Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

ASUS Sabertooth z77- Oljud!

Tjena boys!

Tänkte höra om det är någon mer som stör sig otroligt mycket på fläktarna på detta moderkortet?
De viner enormt mycket, ett tinitusliknande ljud hela tiden.
Och isåfall hur löser ni det?
Jag är lite rädd för att dra ner hastigheten på dom för mycket, vet inte alls hur mycket som krävs för att moderkortet ska hålla sig på bra temperatur?
Jag testade att stänga av dom i ett par sekunder och det var sjukt skönt utan det tinitusliknande ljudet.. Så som sagt, vet ni hur mycket man kan dra ner fläktarna utan att det påverkar datorn negativt?

Och även vilka temps är det jag ska hålla koll på om jag vill experimentera lite med fläkthastigheten?
Lägger in ett screenshot så ni får se hur det ser ut i styrprogrammet:

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har tagit av hela "thermal armor" konstruktionen på mitt och tempsen håller sig på en rimlig nivå. Fläktarna behövs för att fasa ut den varma luften från moderkortet när man har hela historien på. Ta bara av den så slipper du använda dom små fläktarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ah okej, ja det skulle ju kunna vara ett alternativ också! Är processen att ta av "armorn" svår tro? Och går den att sätta dit igen utan problem?

Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fffalk:

Ah okej, ja det skulle ju kunna vara ett alternativ också! Är processen att ta av "armorn" svår tro? Och går den att sätta dit igen utan problem?

Tack för svaret!

Nej inte alls, finns ett par skruvar som du tar bort på konstruktionen och sen är det bara att lyfta av den. Och om du skulle vilja sätta tillbaks den så är det bara att skruva dit den igen.

Visa signatur