problem med 4Gigs filer

Permalänk
Medlem

problem med 4Gigs filer

hej.
jag packade upp en fil med winrar som är 4.3gig stor, när jag har kommit upp till 4 gig så säger programmet att Hd:n är full och att det inte går att skriva till den. Men jag har 20Gig ledigt utrymme på den hårdisken.

Finns det något speciellt program som jag kan köra för att åtgärda problemet,så att jag kan packa upp filer som är större än 4 gig ??

eller är det någon inställning i windows som bara tillåter en fil att vara max 4 gig stor ??

Någon som vet hur man löser det här problemet ???

tacksam för alla svar.

Ps. jag kör winXP Ds.

Visa signatur

EPoX 8rda, Barton 2500@3200+, Whisper Rock IV, 2*256 (dual channel) pc3200.

Permalänk
Medlem

Du kör med FAT32 filsystem. FAT32 tillåter inte större filern än 4GB. Om du konverterar till NTFS så kan du packa upp filen.

Nackdelen med att köra NTFS är att bara Win XP, win 2k och win NT(med sp4 eller högre) kan komma åt informationen.

Permalänk
Medlem

Håller med björne, kan knappast va nåt annat än Fat32. Fick samma fel själv när jag packade upp en stor fil till en disk som var fat32.

Kör:
convert x: /ntfs

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att du satt c:\winnt (windows\temp som temporär katalog för Winrar? Dvs att den lägger allt där MEDANS den packar upp? Dvs så att den disken blir full innan filen är klar?

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

tack för svaren.
jag konverterade Hd:n till ntfs och nu gick det bra.

Visa signatur

EPoX 8rda, Barton 2500@3200+, Whisper Rock IV, 2*256 (dual channel) pc3200.