Nanoxia Deep Silence 1 vs Fractal Design Define R4

Permalänk

Nanoxia Deep Silence 1 vs Fractal Design Define R4

Vilket chassi är bäst?

Det är dessa komponenter som ska in i det: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3005835/2013-02-19

Lägga till text
Permalänk

nanoxia ( stavning ) lätt då den genomtänkta designen är en helt annan klass.

Permalänk
Medlem

Ska också köpa Nanoxia, Den har funktion som jag aldrig sett för priset.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk

Skapade en omröstning!

Permalänk

Har tydligen missat Nanoxia Deep Silence 1. Och efter att kikat på funktionerna och recensioner så verkar den helt okej för det priset. Modulära 3,5 platserna gör att jag själv hittat ett nytt chassi till min serverburk.

Permalänk
Medlem

Bäst? Vadå, bäst? Beror väl på vad du värderar, men är det tystnad klår ett Define R2 Nanoxian, Fractals Define är både tystare och kallare. R4an borde rimligtvis vara än bättre, tycker man.

Kolla tabellen längst ner på sidan: http://www.silentpcreview.com/article1327-page6.html
Men ett Define är ju ett extremt tråkigt val å andra sidan...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av Rba:

Bäst? Vadå, bäst? Beror väl på vad du värderar, men är det tystnad klår ett Define R2 Nanoxian, Fractals Define är både tystare och kallare. R4an borde rimligtvis vara än bättre, tycker man.

Kolla tabellen längst ner på sidan: http://www.silentpcreview.com/article1327-page6.html
Men ett Define är ju ett extremt tråkigt val å andra sidan...

Bara generellt sätt.

~ Vilket har bäst luftflöde?

~ Vilket är mest prisvärt?

~ Vilket är mest framtidssäkert

Osv osv...

EDIT: Eftersom att detta ändå är rätt tråd, vilket nättagregat skulle ni rekommendera om man vill pressa priset så mycket som möjligt? Det ska ju inte vara någon skitkvalté men man får ju garanti och det måste inte direkt vara ett 450~500W 80+ Gold Modulärt...

Permalänk
Medlem

Nu må denna tråd vara över 6 månader gammal, men jag kikar på exakt samma sak..
Vilket av dessa chassin ska man välja?
För-/nackdelar:
R4, för:
Stort
Bra utrymme
Bra plats för kablarna
Möjlighet att ta bort ena buren
Tyst
Ljuddämpat
Inbyggd fläktkontroller

Emot R4:
# Luckan öppnas åt fel håll (om man har den till höger på t.ex. golvet, vilket man vill om man har ett plexiglas på vänster sida?)
# Fläktkontrollern kan "bara" styra 3st fläktar
# När man tar bort den övre vaggan finns det endast plats för 3st diskar (jag behöver t.ex. plats för 5 just nu)

Nanoxia för:
# Stort, bra med plats
# fläktkontroller för 6st fläktar (minns inte om det är 6st per kontroller eller 2 x 3)
# modulära diskburar, vilket är mycket mer flexibelt än r4:ans version
# luckan öppnas åt rätt håll
# Ljuddämpat

Emot Nanoxian:
# Plastig ovansida och luckor där (enligt Swecs video)
# Mindre plats för kablarna på baksidan mobo-plåten
...

Dessutom får man, i skrivande stund, ett sånt chassi för 599kr på Netonnet just nu.. Vilket är väldigt bra pris!

Permalänk
Medlem

Behöver du en vänsterhängd eller högerhängd lucka?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless