Visa era Windows Phone 8 startskärmar

Permalänk

Helt ny på WP.

Jag valde stålgrå som accentfärg för att jag INTE ville ha en färgglad startsida, men det är ändå flera tiles som envisas med att vara t.ex. blå, rosa eller röd (facebook, MixRadio, Office). Kan man göra något åt det?

Permalänk
Skrivet av Clevinger:

Helt ny på WP.

Jag valde stålgrå som accentfärg för att jag INTE ville ha en färgglad startsida, men det är ändå flera tiles som envisas med att vara t.ex. blå, rosa eller röd (facebook, MixRadio, Office). Kan man göra något åt det?

Det är upp till app-utvecklaren att bestämma hur live-tilen funkar. I vissa appar kan du ändra färg & utseende medan andra appar har en låst live tile.

Däremot finns det en väg runt det. Det finns några appar som låter dig skapa nya live tiles till andra appar. Har testat en sån en gång och det funkar, jag kunde göra en ny snygg tile till tex Runtastic som har en skitful tile vanligtvis. Det jag dock störde mig på med detta var att varje gång du öppnar appen med den nya fina tilen så öppnas och körs appen som skapade tilen i bakgrunden också.

Jag använde en app som heter Skinery Themes för att göra nya tiles. Men det finns många andra alternativ också.

Permalänk
Medlem

Får väl visa upp min skapelse på min vita Lumia 1320

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D