Ni som har Sandy/Ivy vad har ni för CPU-usage i WOT?

Permalänk
Medlem

Ni som har Sandy/Ivy vad har ni för CPU-usage i WOT?

Som rubriken säger, vad ligger ni i för CPU-usage när ni spelar i WOT?

WOT är ju fortfarande bara enkeltrådat så man har ju ingen nytta av att ha fler kärnor, men enligt aktivitetshanteraren verkar ju WOT mer eller mindre "max out" den kärnan som belastas på min 3770K oklockad (3,9Ghz i turbo). Verkar ju komma upp i 100% emellanåt. Gör WOT det för er andra med? Följdfrågan blir ju då om man behöver klocka för att få ut mer prestanda? Men folk verkar ju spela med äldre CPUer utan större problem så blir lite fundersam.

Permalänk
Medlem

har en i7 2700K @3,5GHz. ligger på ca 90% hela tiden på en kärna.
Har ett smått överklockat GTX670 och 16 GB ram för övrigt.

ligger konstant på 59-61 fps då jag har V-sync igång.

Permalänk
Medlem

Har en 3770K oklockad.

En kärna ligger å pendlar mellan 90-100%. Resten ligger ca 10%. Totalen pekar på runt 20-25%

Angående hur prestanda kan öka om man klockar får andra kunniga svara på

Permalänk
Medlem

Är spelet så krävande då? Jag har en oklockad i7 2600k och ett GTX 570 och kan köra med allting maxat i 1680x1050 utan att det droppar under 60 fps. Oftast 75+.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag har en i5 2500k och totalbelastningen ligger runt 25%, dvs en kärna körs på max i princip.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Är spelet så krävande då? Jag har en oklockad i7 2600k och ett GTX 570 och kan köra med allting maxat i 1680x1050 utan att det droppar under 60 fps. Oftast 75+.

/hulle.

Nej det är bara så dåligt gjort.

Alla kommer att ligga på den belastningen.
Spelets 3d motor är enkeltrådad. ljud och annat som inte tar mycket i huvudataget är det ända som ligger på andra trådar. Därför ser er cpu användning ut som den gör.

Däremot måste de har gjort något rätt, för ja får mycket bättre fps nu än för någon eller om det var ett par månaders sedan.