Sim City 5 och varför vi inte borde köpa, eller spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

http://youtu.be/BHp91aqWB7M

(http://youtu.be/BHp91aqWB7M)

Helt enkelt. en 12 minuter lång video från den gamla goda tiden då man faktiskt köpte spel.

Sources ifrån videon:

Visa vad du tycker med plånboken, inte orden. Ord biter inte på stora utvecklare. Inkomsten gör det!

Såna här skrivbordsrebeller ger jag inte mycket för, kommer köpa och spelet för att jag tycker det är roligt, det är iaf det som är viktigast för mig.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är bekräftat än att Sim City har mikrotransaktioner. Jag gjorde ju en tråd ang detta när det första ryktet kom ut.

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1185751-k...

Jag kommer INTE köpa detta spel.

mening som bröt mot § 7 borttagen
Permalänk
Inaktiv

Avskyr vart det går, vill fortfarande spela spel på semestern, kanske på en strand, utan wifi, det blir knepigare och knepigare.

Men, det lär ju bli så här i framtiden, alltid online... tills vi åker på våran första solstorm..

Hoppas bara att SPELET är bra, det ser lite nedbantat ut jämfört med sc4.. Kanske ett försök att locka över The Sims spelare?

Sedan kan det ju vara hur tungt som helst "under huven", presentationen ser inte så märkvärdig ut dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jag sa aldrig att jag tyckte om han, sa bara att han summerade vad jag anser är fel med spelet.

Enskilt är det inga stora summor nej, men när ett par tusen personer gör likadant blir det plötsligt några miljoner kronor.. har du tänkt så långt?

När han pratar om små summor tror jag han tänker på sig själv och inte EA. Det är väl bra att vi fortfarande har företag som fortfarande är villiga att göra spel?

Tycker folk det är dåligt, köp det inte. Och låt andra göra som de vill utan att alla ska bry sig!

Permalänk
Inaktiv

Hittade någon som skrev det bättre än jag, på simtropolis:

"Apokalupsis wrote: EA is not targeting the hardcore SC4 fan who enjoys customizing their game with mods, terraforming, endless options and customizations. While they have acknowledged this will be a part of their demographic, they have explicitly stated in numerous videos/interviews that they are wanting to open up the franchise to those who haven't played the game...it's for a new generation.

In other words, they are not relying on the more homogeneous groups of fans out there, but those who desire an easier and faster way to understand a game as well as those who place an increased value in the social aspect of gaming (not unlike many Facebook games). This group is far larger than the smaller groups of long-time fans who enjoy the complexity and ability to customize their SC4 experience. It is this larger group that EA is depending on to make SC2013 a success. And I suppose from a business perspective, it makes sense: appeal to the larger market. Gaming interests have changed over the past decade (as they always do). EA's primary business model isn't about making smaller games that appeal to a smaller demographic, but rather games that can appeal to the largest audience possible."

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att microtransaktioner spelar så stor roll i ett spel som SimCity där man endast spelar med sig själv eller med sina kompisar. Detta är ju ett spel som inte handlar om att vinna. So what om någon köper eiffeltornet till sin stad för 200:-, berör inte mig ett dugg. Spelar inte för achievements eller global ranking...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Det är för mycket The Sims och för lite Sim City helt enkelt. Samt att kartorna är för små.
Sen att EA vill krama ur minsta lilla droppe ur alla gamers med dlc etc etc är väl standard nuförtiden.

Nepp blir inget köp, om jag nu inte skulle få det för 100 spänn typ och alla dlc gratis....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Fysman:

Det är för mycket The Sims och för lite Sim City helt enkelt. Samt att kartorna är för små.
Sen att EA vill krama ur minsta lilla droppe ur alla gamers med dlc etc etc är väl standard nuförtiden.

Nepp blir inget köp, om jag nu inte skulle få det för 100 spänn typ och alla dlc gratis....

Det kommer nog på nån rea, men inte det närmaste året.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Du vinklar det här ganska kraftigt. De spel som stängs ner efter två år är sportspel. Jag vet inte om du försökt köra gamla sportspel online, det har jag. Det är helt öde. Det finns alltså ingen finansiell motivering till att ha servrarna uppe, för de är helt tomma. Inget vettigt företag skulle betala för att ha tomma servrar uppe. Det är en helt annan sak med så här stora spel, där finns det fortfarande folk som spelar efter två år. Jag förstår oron, men hittills har EA inte stängt ner några vettiga spels servrar på pc.

