Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ett vanligt tråkigt EVGA TITAN SC.

Utan höfläkten som för övrigt är fantastiskt vacker ser det ut så här:

Efter lite rengöring med kemisk bensin(?) blev det så här:

På med kladdmassa för känsliga komponenter:

Blocket monterat, underbart enkelt att montera jämfört med andra block jag tidigare monterat på 570, 590 osv.

Permalänk
Skrivet av jakob55:

Ser jag en Gotlänning som bygger en fin liten dator? xD trodde inte det fanns någon som höll på med modding o etc. här ^^ Kommer absolut följas

Vet inte om det är så mycket modding ännu men det får nog bli snart om jag skall få kylsystemet snyggare monterat än idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Vet inte om det är så mycket modding ännu men det får nog bli snart om jag skall få kylsystemet snyggare monterat än idag.

Tillräckligt med stil för att bli snyggt iaf tror jag nog xD Några i min klass tyckte jag var "dum i huvudet" för att jag tänkte köpa komponenter efter färg( svart o rött). Men givetvis bra komponenter. Fast det blev inget av med det då jag tappat spelsuget totalt förra veckan.

Men jag tror nog din dator kommer bli ganska snygg till slut.

Permalänk

Dags för fler bilder:

Urplockat prodigy igen.

Nya moderkortet med cpu-blocket på plats.

Vy från andra sidan med 240 rad installerad.

Pump och slangar monterade.

Permalänk

Har du hunnit/kunnat överklocka än?

Permalänk
Skrivet av Anthraxegott:

Har du hunnit/kunnat överklocka än?

Har just hällt i vatten och kör läcktest...

Klart att det ska gå att klocka sedan

Permalänk
Inaktiv

Funderat på att göra liknande med en 3770k och ett 690. Hur är tempsen? Vet inte om det räcker med en 240+120

Permalänk

Temperaturen är riktigt bra.

cpu= 35-47grader

gpu= 25-42grader

Fläktar på 800rpm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Guteklockaren:

Temperaturen är riktigt bra.

cpu= 35-47grader

gpu= 25-42grader

Fläktar på 800rpm

Grymt! OCar du något då?
Jag sitter för nuvarande på ett H100 + luftkylning och 25-45 CPU (4.3 GHz OC) och 40-65 GPU (inte i 100% load), vet inte om det är nödvändigt för mig att Vattenkyla..
Förutom att det ser förjävla snyggt ut och antagligen låter mindre

Permalänk
Skrivet av anon200933:

Grymt! OCar du något då?
Jag sitter för nuvarande på ett H100 + luftkylning och 25-45 CPU (4.3 GHz OC) och 40-65 GPU (inte i 100% load), vet inte om det är nödvändigt för mig att Vattenkyla..
Förutom att det ser förjävla snyggt ut och antagligen låter mindre

Ingen oc ännu, men det kommer snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kör enbart med en 240mm rad nu va? Ska bli riktigt intressant att se temperaturerna med lite OC så att vi får se hur långt en singel 240mm rad räcke. Najs att du har vattnet inkopplat iaf! så långt har inte jag kommit än, hehe.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk

Ja ärligt talat så är det en ren chansning med en ensam 240rad. Men so far är jag imponerad. Tanken var sist att ha en dubbel 240rad. Men den skulle kräva vinkelslip eller outside the box.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag körde ju med en enkel 240 i mitt förra bygge och överklockade det helt ok. Då var det en 240 med push pull på en C2D E8500 som jag körde i ca: 3,98Mhz och ett Radeon 4870 på det som inte ville klocka nämnvärt. Ett alternativ för dej om det inte räcker till i slutändan är ju att köpa en MONSTA och två GT fläktar. Iomed att dom har "standardbredd" så går det ju att bygga ganska långt ner i chassit och radiatorn hamnar ju på insidan av grafikkortet. Jag valde en 280mm radiator och kommer få problem med bredden om jag kör en tjockare variant

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk

Pumpen har ännu mycket kvar att ge då jag har läge 2 av 5 inställt. Makalös kräm i denna pump. Bitfenix fläktarna flyttar ordentligt med luft vid 800rpm även om dyrare fläktar kanske är tystare. Återkommer när jag lärt mig att klocka 3770k. Är den lika enkel som 2500k tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Cpu'n är nu klockad till 4,6Ghz med en Vcore på 1,15V. Känns som en bra cpu helt klart ännu sålänge.
Minnena körs i 1866Mhz

Temps runt 40grader vid 90% belastning.

Permalänk

Ja nu är minnena i 2133Mhz iallafall.

Men jisses vad varm cpu'n bliir vid minsta vcore höjning.
Redan vid 1,15V skenar den iväg.

2500k var mycket snällare att klocka upp med tanke på tempsen.
Nu har man ju sällan 100% belastning på alla 8 vid normalt användande.

Men jag har snabbklockat med enklare ingrepp till 4,6Ghz med maxtemp på 68grader i OCCT linpack.
Fortsättning följer.