Drivrutiner till intel HD 4000?

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till intel HD 4000?

Hej, jag har en Intel Hd 4000 på min mac, men när jag försöker köra mw2 (använder crossover) säger den att mitt grafikkort inte stödjer vertex shader 4.0, men när jag kollar info om mitt grafikkort, står det att den gör det. Finns det drivrutiner som löser detta, eller finnsd et någon annan lösning?

Permalänk
Skrivet av bg1000:

Hej, jag har en Intel Hd 4000 på min mac, men när jag försöker köra mw2 (använder crossover) säger den att mitt grafikkort inte stödjer vertex shader 4.0, men när jag kollar info om mitt grafikkort, står det att den gör det. Finns det drivrutiner som löser detta, eller finnsd et någon annan lösning?

Kan det vara att Mac inte har stöd för det?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Kan det vara att Mac inte har stöd för det?

När jag googlade stod det att mitt grafikkort stödjer 4.0, så det bord einte vara det.

Permalänk
Skrivet av bg1000:

När jag googlade stod det att mitt grafikkort stödjer 4.0, så det bord einte vara det.

Det kanske bara stöds i Windows och inte Mac? Är mw2 Mac kompatibelt?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Det kanske bara stöds i Windows och inte Mac? Är mw2 Mac kompatibelt?

Det borde vara det med crossover, har varit vet jag, och på codeweavers hemsida står det att det ska gå.