. Max lvl är 20 och max rank är A+.
Här är en multiplayer match:

Om du har några frågor så är det bara att ställa dom!

Angående Kirby and the Rainbow Curse så tycker jag det spelet är riktigt mysigt! Gulligt som bara den och spelstilen är perfekt om man bara vill lägga sig ner i soffan och ta det lugnt. Dock tycker jag att spelet är mer ett 3DS spel än ett Wii U spel pga du spelar bara på gamepaden och ingenting på självaste tvn.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Yoshi´s Wolly World har tyvärr inte fått så bra betyg ser det ut som : http://www.gamespot.com/reviews/yoshi-s-woolly-world-review/1...

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa in Mario kart 8, yoshi, Mario maker och zelda när de väl kommer. Mario maker verkar bli sjuk, banor som vi kan göra själva. Vilket kommer leda till sinnessjuka banor och oändligt med banor?!!? Gudomligt!! Men undra va jag ska köpa först. Yoshi eller Mario kart 8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Yoshi´s Wolly World har tyvärr inte fått så bra betyg ser det ut som : http://www.gamespot.com/reviews/yoshi-s-woolly-world-review/1...

Det vore ju trist om det inte är toppklass. Får hoppas att det bara är en recensent som inte förstår bättre

Skrivet av Wizook:

Funderar på att köpa in Mario kart 8, yoshi, Mario maker och zelda när de väl kommer. Mario maker verkar bli sjuk, banor som vi kan göra själva. Vilket kommer leda till sinnessjuka banor och oändligt med banor?!!? Gudomligt!! Men undra va jag ska köpa först. Yoshi eller Mario kart 8?

Beror lite på vad du själv gillar och när nu tänker handla. MK8 finns ute nu och är kanonbra, medan Yoshi kommer inte än på 4 dagar. Men varför inte vara lite "Wild'n Crazy" och köpa båda samtidigt

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Spelat en stund nu och kan säga att det är jädrans skoj!

Singleplayer delen handlar om att man ska döda dom onda bläckfiskarna. Banorna är rätt korta men roliga och efter varje värd så är den en boss. Hittills så är det rätt så lätt men man märker att det blir svårare. Om man skaffar amiibosarna för spelet så får man upp till 3 olika versioner av singeplyer banorna. Tex Time trial eller klara banan med olika vapen.
Här är en video som förklarar det hela bättre:
https://www.youtube.com/watch?v=n8_MQ8Qnjc8

Multiplayer delen är riktigt roligt! det är där jag har verkligen fastnat. Man är 4 mot 4 i en bana och tävlar om vem som målar mest av marken under en vis tid. Det finns olika klasser beroende på vilket vapen man kör med. Klasserna är Shooter, Charger och Roller. Shooter klassens roll är att dels döda fienden och dels måla, Charger klassen är som en sniper och är mest för att döda och Roller klassen är mest för att måla. Sen så kan man köpa utrustning för sin karaktär som ger olika abilities. Bästa utrustningen man kan få är ★★★. Hur mer stjärnor utrustningen har desto mer abilities har den. Här är dom:
http://i.imgur.com/1RX40li.png
När man spelar i multiplayer delen så får man xp och pengar efter varje runda man kör. För pengarna köper man vapen och utrustning.
Vid lvl 10 kan man köra Ranked. Inte kommit ditt ännu så kan tyvärr inte säga hur det är. Max lvl är 20 och max rank är A+.
Här är en multiplayer match:
https://www.youtube.com/watch?v=t0U0V4KB7os

Om du har några frågor så är det bara att ställa dom!

Angående Kirby and the Rainbow Curse så tycker jag det spelet är riktigt mysigt! Gulligt som bara den och spelstilen är perfekt om man bara vill lägga sig ner i soffan och ta det lugnt. Dock tycker jag att spelet är mer ett 3DS spel än ett Wii U spel pga du spelar bara på gamepaden och ingenting på självaste tvn.

Bockar och bugar för svaret! Får nog bli till att skaffa mig ett exemplar och prova lite, det kan ju knappast vara ett sämre köp än "Need for Speed Most Wanted" (som faktiskt är mitt sämsta spelköp till WiiU).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Neon:

Yoshi´s Wolly World har tyvärr inte fått så bra betyg ser det ut som : http://www.gamespot.com/reviews/yoshi-s-woolly-world-review/1...

dock så är det fler bra recensioner

http://www.reddit.com/r/wiiu/comments/3apqag/yoshis_woolly_wo...
http://www.reddit.com/r/wiiu/comments/3apqag/yoshis_woolly_wo...

kommer bli amiibo bundle dag 1!

