Arma 3 Editor, respawn?

Permalänk
Medlem

Arma 3 Editor, respawn?

Tjena!

Har just börjat pilla med editorn och det mesta har gått fint, men något jag inte lyckas med en respawn-funktion.
Jag jobbar på ett Co-op uppdrag och jag vill att man ska respawna i gruppen om man dör. Någon som kan ge lite tips?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tjena!

Har just börjat pilla med editorn och det mesta har gått fint, men något jag inte lyckas med en respawn-funktion.
Jag jobbar på ett Co-op uppdrag och jag vill att man ska respawna i gruppen om man dör. Någon som kan ge lite tips?

Du får skapa en fil som heter description.ext och lägga i din .pbo fil. i den skriver du typ respawn=2; och respawntime=15; Du får kolla lite mer exakt hur, siffran efter respawn är hur och var. Orkar inte skriva mer då jag sitter på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Du får skapa en fil som heter description.ext och lägga i din .pbo fil. i den skriver du typ respawn=2; och respawntime=15; Du får kolla lite mer exakt hur, siffran efter respawn är hur och var. Orkar inte skriva mer då jag sitter på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar!

Ska den ligga i .pbo-filen? Räcker det inte med att den ligger i samma mapp som uppdraget?
Ska testa detta.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Tjena!

Har just börjat pilla med editorn och det mesta har gått fint, men något jag inte lyckas med en respawn-funktion.
Jag jobbar på ett Co-op uppdrag och jag vill att man ska respawna i gruppen om man dör. Någon som kan ge lite tips?

http://sandbox.darrenbrant.com/arma_ii/how-to-setup-respawn-i...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spara ditt uppdrag. Gå till Documents/Arma 3 Alpha/missions/dittmissionnamn och skapa en fil som heter description.ext (lägg märke till att det är ext och inte txt). I den filen skriver du sedan (för respawn på samma ställe man dog)

respawn = INSTANT; respawnDelay = 30; respawnDialog = 1;

Och nej. Du behöver inte lägga något i .pbo-filen då editorn fixar det själv när du sparar mapen. gn1p är nog skadad från allt Wasteland-hackande där man packar upp pbo-filen, redigerar filer, och packar ihop den igen.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar!
Har nu testat detta (INSTANT), men det funkade inte konstigt nog. Jag är helt säker på att jag gjort allting rätt och jag testade det i Multiplayer inte Preview i editorn.
Måste man ha någon AI vid liv rent utav?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tack för era svar!
Har nu testat detta (INSTANT), men det funkade inte konstigt nog. Jag är helt säker på att jag gjort allting rätt och jag testade det i Multiplayer inte Preview i editorn.
Måste man ha någon AI vid liv rent utav?

Jag har fan suttit i 1,5 timme och försökt få respawn funka. Jävla skit.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Avstängd

Går det ta bort gränsen för hur många AI enheter man kan ha?
Känns fånigt att endast kunna ha ca 10 grupper totalt. Då man sett på yt i Arma 2 så har ju folk haft hundratals om inte tusentals (enskilda enheter dock) som 1700 AI battle på yt.

Och går det göra så att en AI enhet patrullerar längs en sträcka om och om igen, istället för att göra en waypoint cirkel som går runt runt runt 100 gånger?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

När du gör en waypoint, i menyn tror jag under type, välj: Circle så går den runt där du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Jag har fan suttit i 1,5 timme och försökt få respawn funka. Jävla skit.

Funkar dåligt för mig med... Säg gärna till om du får till det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

description.ext

respawn = "BASE"; respawnDelay = 60; repsawnDialog = false;

Sedan skapar ni markers med namnen "respawn_west" och "respawn_east" för spawnpunkter för blufor respektive opfor.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Funkar dåligt för mig med... Säg gärna till om du får till det

Ok! Nu är de fixat för mig, du måste save as > for multiplayer mission , sen skapas en ny mapp i dokument arma 3 alpha där lägger du till respawn kommandona åter igen. Sen ska de funka när du hostar ett nytt spel, DE FUNKAR INTE I PREVIEW MODE i editorn

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Ok! Nu är de fixat för mig, du måste save as > for multiplayer mission , sen skapas en ny mapp i dokument arma 3 alpha där lägger du till respawn kommandona åter igen. Sen ska de funka när du hostar ett nytt spel, DE FUNKAR INTE I PREVIEW MODE i editorn

Kul att det löste sig för dig!
För mig fungerar det dock inte fortfarande, ska testa installera om spelet senare

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kul att det löste sig för dig!
För mig fungerar det dock inte fortfarande, ska testa installera om spelet senare

Nej det behöver du inte göra, lägg till en gubbe (player), spara ditt mission och tabba ut till windows.
Ladda ner och kopiera över testuppdrager från db's sandbox som är länkat högre upp och flytta över till dokument/arma profile/mission.
Tabba tillbaks till editorn och ladda uppdraget sen spara en gång till samt till MP och testa det via LAN.

Glöm inte att testa med rätt map. Detta för att få en överblick i hur editorn funkar, sen kan du ju testa göra om från scratch i arma 3 och med ditt uppdrag eller bara använda db's uppdrag som mall.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk

Bara att adda Freddan962 på Skype så kan jag hjälpa dig!