Far Cry 3 - Kommer jag lagga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Fullständigt ospelbart i mina ögon. Hackar till så skotten kan ta precis vart som helst och saftiga hack emellanåt dessutom!

Innan du kommenterar så kan du väll läsa inläggen. Tog fel video som t.ex men endå bra alternativ.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Qry25:

den här spelar med 2500k http://www.youtube.com/watch?v=_JD2049cHC4
och det verkar se riktigt bra ut.

Vill bara säga att du aldrig kan använda en YouTube-video för att avgöra om en setup klarar ett spel. YouTube-klipp är i max 30 fps och en film i 30 fps märker man ofta inget lagg i, men när det är du själv som håller i musen känns 30 fps väldigt segt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är helt olika från person till person, i mina ögon är det jobbigt under 60 FPS, men spelbart ner till 35-40 för det mesta, beroende på om det är FPS eller annat då. Skyrim funkar i 35-40 FPS iaf.

Men vilket är värt då, far cry 3 eller black ops 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Vill bara säga att du aldrig kan använda en YouTube-video för att avgöra om en setup klarar ett spel. YouTube-klipp är i max 30 fps och en film i 30 fps märker man ofta inget lagg i, men när det är du själv som håller i musen känns 30 fps väldigt segt.

ok, men Men vilket är värt då, far cry 3 eller black ops 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

ok, men Men vilket är värt då, far cry 3 eller black ops 2?

beror väl på om du är en mp eller sp människa

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Qry25:

ok, men Men vilket är värt då, far cry 3 eller black ops 2?

Hur ska vi kunna veta vilket spel du tycker är roligast?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Då skall vi se När datorn inte orkar med spelen heter det HACKAR inte laggar. Laggar gör internetet eller intranetet.
1. Det är din datorsetup som HACKAR, inte du.
2. Orkar ditt graffe inte av max inställningar på Far cry 3 sänker du dom till det flyter bra i dina ögon.
3. Det är högst troligt att din dator inte klarar high utan att hacka så då föjler du punkt 2.

Så? allen se klaren?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Då skall vi se När datorn inte orkar med spelen heter det HACKAR inte laggar. Laggar gör internetet eller intranetet.
1. Det är din datorsetup som HACKAR, inte du.
2. Orkar ditt graffe inte av max inställningar på Far cry 3 sänker du dom till det flyter bra i dina ögon.
3. Det är högst troligt att din dator inte klarar high utan att hacka så då föjler du punkt 2.

Så? allen se klaren?

Ok, Tror inte jag kommer lagga

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Qry25:

ok, men Men vilket är värt då, far cry 3 eller black ops 2?

Om du gillar PC-spel: Inget av dem.
Om du gillar seriösare konsolspel: Far Cry 3.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

svara bara på frågan, inga onödiga kommentarer.

Försök att svara på hans fråga. Ungefär så svårt är det att svara på din fråga.

Som sagt så kommer det att lagga, eller inte att lagga. Beroende på vilka inställningar du har, vilket krav för "flyt" osv.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

om du har spelet TESTA ! annars om det finns nåt demo tanka det och prova

Permalänk
Medlem

själv tycker jag det är skönt på alla sätt med allt på högsta settings dvs. standard efter install.
Men kör AA=OFF så får man dubbla fps, jämfört med AAx8 iaf.
Själv ligger ja på 100+ fps AAx0 och runt 50fps med AAx8
Man kan ju då exprimentera med AAx2,4 osv. men personligen har ja hellre 100+ fps än att se nån detalj på hylsan som flyger ur bössan.
smaaaaaaken är som baken
gj&hf

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zillyme:

30-40 är väl mer stutter lag som kan vara irreterande i vissa lägen, 20-30 det är då det börjar bli jobbigt xD

Märker själv av lagg vid 50 fps!

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Skrivet av Qry25:

Men vilket är värt då, far cry 3 eller black ops 2?

Tog inte vi detta i en tråd som hette just "BO2 vs FAR CRY 3"?

"Jadu, man köper inte Far Cry 3 bara för att spela multiplayer, precis som man inte köper BF3 för att spela singleplayer campaign, eller Borderlands 2 för att spela competitive. Multiplayern är rätt kul, och har några trevliga idéer, men det är ju singleplayern som är pärlan, och multiplayer, co-op och editorn som är väldigt trevlig utfyllnad"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag kör ett överklockat 570 enligt sign och kör allt på högsta utan msaa och med post processing på low. Flyter oftast på runt 50-60 fps. Droppar pga processorn tyvärr. Men det problemet lär inte du ha kan ligga runt 30-40 tack vare processorn. kortet ligger då och tuggar på runt 60-80%. Har v-sync på så kommer aldrig över 60fps. Måste säga att jag är nöjd med flytet ändå Så du kommer kunna spela på rätt höga inställningar. Kör med dx11.

Post processing tar så in i h*lvete med kraft på högre inställningar och med Msaa på så går kortet på knä direkt. Typ 20 fps eller nåt

Edit: Allt beror på hur höga krav du har

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Qry25:

Innan du kommenterar så kan du väll läsa inläggen. Tog fel video som t.ex men endå bra alternativ.

Innan du säger att någon ska läsa inläggen så kan du väl läsa inlägget?
Om du har ett annat klipp som man ska kommentera... lägg upp det.

Du kan köra spelet utan lagg med hjälp av inställningarna. Höga inställningar blir det dock inte.

Permalänk
Medlem

Kör på direktx9 istället för driektx11 så tjänar du nästan dubbel prestanda och kan förmodligen ha allt på det högsta.

Permalänk

Unge man/trådskapare, hoppas och tror du trollar för du var då den mest oerfarne forumanvändare och datoranvändare jag stött på här.

Visa signatur

5% rabatt CDON
Frakfritt Inet
För övrigt anser jag att Copyswede bör förgöras.

Permalänk

Jag köpte spelet i dagarna och med datorn i sign så går det på nåt stört sätt sjukt segt med dx 11 på, det liksom rycker fram. Kör på DX9 nu och då var det mycket bättre och faktiskt spelbart, flyter som smör oavsett vad som händer på skärmen och ger en mycket trevligare upplevelse tycker jag!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag köpte spelet i dagarna och med datorn i sign så går det på nåt stört sätt sjukt segt med dx 11 på, det liksom rycker fram. Kör på DX9 nu och då var det mycket bättre och faktiskt spelbart, flyter som smör oavsett vad som händer på skärmen och ger en mycket trevligare upplevelse tycker jag!

Köpte Far Cry 3. Laggade ingenting :*

Permalänk