Skrivet av Hurtigbullen:

Bockar och bugar för svaret! Får nog bli till att skaffa mig ett exemplar och prova lite, det kan ju knappast vara ett sämre köp än "Need for Speed Most Wanted" (som faktiskt är mitt sämsta spelköp till WiiU).

inga problem! kommer definitivt bli ett bättre köp!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

dock så är det fler bra recensioner

http://www.reddit.com/r/wiiu/comments/3apqag/yoshis_woolly_wo...
http://www.reddit.com/r/wiiu/comments/3apqag/yoshis_woolly_wo...

kommer bli amiibo bundle dag 1!

inga problem! kommer definitivt bli ett bättre köp!

Min Yoshis Woolly World + Yarn Yoshi-bundling borde komma innan helgen. Flera butiker har spelet leveransklart redan nu, borde kunna ha fått mitt redan imorrn om det inte var för att jag ville snåla lite på frakten och har fullt upp med spel för stunden.

Permalänk
Medlem

Aha, det ser ut att vara väldigt blandat omdöme, troligen blir det inte en höjdare titel så som Zelda HD, New Super Mario WiiU o.s.v men vi kan ju hoppas iallafall att det kommer hyfsat nära. I slutändan är det såklart tycke och smak som får avgöra men från den review video jag såg på youtube så blev iallafall inte jag särskilt sugen på spelet. Kirby's Epic Yar ser klart bättre ut även om det har några år på nacken.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Aha, det ser ut att vara väldigt blandat omdöme, troligen blir det inte en höjdare titel så som Zelda HD, New Super Mario WiiU o.s.v men vi kan ju hoppas iallafall att det kommer hyfsat nära. I slutändan är det såklart tycke och smak som får avgöra men från den review video jag såg på youtube så blev iallafall inte jag särskilt sugen på spelet. Kirby's Epic Yar ser klart bättre ut även om det har några år på nacken.

Gamespot klagade på det visuella... Förstår inte riktigt hur man inte kan gilla det. Dom kanske är garn rasister.
Recensenten växte upp med en farmor som tvingade honom/henne att ha ull tröjor på sig hela tiden... Kanske

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gelantious:

Gamespot klagade på det visuella... Förstår inte riktigt hur man inte kan gilla det. Dom kanske är garn rasister.
Recensenten växte upp med en farmor som tvingade honom/henne att ha ull tröjor på sig hela tiden... Kanske

Jag hade svårt att ta recensenten seriöst ärligt talat. Givet köp för min del då jag gillat tidigare Yoshi-titlar (Yoshis Island är en av mina absoluta favoriter bland platformstitlar) och Kirbys Epic Yarn var riktigt nice med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här har vi en video review, inget top betyg men ändå högt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jag hade svårt att ta recensenten seriöst ärligt talat. Givet köp för min del då jag gillat tidigare Yoshi-titlar (Yoshis Island är en av mina absoluta favoriter bland platformstitlar) och Kirbys Epic Yarn var riktigt nice med.

Skickades från m.sweclockers.com

samma här!
Extremt taggad!
Just nu spelar man Heroes of the storm på datorn och Splatoon på Wii U. Fastnade verkligen för Splatoon. Riktigt roligt spel!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

ingen sweclockers splatoon tävling? adda mig ninjakalle eller ninjaskalle på splatoon.

ps yoshi prisas med 90+ scores i massvis av recensioner. 2 dagar kvar.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

samma här!
Extremt taggad!
Just nu spelar man Heroes of the storm på datorn och Splatoon på Wii U. Fastnade verkligen för Splatoon. Riktigt roligt spel!

Egentligen var jag ju ute efter vanliga utgåvan utan bundlad Amiibo men det var lite väl svårt att motstå garn-Yoshi.

Jo, jag har en hög med spel igång för tillfället med. Alltid lätt att starta upp en massa spel men klart svårare att spela klart. Den där eviga backloggen har man ju ständigt att beta av, hehe.

Själv lär jag nog aldrig skaffa Splatoon. Känner inte att jag kommer ha tid med spelet men samtidigt gillade jag ju vad de gjort av det jag såg i MP-demot under våren. Sedan sättet Miiverse-inlägg dyker upp i spelvärlden är en sån där effekt som är riktigt trevlig att se på. Får se, för eller senare så dyker nog spelet upp till nedsatt pris. Vore inte dumt med spelet i samlingen.

