Permalänk
Medlem

Bitfenix Led fläkt går igång - utan LED

Jag införskaffade mig igår en Bitfenix Spectre Pro LED 140mm fläkt. Den hade 2 sladdar, en vanlig 3 pin som jag kopplat till CHA_FAN vilket får fläkten att gå igång bra, men ingen LED lyses? Jag har förstått det som så att den ska lysa endast med hjälp av denna 3pin sladd. Dock hade den även en 2pinsladd som det står "fan led +-" på. Men jag förstår inte vart den isf skulle kunna kopplas, och jag tror inte ens den ska behövas? Kan det helt enkelt vara så att LEDn är sönder eller kanske jag måste sätta på den på nåt sätt? Är verkligen nybörjare inom datorer så all hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibb1:

Jag införskaffade mig igår en Bitfenix Spectre Pro LED 140mm fläkt. Den hade 2 sladdar, en vanlig 3 pin som jag kopplat till CHA_FAN vilket får fläkten att gå igång bra, men ingen LED lyses? Jag har förstått det som så att den ska lysa endast med hjälp av denna 3pin sladd. Dock hade den även en 2pinsladd som det står "fan led +-" på. Men jag förstår inte vart den isf skulle kunna kopplas, och jag tror inte ens den ska behövas? Kan det helt enkelt vara så att LEDn är sönder eller kanske jag måste sätta på den på nåt sätt? Är verkligen nybörjare inom datorer så all hjälp uppskattas.

Där har du just besvarat dig själv. Utan att koppla in kabeln som står LED på, så får LEDen ingen ström!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D * Gigabyte GA-Z77X-D3H * Intel Core i5-3570k Ivy-bridge 3.4GHz * Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB * MSI Geforce GTX670 2GB x2 SLI * Corsair AX 850w V2 /80+ Gold * Samsung 830 SSD 128GB * Corsair Hydro H60

Permalänk
Medlem

Men vart ska 2pinnen kopplas in då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men vart ska 2pinnen kopplas in då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De bitfenixfläktar jag haft har det ju varit en knapp på för att stänga av & på Ledbelysningen..
& strömmen till belysingen har gått genom samma kabel som till fläkten...
Har dom kommit på nåt nytt eller har du köpt en skitgammal fläkt?

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini