Program för "Autoöverklockning" GTX 670

Permalänk
Medlem

Program för "Autoöverklockning" GTX 670

Hej ! Som titeln säger så söker jag efter något program som kan överklocka mitt Gigabyte gtx 670 OC WF3 kort. Andledningen till att jag söker detta är för att när jag överklockar i msi afterburner / Precision X är det för mej omöjligt att hitta en sweetspot. När jag tror att ja har hittat sweetspoten så krashar BF3, även fast varken 3dmark 11 eller Unigine Heaven gör det (på MAX Settings). Jävligt märkligt att BF3 är mer krävande än Unigine!.
Börjar bli sjukt irreterad på detta så därför undrar jag som sagt om det finns nått program som överklockar mitt grafikkort automatiskt, eller om någon kan konkret förklara hur man når sin sweetspot. Eftersom Unigine och 3Dmark uppenbarligen inte klarar detta. Tacksam för svar.

Visa signatur

Silver

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det finns något sådant just i och med att det inte riktigt går att förutsäga vad som kommer fungera på just din enhet.

Om BF3 funkar bäst som test är det kanske bara att finna sig i det och använda det istället för 3dmark eller något annat motsvarande. Har BF3 någon "timedemo"-funktion eller liknande så kanske det kan vara till nytta?

Vad gäller problemet i sig så kanske du helt enkelt går för vilt fram eller inte arbetar systematiskt?

Överklockning i ett nötskal:
Öka frekvensen gradvis tills du stöter på problem, ge antingen upp och backa av lite eller testa att öka spänningen en aning (inom rimliga nivåer).

Men visst, det är ju flera olika variabler du har att pillra på vad gäller ett grafikkort så det är ju lite av en konst att hitta rätt. (Du ska ju dock helst inte vara på alla inställningar samtidigt, då har du ju ingen aning om vilken ändring som orsakat problemen.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304