Skrivet av spikfavoriten:

ingen sweclockers splatoon tävling? adda mig ninjakalle eller ninjaskalle på splatoon.

ps yoshi prisas med 90+ scores i massvis av recensioner. 2 dagar kvar.

Metacritic-snittet ligger samtidigt "bara" på 79. Får se om det ändrar sig men jag har en känsla av att användarsnittet lär bli högre än hos recensenterna: http://www.metacritic.com/game/wii-u/yoshis-woolly-world

79 är samtidigt långt ifrån dåligt med bör väl tilläggas.

Permalänk

@anon5930:

gamespot viktar tungt i metascore uträkningen. en galen review tar ner snittet till 79. tittar man på helheten och alla reviews med 90+ så ser man att yoshi är ett fantastiskt spel.

dock är det ett 2d spel. hur bra det än är så är det omöjligt att få bra scores. jämför med dkc freeze (metascore 83) och ändå tyckte jag det var roligare än både nsmb och 3d world.

är man fan av grafiken och nintendos 2d platforming ar det nog inget tvek att det är ett +90 spel.

(exempel så kunde jag inte riktigt ta rayman legends seriöst iom den lätta gravitationen) även om det fick 90+

personligen hoppas jag det blir världens bästa 2d spel i co op

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av rippmaster13:

@anders190:

gamespot viktar tungt i metascore uträkningen. en galen review tar ner snittet till 79. tittar man på helheten och alla reviews med 90+ så ser man att yoshi är ett fantastiskt spel.

dock är det ett 2d spel. hur bra det än är så är det omöjligt att få bra scores. jämför med dkc freeze (metascore 83) och ändå tyckte jag det var roligare än både nsmb och 3d world.

är man fan av grafiken och nintendos 2d platforming ar det nog inget tvek att det är ett +90 spel.

(exempel så kunde jag inte riktigt ta rayman legends seriöst iom den lätta gravitationen) även om det fick 90+

personligen hoppas jag det blir världens bästa 2d spel i co op

----------------------------------

PS Aftonbladets review på yoshi inne prisar spelet till skyarna! Bästa sedan yoshis island till snes! )))

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikfavoriten:

@anders190:

gamespot viktar tungt i metascore uträkningen. en galen review tar ner snittet till 79. tittar man på helheten och alla reviews med 90+ så ser man att yoshi är ett fantastiskt spel.

dock är det ett 2d spel. hur bra det än är så är det omöjligt att få bra scores. jämför med dkc freeze (metascore 83) och ändå tyckte jag det var roligare än både nsmb och 3d world.

är man fan av grafiken och nintendos 2d platforming ar det nog inget tvek att det är ett +90 spel.

(exempel så kunde jag inte riktigt ta rayman legends seriöst iom den lätta gravitationen) även om det fick 90+

personligen hoppas jag det blir världens bästa 2d spel i co op

Jo, nu går jag inte strikt efter Metacritic eller enstaka recensenters åsikter när jag letar nya spel. Men det är samtidigt bra att få ett hum om vad folk tycker om ett visst spel. Sen behöver det ju såklart inte vara samma åsikt man själv har.

Själv gillade jag Rayman Legends men nu när jag tänker efter så har jag inte spelat igenom det. Borde försöka klämma in det spelet något tag med.

Permalänk

Inte för att spåna vidare i onödigheter .. men jag tror många inte spelade klart legends. dock misstänker jag att alla kommer spela klart yoshis wooly world.
(vilket jag tycker säger en del) XD

Men men, den som väntar får se

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

----------------------------------

PS Aftonbladets review på yoshi inne prisar spelet till skyarna! Bästa sedan yoshis island till snes! )))

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

Det var ju en riktigt positiv recension, kan knappt bärga mig tills mitt exemplar dyker upp. Ser att leverantören skickat det idag så med en gnutta tur dyker det upp redan imorgon!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Däremot är jag lite förvånad att IGN bara gav Yoshi's Woolly World ett betyg på 7,4 av 10, när jag förväntade mig minst en klar 8a. Men jag får väl avgöra det själv när spelet kommer ut imorgon. Förresten, är det någon av er som har beställt en Little Mac amiibo som precis kommit tillbaka i lager? För någon dag sen låg lagerstatusen på "Över 50st" hos Webhallen och nu helt plötsligt är det noll i webblagret och bara några enstaka kvar i specifika butiker samt Electroworld och Elgigantens webblager har trappat ner från 100+ till 5+. Helt sjukt tycker jag, någon annan som också har märkt det?