Det tycker jag inte att jag gör. Jag vet inte om jag räknar Battlefield som ett sportspel heller. Det var visserligen till iPhone, men principen är densamma. Och det du talar om är inte samma sak. Att man stänger ner ett gammalt multiplayerläge som ingen använder kan vara ok (även om jag tycker att har de släppt och tagit betalt för ett spel så är det deras jobb att hålla det spelbart, även om det bara är en enda server kvar. Alternativt släppa servermjukvaran så att man kan driva egna). Men nu är det inte bara multiplayer som ryker utan singleplayer också. Det är alltså samma sak som om du kör igång ett av dina gamla sportspel och får veta att det finns ett nytt och därför startar inte det spel du startat alls, oavsett om du bara vill köra karriär-läge helt själv.

Och jo de har stängt ner vettiga spelservrar. Jag är fortfarande lite sned på att Skate-seriens servrar stängdes av så fort trots att det fanns gott om folk som ville lira det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Vet inte om det är bekräftat än att Sim City har mikrotransaktioner. Jag gjorde ju en tråd ang detta när det första ryktet kom ut.

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1185751-k...

Jag kommer INTE köpa detta spel. Hörde att jag ska få det gratis av en "snäll sida".

Obehaglig inställning du har, bara för att du ogillar något så rättfärdigar det inte en kriminell handling, har du lite råg i ryggen och vill stå för din åsikt så spelar du inte spelet alls men du vill uppenbarligen både äta och spara kakan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Det tycker jag inte att jag gör. Jag vet inte om jag räknar Battlefield som ett sportspel heller. Det var visserligen till iPhone, men principen är densamma. Och det du talar om är inte samma sak. Att man stänger ner ett gammalt multiplayerläge som ingen använder kan vara ok (även om jag tycker att har de släppt och tagit betalt för ett spel så är det deras jobb att hålla det spelbart, även om det bara är en enda server kvar. Alternativt släppa servermjukvaran så att man kan driva egna). Men nu är det inte bara multiplayer som ryker utan singleplayer också. Det är alltså samma sak som om du kör igång ett av dina gamla sportspel och får veta att det finns ett nytt och därför startar inte det spel du startat alls, oavsett om du bara vill köra karriär-läge helt själv.

Och jo de har stängt ner vettiga spelservrar. Jag är fortfarande lite sned på att Skate-seriens servrar stängdes av så fort trots att det fanns gott om folk som ville lira det.

Du fortsätter säga att EA stänger ner ett gammalt spels servrar så fort det kommer ett nytt, men hittills har du inte kommit med något exempel. Battlefield på iphone, var inte det spelet som EA tog bort för det var så dåligt? Sportspelens servrar stängs ner för att det finns så extremt få online, vi snackar några enstaka personer, eller inga alls. EA stänger inte servrarna för att ett nytt spel kom, de stänger servrarna för att inga använder dom längre. Det här är en helt annan sak, det här är ett single player/mp spel som många fler kör, ett spel som automatiskt inte dör ut snabbt som sportspel gör. Därför kommer servrarna inte stängas ner i första taget, för det finns fortfarande folk som kör. Det har mycket längre hållbarhetstid helt enkelt. Jag tycker du är lite väl cynisk och förvränger fakta för att få EA att låta värre än vad de är.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Du fortsätter säga att EA stänger ner ett gammalt spels servrar så fort det kommer ett nytt, men hittills har du inte kommit med något exempel. Battlefield på iphone, var inte det spelet som EA tog bort för det var så dåligt? Sportspelens servrar stängs ner för att det finns så extremt få online, vi snackar några enstaka personer, eller inga alls. EA stänger inte servrarna för att ett nytt spel kom, de stänger servrarna för att inga använder dom längre. Det här är en helt annan sak, det här är ett single player/mp spel som många fler kör, ett spel som automatiskt inte dör ut snabbt som sportspel gör. Därför kommer servrarna inte stängas ner i första taget, för det finns fortfarande folk som kör. Det har mycket längre hållbarhetstid helt enkelt. Jag tycker du är lite väl cynisk och förvränger fakta för att få EA att låta värre än vad de är.

Nej det säger jag inte. Sluta hitta på dumheter och påstå att jag säger det.
Jag säger inte att EA stänger av de gamla så fort det kommer ett nytt, jag säger att se stänger av de gamla så fort det är inte längre är lönsamt att ha de igång. Jag säger att nya Simcity inte har ett offline-läge vilket betyder att om de vill stänga ner servrarna för att ingen använder multiplayer, så stängs även single-player av. Det är annorlunda från de sportspel du talar om där ett nerstängt online-läge bara betyder att man får lira själv eller lokat multiplayer. Det dem har gjort här är att bygga in en funktion för att stänga av ditt spel helt och hållet, inte bara MP.

Om EA stänger av servrarna till Simcity så kan de lika gärna skicka hem någon och knäcka skivan, för det finns inget sätt att spela det på utan servrarna. Inte ens singleplayer fungerar. Det handlar alltså inte bara om att stänga av ett online-läge, utan spelet som helhet. Spelet blir alltså helt ospelbart och meningslöst att fortsätta äga.

Och visst, sen kan man anta att om de vill stänga av servrarna så kommer de patcha bort online-kravet först. Men det är just det, ett antagande. Det finns det inga garantier för. Vi talar dessutom om ett internationellt multimiljardsföretag vars enda sysselsättning i grunden är att tjäna pengar. Är det inte lönsamt på något vis så kommer de inte göra det, punkt slut. Det gäller alla företag, inte bara EA. Vi har ingen anledning till att sätta vår tillit till att de kommer göra det spelbart utan deras servrar.

Och allt detta är en dum idé. Det är det jag menar när jag säger att killen i videon har en poäng. För i ärlighetens namn är det bara på spelmarknaden detta skulle få gå utan att folk skulle bli precis vilda. Om du går och köper en pryl och handlaren säger att han när som helst han känner för det kan komma och ta tillbaka den, skulle du verkligen köpa prylen av denne handlare? Jag skulle det då inte. Och det är precis det som EA har gjort här. Finare ord och mycket bättre förpackning, men i praktiken exakt samma sak.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inlägg som bröt mot § 7 och svaren på dessa borttagna.

Permalänk
Medlem

Kul video. Grabben borde få betalt av EA för jag har nog aldrig känt mig så lockad att köpa något jag ursprungligen inte var intresserad av som jag är nu.

Men ärligt talat, hur stort problem är det egentligen att man måste vara online konstant för att spela? Ok, visst blir man lite sur den gången det är strul med servern eller ens egen anslutning (vilket nästan aldrig händer nuförtiden), men är det inte ändå bättre än det vi hade förr? Leta efter rätt DVD och sedan tvingas lyssna på en dator som lät som en dammsugare medan skyddet försökte bestämma sig för om skivan var äkta eller ej som straff för att man gjort rätt för sig och köpt spelet. Jag föredrar definitivt dagens modell fast jag hade ju hellre sett att EA använt Steam i stället för sitt eget system.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Kul video. Grabben borde få betalt av EA för jag har nog aldrig känt mig så lockad att köpa något jag ursprungligen inte var intresserad av som jag är nu.

Men ärligt talat, hur stort problem är det egentligen att man måste vara online konstant för att spela? Ok, visst blir man lite sur den gången det är strul med servern eller ens egen anslutning (vilket nästan aldrig händer nuförtiden), men är det inte ändå bättre än det vi hade förr? Leta efter rätt DVD och sedan tvingas lyssna på en dator som lät som en dammsugare medan skyddet försökte bestämma sig för om skivan var äkta eller ej som straff för att man gjort rätt för sig och köpt spelet. Jag föredrar definitivt dagens modell fast jag hade ju hellre sett att EA använt Steam i stället för sitt eget system.

Jag, utifrån min situation och när allt fungerar har också svårt att se det jättestora problemet, men när servarna släcks ner är då problematiken uppstår, eller när det blir strul såklart. Underhåll på servrar, kommunkationsproblem osv.
Det som är lätt att glömma bort är att det finns andra runt om i världen med helt andra förutsättningar med infrastrukturen.

Kontrollen och friheten flyttas allt mer över från oss konsumenter till utvigarna. Så nej, det här är inte bra för någon faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Är det bara jag som fått för mig att folk som ratar nya SimCity är desamma som ratar Win8?
"What's this new devilry? Något nytt i en produkt som funnit sedan urminnes tider? Så kan vi minsann inte ha det! Bojkott!"

