slog just sönder mitt tangentbord, behöver tips på nytt.

Permalänk

slog just sönder mitt tangentbord, behöver tips på nytt.

Hej alla swecs! ber om ursäkt i förväg, men hittade inga andra trådar som passade in på min beskrivning....
men iaf, slog just sönder mitt microsoft sidewinder x4. Det kändes rätt bra för mej men de va saker jag störde mej på, handledsstödet va helt jävla onödigt och ibland ville det inte lyda ordentligt men nu är det dags för ett nytt då jag just nu sitter med endast skärmtangentbordet.... Det jag är ute efter är ett tangentbord som är snabbt och hållbart, bakrundsbelysning är ett behövande då jag oftast sitter i mörker. Knappar för musik behövs (paus/play, nästa, föregående, höjja/sänka ljudet) skulle oxå sitta bra med ett handleds stöd som är ganska långt och ett plus är om det är avtagbart, vill att det ska vara anpassat för spelande. Skulle va grymt snällt om jag kunde få lite tips! vill helst inte betala mer än 5-600 och billigare är ännu bättre då jag verkar vara bra på att slå sönder grejjjer och inte vill pajja ett tangentbord för 1000 spänn... tack på förhand!

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Skulle tipsa om Mionix Zibal 60 som är "rage proof" vilket jag även testat. Det håller.
men det kostar 1200.

Permalänk
Medlem

Något som är grymt tåligt är steelseries tagentborden, men dom har ju ingen bakrundsbelysning.

Permalänk
Medlem

Cooler masters QFR serie är riktigt bra, kostar runt 700kr.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

tack ska kolla in det ni tippsade om har även försökt att kika lite sjäöv och har hittat detta: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/133713-tt_esports_cha... är det nått att ha? tack för hjälpen ! har även kollat på detta är det bra? https://www.inet.se/produkt/6606319/cyborg-keyboard-v5 nån som har det och kan tipsa?

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

tack ska kolla in det ni tippsade om har även försökt att kika lite sjäöv och har hittat detta: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/133713-tt_esports_cha... är det nått att ha? tack för hjälpen ! har även kollat på detta är det bra? nån som har det och kan tipsa?

Finns ej i lager och är inget höjdar tangentbord imho

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Det tangentbordet är sämre än x4

Permalänk
Skrivet av Sjodden:

Finns ej i lager och är inget höjdar tangentbord imho

okey men det andra ja länkade nyss? är det bra ellr ee de bara skit?

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Ett mekaniskt kanske?
http://www.inet.se/produkt/6101824/cooler-master-storm-quick-...

Lär nog kunna ta några smällar
Dock över din budget

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

bakrundsbelysning - check
gaming - check
handledsstöd - check
priset - check
totalt : 449:-

Cyborg Keyboard v5 /Saitek eclipse (hette det innan)

http://www.inet.se/produkt/6606319/cyborg-keyboard-v5

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Försök att få tag på något stort billigt parti efter något företag dom konkat, det är nog det billigaste alternativet om du ska slå sönder det igen...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Gött e de! banka sönder skiten!! vilket spel om man får fråga? =). Kan rekommendera sidewinder x4 igen väldigt billigt och bra om man ska slå på

Permalänk
Medlem

eller Logitech kanske ?

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Du kanske ska ta tag i dina aggressionsproblem istället för att köpa nytt t-bord?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Finns det liknande tangentbord som har funktions, extra och genvägsknappar?^^

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Skrivet av Koffe_93:

Ett mekaniskt kanske?
http://www.inet.se/produkt/6101824/cooler-master-storm-quick-...

Lär nog kunna ta några smällar
Dock över din budget

håller mekaniska bättre? de såg rätt fint ut men tyvärr lite för dyrt eftersom att jag är väldigt hårdhänt detta va ganska likt min beskrivning men saknade dock handledsstöd men är det nått att ha annars? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649474#reviews

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Rofl, tänkte tipsa dig om mitt tangentbord tills jag insåg att det också var ett sidewinder x4

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Skulle tipsa om Mionix Zibal 60 som är "rage proof" vilket jag även testat. Det håller.
men det kostar 1200.