Permalänk
Medlem

Hade inte tur idag, spelet är fortfarande på väg Däremot ligger Amiibosarna och väntar på posten.

@CrazyBlueberry Jag var också lite förvånad över betyget, men det kanske är så att om man är inbiten hopp-och-skutt-2D-platformsspelare, så kanske Yoshi är lite för lätt. Nåja bara en teori från min sida, är sjukt taggad inför imorgon

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv

Jag hade lite mer tur verkar det som:

@CrazyBlueberry
Jag har inte köpt någon Amiibo själv på ett par månader (eller ja, jag har ju en garn Yoshi nu förvisso) men allmänt tycker jag det varit fullbokat och inget i lager på det mesta. :/

Permalänk
Medlem

@anon5930 FUSK!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Hade inte tur idag, spelet är fortfarande på väg Däremot ligger Amiibosarna och väntar på posten.

@CrazyBlueberry Jag var också lite förvånad över betyget, men det kanske är så att om man är inbiten hopp-och-skutt-2D-platformsspelare, så kanske Yoshi är lite för lätt. Nåja bara en teori från min sida, är sjukt taggad inför imorgon

Releasen är ju imorgon så tekniskt sätt har du varken tur eller otur Jag fick förresten se hur Dark Pit såg ut då killen i butiken gjorde ett misstag när han skulle hämta två stycken Little Mac's då ena visade sig vara en Dark Pit istället, däremot fick han inte sälja det förrän releasen imorgon då det tydligen är strikt policy att de inte får sälja nån produkt före releasedatum. Tyckte den såg riktigt underbar ut!

Angående betyget verkade det som att enligt recensionen på IGN var alla banor inte helt fantastiska samt att bossarna var väldigt tråkiga, så jag tror nog det var det som drog ner det mesta av betyget. Men de har gett sämre betyg på Hyrule Warriors vilket jag inte alls håller med om då HW är ett fantastiskt och ett oerhört intelligent spel. Därför kan man inte alltid lita fullt ut på recensioner och betyg ja

Skrivet av anon5930:

Jag hade lite mer tur verkar det som:

http://i.imgur.com/nJsOU1R.jpg

@CrazyBlueberry
Jag har inte köpt någon Amiibo själv på ett par månader (eller ja, jag har ju en garn Yoshi nu förvisso) men allmänt tycker jag det varit fullbokat och inget i lager på det mesta. :/

Jag håller med dig, det mesta är slutsålt eller fullbokat, man får helt enkelt vara där i tid och boka eller köpa när de väl kommer ut. Snyggt gjort förresten att du fick spelet tidigt. Vart köpte du det nånstans och är spelet bra so far?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag håller med dig, det mesta är slutsålt eller fullbokat, man får helt enkelt vara där i tid och boka eller köpa när de väl kommer ut. Snyggt gjort förresten att du fick spelet tidigt. Vart köpte du det nånstans och är spelet bra so far?

Hehe jo. Jag ska nog försöka komplettera min "samling" med någon framöver. Lutar åt Duck Hunt, Ganondorf och Toad. Tänkte försöka dra ut lite till på det dock.

Jag köpte det på Electroworld. Jag har börjat fått intrycket av att de skickar ut spelen så fort de får in de i lager. Eller om de bara är generös tidsmässigt med att få ut spelen lagom till lanseringen. Eventuellt hade jag kunnat få spelet redan igår om jag inte snålat på frakten.

Vad gäller spelet så är jag bara på tredje nivån. Just nu är det lite OCD-nivå på letandet efter blommor och annat i spelvärlden men det lär nog lugna ner sig snart nog hehe. Trots Yoshi-temat så känns spelet på många vis mest som Kirbys Epic Yarn. Men det ser man ju redan på bilderna förvisso. Gillade man det spelet är det nog ett ganska säkert köp skulle jag tro.

Det blir intressant att se hur spelet känns en bit in, när man nått ett par bossar och så.

Permalänk
Medlem

Amiibo...? Det är alltså leksaker som har lagrad data? Varför vill man ha sådant om man inte är 10 år eller något? Figurer i spelet bör man väll kunna köpa till som vanliga DLC:s eller något?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide