Designfel på nya Define XL R2?

Permalänk
Fractal Design

Supporten kommer ge er svar och även börja skicka ut distanser imorgon måndag.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra! Skulle precis beställa detta chassit ifrån Inet när jag fick syn på denna tråden här på SC
Förvisso kan jag ju säkert be Inet öppna kartongen i butik så jag kan ta en titt på distanserna innan jag åker hem med chassit.
Är distanserna hela problemet förövrigt? Folk som har problem med chassit både vertikalt och lodrätt som dom beskrev det? Låter ju onekligen inte som en fröjd att montera i

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem

De var jag som skrev om fel åt två håll. Väntar på nya distanser och tänkte kolla först med dessa. Kan dock hur mycket jag än tänker på de, få till att de skulle lösa grafikkortets position på höjden. Men återkommer när jag erhållit nya distanser som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

De var jag som skrev om fel åt två håll. Väntar på nya distanser och tänkte kolla först med dessa. Kan dock hur mycket jag än tänker på de, få till att de skulle lösa grafikkortets position på höjden. Men återkommer när jag erhållit nya distanser som sagt.

Väntar på svar! Quota mig gärna när du kollat.

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5

Permalänk
Medlem

Suck, beställde mitt chassi i lördags men Inet skickade inte det idag Fast det kanske är en bra grej, för då kanske dom fixar distans problemet

Men jag skrev till deras support om fläkten man fick med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Suck, beställde mitt chassi i lördags men Inet skickade inte det idag Fast det kanske är en bra grej, för då kanske dom fixar distans problemet

Så du har bett om kompensation trots att du inte ens fått ditt chassi och vet om de är något fel? Hmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Så du utnyttjar FCs välvilja att kompensera för ett problem som du inte ens vet om du har för att du vill ha en liten fläkt?
Du vill att det ska vara fel på din vara så att du får kompensation?

Det är sånt här som gör att många företag avstår från att kompensra, skäms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Amen shit! Skärp till dig. Om du inte har fått fel distanser (vilket du inte vet om än) så tänker du självklart skicka tillbaka fläkten? -.-

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Amen shit! Skärp till dig. Om du inte har fått fel distanser (vilket du inte vet om än) så tänker du självklart skicka tillbaka fläkten? -.-

jaha, då missuppfattade jag nog det hela helt.. haha :$

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ingen som har fått hem sina nya distanser och kan ge oss en update?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Weson:

Det fattas en distans, men borde inte kortet komma rätt när du skruvar fast det?
http://piclair.com/vkcbl

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbelias1:

Det fattas en distans, men borde inte kortet komma rätt när du skruvar fast det?
http://piclair.com/vkcbl

Det saknas inte någon distans. Mitt moderkort fästs med 9 skruvar. Här är en bild på det https://www.inet.se/files/img/max/1901761_0.png.

Fick ett brev på posten idag. I det fann jag en fläkt men inga distanser. Skickas de separat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Å andra sidan ser inte ljudkortet ut att vara nedtryckt tillräckligt i PCI Express-kontakten. Inget av mina kort sitter så högt upp i kontakten.

Jo nä man ska nog inte se de guldpläterade kontakterna hehe

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Har du tur så kanske du slipper åtal för bedrägeri.

OnT: Hade själv första versionen av XL där man kunde upptäcka att distanserna var för korta på en del av batcharna. Jag fick ett där de var för korta medan en kompis till mig fick korrekt längd. Problemet visade sig genom att grafikkortet inte gick ända in i pci-e honan... Bra att de tar det på allvar

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Har du tur så kanske du slipper åtal för bedrägeri.

OnT: Hade själv första versionen av XL där man kunde upptäcka att distanserna var för korta på en del av batcharna. Jag fick ett där de var för korta medan en kompis till mig fick korrekt längd. Problemet visade sig genom att grafikkortet inte gick ända in i pci-e honan... Bra att de tar det på allvar

Wow, det kanske var lite att ta i xD

EDIT: De som har artikel nr 6909823,6909824 är de som har fått fel distanser.

Mitt saknade t.om en fot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Mitt saknade t.om en fot

De artikelnummer du anger är väl ändå för Inets egna produktidentifiering? Tillverkarens egna artikelnummer är FD-CA-DEF-XL-R2-BL ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Mitt saknade t.om en fot

Att de gäller dessa produkter vet vi eftersom tråden heter så! Define XL R2. Inets egna artikelnummer på dessa produkter har inget med detta att göra. Dessutom har INTE alla fått fel distanser! Mät distanserna om du är osäker enligt tidigare råd i denna tråd.

Har du fått fel kontakta Fractals support annars INTE. Serienumret på chassit står under lådan på en klisterlapp. Ange detta också vid eventuell supportanmälan.

Permalänk
Medlem

Informationen jag fick var från Inet. Så jo jag tycker helt klart det kan vara nyttig information för vissa som beställt från just Inet. Är ju rätt många här på forumet som gör det. Dessa artikel nr är de som kan vara de chassina som saknar rätt delar.

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Jag orkar inte vänta på att alla bilder ska laddas i 0,02 Mbit/s, men på mitt HAF X är vinkeln mellan moderkortsplåt och baksida större än 90 grader, vilket gör att man måste välja att antingen skruva fast grafikkortet eller trycka i det i PCIe-slotten, men inte båda samtidigt.

Jag löste det genom att lägga till två metallbrickor på vardera av de högra distanserna, så att de effektivt blir längre än de vänstra. Detta gör att moderkortet sitter snett i förhållande till moderkortsplåten, men vinkelrätt mot baksidan.

Precis samma sak på mitt HAF X

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Mitt saknade t.om en fot

Då hade du ju turen med dig eftersom det var fel, men du får ju kolla upp ditt chassi innan du kontaktar företaget.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Lite blandade känslor av detta chassi hittils. Fick också fel distanser, men lånade av en kompis så att jag kunde bygga ihop den ändå. Mesta var väl okej, men när en tumskruv gick av inuti skruvhålet till en av hårddiskburarna känns det inte så skoj längre.

Var visserligen med en skruvmejsel, men jag drog inte alls åt hårt när den helt plötsligt bara gav vika. Är väl inte så viktigt att det sitter en skruv där då man har en på ovansidan med, men känns bara som ens nya chassi är trasigt nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Lite blandade känslor av detta chassi hittils. Fick också fel distanser, men lånade av en kompis så att jag kunde bygga ihop den ändå. Mesta var väl okej, men när en tumskruv gick av inuti skruvhålet till en av hårddiskburarna känns det inte så skoj längre.

Var visserligen med en skruvmejsel, men jag drog inte alls åt hårt när den helt plötsligt bara gav vika. Är väl inte så viktigt att det sitter en skruv där då man har en på ovansidan med, men känns bara som ens nya chassi är trasigt nu...

Jag håller med dig lite här, jag fick mina ny distanser men inser att dem gamla inte går att skruva ur. De bara snurrar men rör inte på sig. Samt så har jag fortfarande problemet med att mitt frontpanelsljud är åt fel håll, så att det är hörlurar där mikrofon bilden är och mikrofon där hörlursbilden är.

Visa signatur

StationärI7-4770k 3.5 @ 4.2, Msi z87 gaming g-45, Corsair Vegence 1600 mhz 16 gb 2x8, Evo 212, Corsair 850 w tx, Samsung 250 gb ssd Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Bärbar Macbook Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Permalänk
Medlem

Jag fick mina nya distanser idag och fläkten också (som kom i ett annat paket för de som undrade). Nu passar de så att expansionskorten går ner riktigt! Tack Fractal!

Som jag tidigare skrivit så hade jag problem med att de inte gick att ansluta DVI, HDMI eller Displayport till mitt grafikkort då plåten på baksidan låg på tok för nära kontakterna. Detta problem finns kvar för mig precis som jag misstänkte! Jag har ett ASUS GTX570 DCII.
Vet inte om mitt grafikkort har kontakterna på ovanliga positioner eller vad de kan vara. Jag löste de genom att bryta upp plåten lite samt plåtsaxa bort en bit mellan 2 av expansion-slottarna på baksidan av chassit. Detta verkar inte vara nått problem för majoriteten eftersom jag inte hört någon annan än mig ha problem med detta.
Hur som helst funkar allt för mig nu och jag har ett riktigt tyst och bra chassi!

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men fick jag då ihop den nu. Först provade jag med några distanser som var mycket längre än de som följde med, men då passade den inte alls mot bakplåten. Hittade då några distanser som var just så pass längre än de gamla och de verkar fungera, fast det kändes lite osäkert ifall grafikkortet verkligen var på plats. Borde väntat tills jag fått de nya utskickade, men när jag liks monterat isär den gamla så ville jag få ihop den.

Har problem nu med att den vibrerar ganska mycket. Om jag lyfter lite på ena sidan slutar den vibrera, men tycker ju ändå att den inte ska vibrera så här utan att man måste fixa och dona med att lägga saker under den...

Permalänk

De nya distanserna kom till mig idag också. Nu passar allt som det ska.
Tack FD för bra support och hantering av ärendet!

Permalänk
Medlem

Upptäckte just att min mic och hörlursutgång är felkopplade och har bytt plats också. Nån som kollat om de är enkelt att byta plats på dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Upptäckte just att min mic och hörlursutgång är felkopplade och har bytt plats också. Nån som kollat om de är enkelt att byta plats på dom?

Amen va fan, det är felkopplat på min också...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Skrivet av altair4:

Allvarligt?

Verkar vara en riktig kvalitetsprodukt...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Måste varit en riktigt bakfull snubbe som slängde ihop våra lådor! Eller hade alla firmafest den dagen?