Jag försöker förstå hur det här med "remote access" fungerar i folding-klienten. Vill nämligen kunna styra mina olika klienter från en och samma dator.
Dock lyckas jag inte kontrollera enheter över internet, utan endast över det lokala nätverket. Dessutom lyckas jag bara kontrollera min bärbara dator från min stationära, jag lyckas dock inte kontrollera min stationära från min bärbara. Jag har kontrollerat en sjujävla massa inställningar och testat med massa olika IP-adresser men det vill bara inte.
Vad kan jag tänkas göra fel? Någon som kan länka någon simpel guide eller dylikt? Får panik...
Så här har jag ställt in alla mina FAH-klienter, men ändå står den bara och tuggar på "Connecting"-steget när jag försöker komma åt dem från min dator här hemma:
Möjligtvis. Men hur kommer det sig att klienten i sig inte har några som helst problem att ta kontakt med internet i övriga aspekter, men när det gäller "remote access" så kan det helt plötsligt bli en massa strul med portar och brandväggar? Förstår inte.