Permalänk

Ljud på Svcd

MItt problem är att när jag ska spela en Svcd-film i min DVD får jag inte ut nåt ljud till förstärkaren. Jag får ljud från TVn, så det finns ju med, men just till stärkaren går inga signaler fram. Jag har sett vanliga vcd-filmer med ljud från både TV och stärkare, men inte nu. Är det någon som vet varför?

Permalänk
Medlem

Ok? Du har en stationär DVD spelare du koppla till tv med scart? eller hur har du kopplat?

Är ljudet variabelt eller konstant bitrate på svcdn typ som en mp3 så kanske din förstärkare inte klarar det.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

Ja, jag har en Pioneer (minns inte numret, ca ett och ett halvt år gammal) som är kopplad med scart till TVn och med optisk kabel plus sex vanliga till stärkaren, en Marantz, drygt tre år gammal. Är det inte mp3 i en vanlig VCD-film? De går nämligen bra.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som du, men löste det med att använda den analoga utgången på DVDn istället för den digitala.