Nope varför skulle det vara så

Kör Vista för tillfället har en Win7 licens till nästa datorbygge.
Spelade massvis med SimCity och SimCity2000 vet inte varför men fastnade inte lika hårt för 3 & 4..
men hoppas detta nya ska bli riktigt bra.. så förbeställt och hoppas det dyker upp idag

Permalänk

Kommer inte köpa spelet, hade gärna spelat det men nu... naah, finns för många andra bättre spel utan DRM o lira

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Såna här skrivbordsrebeller ger jag inte mycket för, kommer köpa och spelet för att jag tycker det är roligt, det är iaf det som är viktigast för mig.

Alla har olika prioriteringar och syn på saken. Det en ganska stor grupp befarar är att vi kommer få se mycket mer utav massiv dlc och "minitransaktioner" i framtiden. Det kommer ifall detta stämmer troligtvis innebära att det blir dyrare att spela och kanske kommer spel säljas mer icke kompletta för att delar senare ska kunna komma som dlc vilket man annars kanske hade fått ändå.

Som han säger är det ända sättet att förhandla med stora företag plånboken vilket jag tror på. Sen om man ser detta som ett problem eller inte är ju upp till var och en. Går ju inte häller att säga med säkerhet att detta kommer bli utvecklingen men om inget ändras har ju företag naturligtvis ett stark vinstintresse vilket kan tänkas driva på fenomenet ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Helt enkelt. en 12 minuter lång video från den gamla goda tiden då man faktiskt köpte spel.

Den gamla goda tiden är över. Get over it!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

EA kommer inte stänga ner något spel som är singleplayer sålänge som EA finns kvar och folk loggar in. Kanske multiplayer delen.
Och alla ni som säger EA är giriga osv. Tycker dom ändå borde ha lite credit för dom försöker satsa på nya IP och även släpper massa gratis DLC kolla bara på ME3 flera av DLC paketen var gratis. Och sen satsade dom på Dead Space,Brutal Legend,Hellgate London,Bulletstorm,Shadows of the dammed många som inte blev lyckade men dom gav pengar till utveckling.

Permalänk
Medlem

Vad är detta Sim City folk pratar om?

I mina ögon heter det Sim Village eller Sim Suburb, för inte tusan är det en stad man bygger på den lilla plätten land!

Dessutom suger deras olika sätt att bygga kurviga vägar ordentligt, ser ut som en full anka vart i farten trotts jag spelat spel där man bygger underbart vackra kurviga vägar hundratals timmar innan.

Titta på Cities XL, gör om, gör rätt. Sedan skall jag fundera på att köpa ert spel EA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag, utifrån min situation och när allt fungerar har också svårt att se det jättestora problemet, men när servarna släcks ner är då problematiken uppstår, eller när det blir strul såklart. Underhåll på servrar, kommunkationsproblem osv.
Det som är lätt att glömma bort är att det finns andra runt om i världen med helt andra förutsättningar med infrastrukturen.

Kontrollen och friheten flyttas allt mer över från oss konsumenter till utvigarna. Så nej, det här är inte bra för någon faktiskt.

Jag kan till viss del köpa ditt argument att inte alla har samma tillgång till en stabil internetlina men samtidigt har jag en stark misstanke att det inte gäller de som klagar högljuddast. Hur som helst har EA, säkert inte genom att bara gissa, kommit fram till slutsatsen att förekomsten av DRM hämmar försäljningen mindre än piratkopieringen det är till för att stoppa.

Vi har fortfarande, och kommer alltid att ha, kontrollen över vad vi spenderar våra pengar på och passar det inte så är det bara att låta bli att köpa. Det är helt ok men samtidigt måste man respektera de som tycker att fördelarna uppväger nackdelarna som den är och därmed vill köpa produkten.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Jag kan till viss del köpa ditt argument att inte alla har samma tillgång till en stabil internetlina men samtidigt har jag en stark misstanke att det inte gäller de som klagar högljuddast. Hur som helst har EA, säkert inte genom att bara gissa, kommit fram till slutsatsen att förekomsten av DRM hämmar försäljningen mindre än piratkopieringen det är till för att stoppa.

Vi har fortfarande, och kommer alltid att ha, kontrollen över vad vi spenderar våra pengar på och passar det inte så är det bara att låta bli att köpa. Det är helt ok men samtidigt måste man respektera de som tycker att fördelarna uppväger nackdelarna som den är och därmed vill köpa produkten.

Många som klagar ser problemen som varit (Diablo 3 tex) och vill gärna undvika det. Andra ser en fara i att ge utgivarna allt mer kontroll och tillåts styra oss konsumenter på ett helt annat sätt än tidigare. Vi skriver numera på ett hyresavtal och blir beroende av att tjänsten levereras när vi "köper" spelen.

Någon typ av kontroll från de som äger spelet behövs vare sig man vill eller inte (inte bara i försäljningssyfte utan också för att "skydda" kunderna) men som konsument är man helt utlämnad med den här typen av drm.
Ja, jag har köpt spelet och givetvis skulle jag låtit bli för att tala om att jag inte accepterar detta. Det fungerade bra att spela igår med hjälp av aktivering via VPN men jag vet att det kommer bli strul några dagar framåt och även underhållsarbeten i framtiden som kan hindra mig från att spela.

Om jag bara tänker på mig själv nu så är jag och min begränsade speltid beroende av att EA's servrar är igång och inte överbelastade. Vill det sig illa är risken att jag inte kan få spela på flera dagar om det strular, för att hårddra det så kan jag inte använda en produkt jag betalat för precis när jag vill (även om EA är fullständigt intresserade av att det skall fungera till 100%).
Jag tycker det känns som kontrollen ligger utanför mig (om man kan glömma min dumhet i att köpa spelet från början då).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Avenger80:

EA kommer inte stänga ner något spel som är singleplayer sålänge som EA finns kvar och folk loggar in. Kanske multiplayer delen.
Och alla ni som säger EA är giriga osv. Tycker dom ändå borde ha lite credit för dom försöker satsa på nya IP och även släpper massa gratis DLC kolla bara på ME3 flera av DLC paketen var gratis. Och sen satsade dom på Dead Space,Brutal Legend,Hellgate London,Bulletstorm,Shadows of the dammed många som inte blev lyckade men dom gav pengar till utveckling.

Spelet har inte singleplayer.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Den gamla goda tiden är över. Get over it!

Ja, istället så är folk dumma och tänker inte för sin egna spelframtid.

Ni spenderar säkert tusentals kronor om året för mindre och mindre spel istället för att tänka med hjärnan och sluta stödja utvecklare som bantar ner spel och stödja utvecklare som valve, creative assembly, cdprojekt red osv.

Snart består våra moderna spel av att du köper en licens där du har en gräsplätt på 10m2 för 350-500kr, sedan kan du utöka via microtransactions.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ja, istället så är folk dumma och tänker inte för sin egna spelframtid.

Ni spenderar säkert tusentals kronor om året för mindre och mindre spel istället för att tänka med hjärnan och sluta stödja utvecklare som bantar ner spel och stödja utvecklare som valve, creative assembly, cdprojekt red osv.

Snart består våra moderna spel av att du köper en licens där du har en gräsplätt på 10m2 för 350-500kr, sedan kan du utöka via microtransactions.

Jag gör inte iof det men många andra helt säkert....

Men spel världen är på väg åt det hållet. Går inte att hjälpa, Valve är inte så jäkla duktiga heller. Överpriser de luxe.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Postade denna i andra tråden, men känns mer lämplig här (källa: reddit)
http://pastebin.com/mFMt375v

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Det är bara att tacka Pirate Bay och apparna för denna utveckling.

Online krav gör det mycket svårare att knäcka spelet - de skulle inte välja detta sätt om det inte var mer lönsamt.
Apparna har visat att in-app och reklam funkar väldigt bra. Avskyr själv reklam och köp i spel men folk använder det.

Piratförespråkarna har ju länge skrikit att spelbranschen ska anpassa sig - varsågod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Det är bara att tacka Pirate Bay och apparna för denna utveckling.

Online krav gör det mycket svårare att knäcka spelet - de skulle inte välja detta sätt om det inte var mer lönsamt.
Apparna har visat att in-app och reklam funkar väldigt bra. Avskyr själv reklam och köp i spel men folk använder det.

Piratförespråkarna har ju länge skrikit att spelbranschen ska anpassa sig - varsågod.

DRM skydden gör bara att de tar en extra dag att knäcka. Du ska se att Simcity ligger på en särskild piratbukt senare i dag.
Enligt mig gör DRM bara saken värre. folk blir frustrerade och vägrar köpa produkten och heltplötsligt så blir de fler pirater.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Online-krav i vad som i huvudsak är ett singleplayerspel känns väldigt konstruerat. Alla som kallar EA för "evil" har fått rejält med vatten på sin kvarn efter denna release.

Själv kan jag omöjligen finansiera detta spel och den utveckling av spelbranschen det representerar.

Synd för det verkar kul trots att alla klagar på för liten yta att bygga på...