ntoskrnl.exe, fltmgr.sys BSOD, behöver hjälp!

Permalänk
Testpilot

ntoskrnl.exe, fltmgr.sys BSOD, behöver hjälp!

Hejsan!

Satt och pillade med lan-datorn här förra veckan, när jag helt plötsligt fick en BSOD, vilket inte hänt med datorn sedan jag byggde den för ca. 3 månader sedan.
Det hände när jag satt och spelade BF3 på den, och efter det har det hänt helt 'randomly' vid spel, musik eller när datorn stått idle efter nystart.

Jag har formaterat om den 2 gånger, nu denna gång utan att uppdatera några drivers; Med samma resultat... fick precis en BSOD när datorn bara stod och inte gjorde något alls.

Sitter följande i den;
Core2Quad q8300
asrock g41m-gs3 (någon månad gammal)
2x2gb Corsair XMS3 DDR3 1333mhz (köptes med moderkortet)
Zotac GTX 460
Corsair hx520 watt

kringutrustning:
Steelseries 7g
Logitech mx518
Creative WoW USB headset

När jag kör WindowsBlueView så pekar alla BSOD på 2 saker;
'ntoskrnl.exe' och 'fltmgr.sys'

Båda dessa filer är Windows "core" filer, bara det att ntoskrnl verkar kunna påverkas av drivers, därav jag formaterade om en andra gång utan några drivers.

lite mer info:
Bug check string :: MEMORY_MANAGEMENT
Bug check string :: ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY

Baserat på detta trodde jag det var RAM minnerna, men efter att ha kört memtest så visade det inga fel alls.
Jag har ingen aning om vad som nu kan orsaka detta.. om inte min hårddisk har gått i pension (1tb Samsung 7.2k rpm spinpoint)

Beklagar om det blev rörigt!
Hoppas att någon förstår mitt problem och kanske kan hjälpa till.
Tack på förhand,
Mvh Phoenix ~

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Vila i frid

...sen till den stora frågan, vilken version av windows är installerad? Posta minidump-filen någonstans så kan någon analysera den åt dig.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av hasenfrasen:

...sen till den stora frågan, vilken version av windows är installerad? Posta minidump-filen någonstans så kan någon analysera den åt dig.

Dumma mig!

Det är Windows 7 home premium (x64), service pack 1 som körs.

Någon bra sida som man snabbt kan få upp dumpfilen på?

Mvh

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >