Enkätundersökning, examensarbete Uppsala Universitet

Permalänk
Medlem

Enkätundersökning, examensarbete Uppsala Universitet

Hej

Jag studerar systemvetenskap vid Uppsala Universitet och skriver under höstterminen min kandidatuppsats. Det ämne jag skriver om är människa-datorinteraktion, med fokus på smartphones. Jag har valt att begränsa mig till kommunikation mellan människor via smartphones och undersöker hur kommunikation har förändrats i och med den stora spridningen av smarta mobiltelefoner.

Jag har skapat en enkät som kan nås via länken nedan, och jag skulle uppskatta ifall ni tog er tid till att fylla i den. Enkäten består utav 20 enkla frågor och kommer endast ta ett par minuter av er tid.
Bör tilläggas att svaren endast är intressanta från personer som använder smartphone som primär mobiltelefon. Om du inte använder en smartphone som primär mobiltelefon behöver du inte svara på enkäten.

Finns det frågor eller funderingar ska jag göra mitt bästa för att svara så snabbt som möjligt.
Feedback tas gärna emot.

Jag tackar på förhand, och ser fram emot era svar!

Länk till enkäten --> *Undersökning avslutad*

Permalänk

Bidrog i enkäten! Fin fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Bidrog i enkäten! Fin fint!

Tack ska du ha, det uppskattas!

Permalänk

Jag tog mig tid också, lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

Jag tog mig tid också, lycka till!

stort tack!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Färdigt lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av HDG:
Skrivet av Magnusdalberg:

Stort tack till er båda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goffen:

Färdigt lycka till

tack ska du ha!

måste berätta att sen jag länkade till enkäten här på sweclockers har svaren öst in.

Permalänk

Done and dusted.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Done and dusted.

guld!

Permalänk
Rekordmedlem

Du har fått ett svar från mig också, tat lugnt med Luciafirandet

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Check, glöm inte att diskutera att urvalet blir skevt, och representerar något som kan jämföras med "early adopters" eftersom det tekniska kunnandet troligtvis är högre här än i det generella populationen
lycka till

Om du är intresserad skrev jag i våras min D-uppsats på ett liknande ämne:
http://fuskbugg.se/dl/8vx0YE/Rapport%20REVIDERAD.pdf

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

varsågod

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pye:

varsågod

Skrivet av mrqaffe:

Du har fått ett svar från mig också, tat lugnt med Luciafirandet

tack till er båda!

angående luciafirandet kan jag inte garantera nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorp10:

Check, glöm inte att diskutera att urvalet blir skevt, och representerar något som kan jämföras med "early adopters" eftersom det tekniska kunnandet troligtvis är högre här än i det generella populationen
lycka till

stort tack för dina svar!

och stort tack för din input, du har helt rätt. jag tänkte på just det där, så jag har länkat till enkäten på flera olika forum. bla familjeliv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorp10:

Om du är intresserad skrev jag i våras min D-uppsats på ett liknande ämne:
http://fuskbugg.se/dl/8vx0YE/Rapport%20REVIDERAD.pdf

ska ta en titt. stort stort tack!

Permalänk
Medlem

så en till som svarat

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

så en till som svarat

utmärkt, tack!

Permalänk

Här har du en till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk

Min julklapp till dig är en ifylld enkät

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem
Permalänk

Done and sten.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Har fyllt i enkäten! Hoppas du får ut något användbart av det.
Och lycka till med studierna!

Permalänk

ifylld (kom just att tänka på hur fult ordet fylld ser ut)

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

MAMMA, JAG ÄR FÄRDIG!

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem

Jag satte in ngra svar!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Klart, GL med arbetet.

Permalänk
Medlem

Thumbs up! första enkäten jag inte tyckte va skittråkig av någon anledning.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |