Nu höjs priset REJÄLT för Windows 8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av livsnjutaren:

Har en liten fråga så här innan de höjer priserna och när det finns en tråd om detta.

Sitter på en kopia av windows 7 som jag hade tänkt att använda till min kommande htpc. Htpcn är alltså inte byggd än och min stationära har jag redan installerat windows 8 på. Om jag nu skulle vilja uppgradera min w7 key till en w8 key går det att göra och få ner det på en usp sticka. Så att jag bara kan plugga in usb stickan och installera w8 när jag har byggt min htpc klart?

Kan inte hitta svaret på nätet just nu, men någon här kanske kan svaret på frågan.

Går alldeles utmärkt men snabba på då 31 jan väl är sista dagen! Eller också är det slut den 31 i så fall har du en timme på dig..Behövs inte aktiveras nu och du kommer få alternativet att spara win8 på en bootable usbsticka eller annat medium såsom cd alternativt ladda ner till hdd.
139:- för win 8 kan inte kännas som annat än en riktigt bra affär då priserna kommer höjas rejält imorgon.
Kan vänta med att aktiveras/installeras till oktober 2015 enligt denna sida
http://winsupersite.com/windows-8/windows-8-tip-buy-electroni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuvok:

Vill inte ha smörjan ens om den va gratis...

Ingen tvingar dig.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Ingen tvingar dig.

jo

jag ska ta reda på var hans postlåda bor och tvångsinstallera windows 8 på hans datorer

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt på en sak. Skulle det inte vara en typ rekord budget för reklam m.m. Har ni sett mycket av detta? Jag tycker att de har varit ganska lugna, en tv-spot och sedan inte så mycket mera.

Tror ni det är möjligt att de börjar köra de stora kanonerna när de höjt priset?

För nu lanseras även Surface PRO. Då RT var lite av en leksak vad jag har förstått det som. Även så verkar det som att nya Xbox kommer lanseras snart också.

Vad jag menar är: Billiga Win 8 + Surface RT + WP8 var bara första vågen. Nu när Win 8 blir dyrt och Surface PRO (dyrare) + Xbox kommer, då kommer även en andra större våg med marknadsföring m.m.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

ser inte på tv och läser inte tidningar men jag har inte märkt av så mycket reklam i ny media förutom att det görs reklam för att datorer säljs med win8

reklam för surface har jag inte sett alls

Permalänk
Medlem

Betalade 139 för mitt. Första gången jag köpt Windows sen Windows 3.11 Tror det var 1994 eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

ser inte på tv och läser inte tidningar men jag har inte märkt av så mycket reklam i ny media förutom att det görs reklam för att datorer säljs med win8

reklam för surface har jag inte sett alls

Ingen poäng att göra reklam för surface när de inte säljs här än

Permalänk
Medlem
Skrivet av QL:

Ett klassiskt knep för att hetsa folk till köp: "Köp innan vi höjer priserna". På mig får det direkt motsatt effekt. Jag blir avogt inställd och väljer en annan produkt/firma om jag har möjlighet.

Alltid är det något gnäll, en snubbe vill vara "hygglig" och tipsa om detta.
Låt det vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jag är preics i samma sits som du! Så eftersom min dator "är ny", även om jag inte fått hem min HTPC än så ska jag köra med uppgraderingsvarianten för oss som har nya datorer, för 139SEK eller vad det nu kan vara:
https://www.windowsupgradeoffer.com/sv-SE/Registration

Eller den vanliga för 279SEK
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL...

_MEN_ kör jag upgrade advisor programmet här så står det att Win8 inte säljs online i min region...?? Och utan upgrade advisorn kan jag inte köpa ytterligare en Win8 key (*Erbjudandet gäller från 26 oktober 2012 till och med 31 januari 2013 och gäller enskilda personer och småföretag som behöver uppgradera upp till fem enheter. ). Någon som har länken? Så nu när jag inte kan gå vidare med advisorn kan jag heller inte köpa Win8 till min andra dator. Någon som har en lösning? Börjar bli ont om tid nu.

Samma för mig, tänkte skaffa ytterligare en licens för framtida bruk men det verkar vara kört! Har testat båda varianterna men får upp att det inte säljs i min region förnärvarande... Å andra sidan så har jag nog uppgraderat 5 enheter redan så det kan vara det...

Permalänk
Medlem

Jag tog och köpte en till licens nyss. Till min HTPC med Win 7 Ultimate (för framtida bruk) Jag har då 2 stycken nycklar. Nu undrar jag om man måste behålla 2 stycken ISO filer? Eller om det räcker med en? Är de knytna på något vis till den Windows utgåvan man köpte den med?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

är det bara jag som inte kan köpa via endast kortbetalning och inte paypal? Hjälp svar ganska snabbt uppskattas gärna! (31)

Visa signatur

AMD FX-6100, 8GB ram 1600MHz, Asus DirectCU II GTX580, 500GB Seagate, 500W random gammalt nätagg, 3,14 Hallon modell B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Algot1998:

är det bara jag som inte kan köpa via endast kortbetalning och inte paypal? Hjälp svar ganska snabbt uppskattas gärna! (31)

Jag har köpt båda mina med kort, köpte min första torsdag förra veckan och den andra i lördags tror jag det var.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag tog och köpte en till licens nyss. Till min HTPC med Win 7 Ultimate (för framtida bruk) Jag har då 2 stycken nycklar. Nu undrar jag om man måste behålla 2 stycken ISO filer? Eller om det räcker med en? Är de knytna på något vis till den Windows utgåvan man köpte den med?

beroende på vilken dator du har, är bägge 64-bit så bör det kanske gå men är en 32-bit och en 64-bit så ska du ha två olika versioner då upgrade assistant laddar ner 32- eller 64-bitversion av windows 8 beroende på vilken version av windows man hade tidigare

Permalänk
Skrivet av zosma:

Jag har köpt båda mina med kort, köpte min första torsdag förra veckan och den andra i lördags tror jag det var.

Okej skumt, jag struntade i det och tog PayPal och då fungerar det :/ (laddar ner just nu )

Visa signatur

AMD FX-6100, 8GB ram 1600MHz, Asus DirectCU II GTX580, 500GB Seagate, 500W random gammalt nätagg, 3,14 Hallon modell B

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tuvok:

Vill inte ha smörjan ens om den va gratis...

Vem tror du att du lurar här? Klart du skulle ta emot Windows 8 om du fick det gratis. Vem är dum nog att inte ta emot saker man får gratis?
Det är ju alltid lätt att kaxa sig på ett forum bakom en dator och sedan bete sig annorlunda i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

beroende på vilken dator du har, är bägge 64-bit så bör det kanske gå men är en 32-bit och en 64-bit så ska du ha två olika versioner då upgrade assistant laddar ner 32- eller 64-bitversion av windows 8 beroende på vilken version av windows man hade tidigare

Jo, båda är ju 64-bit men en är OEM och en är Retail. Kanske är bäst att behålla båda ISO-filerna. De är ju inte så stora. Hur lång tid räcker uppgraderingen innan man måste installera den? Läste någonstans 26:e Oktober - 2015 (tror jag)?

Om jag skulle uppgradera förstörs då min WIN 7 licens? Det borde den ju inte göra.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Vem tror du att du lurar här? Klart du skulle ta emot Windows 8 om du fick det gratis. Vem är dum nog att inte ta emot saker man får gratis?
Det är ju alltid lätt att kaxa sig på ett forum bakom en dator och sedan bete sig annorlunda i verkligheten.

Jäklar vad alla hackar på hans inlägg han gillar inte Windows 8.. Det gjorde inte jag häller i början men nu är det jävligt bra efter att ha använt det ett tag.

Visa signatur

AMD FX-6100, 8GB ram 1600MHz, Asus DirectCU II GTX580, 500GB Seagate, 500W random gammalt nätagg, 3,14 Hallon modell B

Permalänk
Medlem

jaha

har det blivit dyrt nu?

funderade på om jag skulle fixa billiga nycklar till mina 2 andra datorer om jag kanske vill uppgradera nån gång senare
¨

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

jaha

har det blivit dyrt nu?

funderade på om jag skulle fixa billiga nycklar till mina 2 andra datorer om jag kanske vill uppgradera nån gång senare
¨

Har du köpt nya datorer/win7 (2 juni 2012 eller nyare), så har du fram till 28 februari på dig att uppgradera för 139kr..
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/upgrade-offer

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har du köpt nya datorer/win7 (2 juni 2012 eller nyare), så har du fram till 28 februari på dig att uppgradera för 139kr..
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/upgrade-offer

nej

köpte en laptop i mars (för gamla blev stulen)

köpte en ny ipad också pga stölden, sen släppte de en ny version 5 månader senare...
förra året var ett skitår....

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid kolla om det går ändå.. tidsservern för erbjudandet kanske ligger i USA och då har du väl några timmar på dig.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Vem tror du att du lurar här? Klart du skulle ta emot Windows 8 om du fick det gratis. Vem är dum nog att inte ta emot saker man får gratis?
Det är ju alltid lätt att kaxa sig på ett forum bakom en dator och sedan bete sig annorlunda i verkligheten.

Hur vet du det, finns kanske folk som tar emot allt gratis, jag är en av dom, skulle jag få win8 skulle jag definitivt tacka nej. Så nöjd ås med min 7a. På tal om att få saker så fick jag en nästan ny Sony P1'a av morsans kille när han fick någon Nokia E telefon av jobbet för några år sedan, testade den i 5min och tackade sedan nej till den, behöll hellre min gamla nokia, så allt är möjligt.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaBone:

Du kan ju alltid kolla om det går ändå.. tidsservern för erbjudandet kanske ligger i USA och då har du väl några timmar på dig.

Kan bekräfta att det fungerar än så länge, har precis köpt en licens.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Hehe lycka till MS, lyckades ni inte sälja W8 till mig för $40 så tror jag det blir till och med ännu svårare för er att sälja mig det för $200.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nisselask:

Samma för mig, tänkte skaffa ytterligare en licens för framtida bruk men det verkar vara kört! Har testat båda varianterna men får upp att det inte säljs i min region förnärvarande... Å andra sidan så har jag nog uppgraderat 5 enheter redan så det kan vara det...

Testade från jobbet dagen efter o då fungerar det, köpte men vet ju inte om dom låser nyckeln till datorn på något sätt eller om jag fortfarande kan köra den på min framtida HTPC. Troligen går det utan problems men vem vet med allt DRM o skit som flyter omkring.

Men fem enheter är max, så troligen därför

Permalänk

Det går inte få det för samma pris på något sätt fortfarande? Självklart kommer jag på bara timmar efter att priset har gått upp att jag verkligen behöver en nyckel till..

Permalänk
Inaktiv

Ja och det priset är ju inte försvarbart när det för hemmabruk finns gratisalternativ som är bättre.

Permalänk
Medlem

Jag passade på att köpa 3 st licenser för 279 kr styck och ångrar mig inte ett dugg.

Så nu rullar det win 8 på 3 st maskiner och saknar inte nåt i win7 inte ens startmenyn

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

ser inte på tv och läser inte tidningar men jag har inte märkt av så mycket reklam i ny media förutom att det görs reklam för att datorer säljs med win8

reklam för surface har jag inte sett alls

Nu har jag inte kollat svensk tv på många år, men i USA så är det väldigt mycket reklam för surface. Windows 8 brukar även sponsra en hel del saker. Reklam för bara win 8 har jag dock inte sätt mycket av.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell