Hjälp med nytt gaming heaset.

Permalänk

Hjälp med nytt gaming heaset.

Hej allihopa.

Jag funderar på att köpa nytt headset nu. Det Logithech G35 jag har nu han antagligen tagit ett par för många smällar då ljudet ur ena hörluren är starkare än andra, dessutom så tycker jag inte de sitter något bra på huvudet.

Jag funderar skarpt på ett ASUS ROG Vulcan.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/142258-asus_rog_vulca...

Min kompis har det headsetet och det är det bekvämaste headsetet jag någonsin provat (har dock inte provat många).
Det enda problemet är att jag inte har något ljudkort i min burk, bara det som är med moderkortet och det som sitter i mitt logithech G110 keyboard.

Vad säger nu, ska jag skaffa ASUS ROG Vulcan eller har ni något annat förslag?

Jag skulle vilja att headsetet hade USB och hade ett inbyggt ljudkort och skulle dessutom vilja ett det är surroundljud.

Tack i förhand

Permalänk

Har för mig att man kan ändra ljudet på enstaka "högtalare" i headsetet i mjukvaran som följer med, har du testat att höja på den svaga sidan och se om det "jämnar ut sig"?

Permalänk

^det.
Annars är Corsairs headset rätt fina, och finns med USB eller 3.5mm

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Har för mig att man kan ändra ljudet på enstaka "högtalare" i headsetet i mjukvaran som följer med, har du testat att höja på den svaga sidan och se om det "jämnar ut sig"?

Jag har provat med det, och jag får ingen balans i det. Antingen blir ena sidan för låg eller hög :/