Jag har ett Zibal 60 som ts kan få, det fungerar inte, det höll i lite drygt 14 månader innan det gav upp men det håller ihop rent mekaniskt iallafall och ändå har jag inte utsatt det för något fyisiskt våld Trist att garanti tiden endast är 12 månader...

Permalänk
Skrivet av JDM:

Gött e de! banka sönder skiten!! vilket spel om man får fråga? =). Kan rekommendera sidewinder x4 igen väldigt billigt och bra om man ska slå på

spelet va gta iv. gubbjäveln ville inte hoppa in i bilen fast ja tryckte som fan så ja drog till med båda nävarna i tangentbordet ^^ dock så vill jag inte ha sidewinder igen

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Deltaco standard tangentbord, 90 spänn på Kjell & Company, brukar köpa ett par stycken i stöten. Har en förmåga att gå åt.

Visa signatur

Min dator
Storrökande, astmatisk hamster i ett rostigt hamsterhjul.

Permalänk
Skrivet av davitto:

Du kanske ska ta tag i dina aggressionsproblem istället för att köpa nytt t-bord?

har dock väldigt svårt med det är dock som om jag skulle säga till dej: sluta knulla ist för att köpa fler kondomer. o hur hade du tänkt att ja ska spela utan tangentbord?

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk

Jag förstår mig inte på folk som tar ut sina agressioner från att de dör(?) i spel på tangentbord och möss... Det är ett spel! ha roligt! ut och gå en sväng om det går dåligt.

Utöver det så har jag inte så mycket att säga, x4 har jag själv och det känns bra/stabilt för den prislappen! kanske skulle du köpa ett sånt dära utrullbart i gummi? borde åtminstone vara slagtåligt!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tangentb...
Är nog inte lika lätt att slå sönder men man kan säkert slita sönder den.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

IBM Model M ska vara rätt tåligt. Dock inte bakgrundsbelyst. Om du har tur kan du hitta något för <100kr på någon second hand butik.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

Jag förstår mig inte på folk som tar ut sina agressioner från att de dör(?) i spel på tangentbord och möss... Det är ett spel! ha roligt! ut och gå en sväng om det går dåligt.

Utöver det så har jag inte så mycket att säga, x4 har jag själv och det känns bra/stabilt för den prislappen! kanske skulle du köpa ett sånt dära utrullbart i gummi? borde åtminstone vara slagtåligt!

Folk lever ju bara för spelandet så är nog därför folk blir aggressiva när det går fel. Vi svenskar är nog rätt primitiva...:/

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem

Slår man sönder och p12ar sig borde man inte ha "dyra" tangentbord jag själv köpte ett på Kjell och company för 150 kr och det har hållt i 1 år om inte mera

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

Jag förstår mig inte på folk som tar ut sina agressioner från att de dör(?) i spel på tangentbord och möss... Det är ett spel! ha roligt! ut och gå en sväng om det går dåligt.

Utöver det så har jag inte så mycket att säga, x4 har jag själv och det känns bra/stabilt för den prislappen! kanske skulle du köpa ett sånt dära utrullbart i gummi? borde åtminstone vara slagtåligt!

olika från person till person om man blir arg lr inte, själv har jag adhd som bidrar en hel del till av mina utbrott . ett utrullbart är inte särskilt skönt att spela med men duger kanske i krig ^^

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Skrivet av OsNy:

IBM Model M ska vara rätt tåligt. Dock inte bakgrundsbelyst. Om du har tur kan du hitta något för <100kr på någon second hand butik.

funkar dom till win 7?

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk

haha, jag kommer ihåg min kusiin han var en professionell CS spelare, han slog sönder så många tangentbord så nu köper han aldrig över 200

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk

Kanske ett sånt här uppfyller inte dina krav men håller nog bra http://www.dustinhome.se/product/5010106305/flexfold-tangentb...