ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 till i5 3570K, bra?

Permalänk

ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 till i5 3570K, bra?

Hej, tänkte att jag skulle skaffa ny CPU och den bästa för ett bra pris värkar vara Intel i5 3570, men jag hittar ingen bra moderkort. Jag hittade ett ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 och en recession på det här på Sweclockers, och tycker att BIOS värkar vara vettigt. Men sedan så kollade jag på Inet och dem värkar inte ha detta kort, så jag skulle se om det fanns något liknade för att få en prisskillnad mellan komplett och Inet.

Men jag hittar inte några recessioner på moderkort här på Swecolockers, och då undrar jag om det är någon som vet vilket moderkort som är bra. Jag har sätt att det finns några trådar, och hittat att folk rekommenderar Asrock 990fx extreme4, men vet inte, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 värkar vara bättre.

Jag har kollat runt lite och hitta en bra recession från Tomshardware och den värkar vara ganska bra. Men är det någon som har erfarenheter om moderkort till 3570?

Letar för runt 1000kr tänker inte överklocka extremt och bara för att öka lite när den börjar flaska lite i framtiden. Är ingen "Hardcore" gammer, Men kör lite nya titlar och vill ligga vid 30-60 FPS (märker typ inte vad för FPS jag har om jag inte ligger under 30), så överklockning är väl inget måste. Sitter på ett GTX 670 just nu.

Permalänk
Medlem

Har precis den uppsättningen.
Fungerar hur bra som helst och inga problem med överklockning.
Det som strulade för mig var att moderkortet inte hade rätt BIOS vid leverans så man kunde inte köra på en IVY Bridge processor direkt utan att sätta dit en SandyBridge först och uppdatera BIOS med den och sedan smälla på IVY Bridge processorn.
Detta ska å andra sidan vara fixat på nyare versioner av moderkortet.

Det kommer bli en kanon uppsättning

Visa signatur

/K1san
Community Director HeXagon e-Sports
http://hex-esports.net/

Permalänk

Så om jag inte får ett moderkort med uppdaterat BIOS så kommer jag få problem.

Men är det ingen som vet ett bra moderkort till socket LGA1155? Trodde att det var en populär plattform för att det värkar vara den bästa pris/prestanda för CPU just nu.

Är det någon annan som tycker olika eller är i5 3570 den som man borde köpa?